Zojuist een verkoper aan de deur van Odido met het bericht dat Ziggo binnenkort stopt met de coax en dat Odido ODF heeft overgenomen en dat iedereen hier in de stad over moet op glasvezel met Odido wat via de gemeente zo geregeld is.
Vriendelijk aangegeven dat Ziggo nog lang blijft bestaan en dat ODF de glasvezel hier gratis binnen aansluit en dat Odido hier niets mee te maken heeft.
Hij vermelde dat hij zou zorgen dat de glasvezel helemaal niet binnen gelegd zou worden als ik geen abonnement bij Odido zou nemen, dat wilde ik niet en nam zijn tablet en zij, dan ga ik ervoor zorgen dat de glasvezel niet bij je naar binnen wordt gelegd door ODF.
Ik heb ODF gebeld en zij zagen dat de opdracht om de glasvezel binnen te leggen al bij de aannemer lag.
Een Odido medewerker kan inderdaad op zijn tablet aangeven dat de glasvezel niet naar binnen hoeft.
ODF kan die bedreigingen en acties van providers blokkeren door een bericht bij het adres te plaatsen dat de glasvezel te allen tijde naar binnen gebracht moet worden, ongeacht wat providers daar wijzigen en dat dat bij mijn adres aangebracht zou worden.
Ook contact gehad met Odido en zij zien dit ook als zeer negatieve reclame en zijn ook bezig met die externe partijen om ze te remmen in hun enthousiasme om provisie op te strijken.
Dus laat je niet in de mailing nemen door Odido, die hebben helemaal niets te maken met de gemeente en ODF die de glasvezel naar binnen brengt.
En dreigt een Odido medewerker om je aanleg af te zeggen, bel dan met ODF, zij plaatsen dan een bericht bij je adres dat de glasvezel wel bij je naar binnen gebracht moet worden.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik zou in dit geval ook een melding maken bij de ACM, dit gaat wel ver.
De huis-aan-huis verkopers zijn wel een slag apart. Vaak zonder enige kennis van het product dat ze verkopen. Bij mij werd door de verkopers van KPN beweerd dat mijn wifi beter werd omdat ze een kabel hadden waar licht doorging wat sneller was dan het koper dat door de Ziggo kabel ging 😂
Ook is door de aansluit ploeg van KPN die voor de ODF ploeg kwam in de hele wijk het ODF-kabeltje dat boven de grond kwam weggeknipt. Gevolg is dat ODF, 2 keer moet langskomen, 1 keer voor de huisaansluiting te maken en 1 keer om de huisaansluiting in de straat aan te sluiten. Leuk om de concurrentie een hak te zetten.
Mooi onderwerp voor RTLZ, RTL Nieuws, EditieNL, NPO nieuws
Al die onzin verkoopverhaaltjes worden namens alle providers opgehangen. En dat blijft zo zolang die gasten op provisiebasis betaalt worden. Geef ze een vast uurloon en het heeft voor hen geen financieel belang meer om onzin aan de deur te verkopen. De verkopers varen onder de vlag van de providers, dus het is aan de provider om in te grijpen. Niet incidenteel, maar structureel.
Dit is je reinste misleiding.
ik adviseer een nee sticker op de deur dan ben je van al die zogenaamde verkopers af.
bij mij wordt nooit aan de deur gebeld voor verkoop (praatjes)
@Tjeerd85 schreef:
Ik zou in dit geval ook een melding maken bij de ACM, dit gaat wel ver.
Goed idee, heb het bij de ACM gemeld.
@TV2 schreef:Dit is je reinste misleiding.
ik adviseer een nee sticker op de deur dan ben je van al die zogenaamde verkopers af.
bij mij wordt nooit aan de deur gebeld voor verkoop (praatjes)
Inderdaad. Ik heb tegenwoordig een hele vriendelijke op de deur. Ik zag op de camera dat zelfs jehova's na het lezen hiervan omdraaiden.
@Bert Schreef: Dus laat je niet in de mailing nemen door Odido, die hebben helemaal niets te maken met de gemeente en ODF die de glasvezel naar binnen brengt.
Toch is dit niet helemaal waar wat je zegt, bij ons in de gemeente krijgen in eerste instantie alleen de huizen die een Odido abonnement nemen een aansluiting in huis, en anders blijft het glasvezel sprietje gewoon voor je huis uit de grond steken voor minimaal 1 jaar (omdat Odido het eerste jaar het alleen recht op het ODF netwerk heeft) en ODF zelf voor onze gemeente heeft besloten alleen de huizen met een Odido abonnement aan te sluiten het eerste jaar. Pas nadat jaar krijg je een bericht van ODF (wanneer het ODF uitkomt) om het gratis na binnen te laten leggen, maar dat kan ook maanden later pas zijn (door het gebrek aan personeel) gaf ODF zelf aan toen in hun brief. En dat doen ze met een ploeg die dan voor de hele straat tegelijk komt en ben je niet in de gelegenheid om thuis te zijn op dat moment, dan heb je pech gehad. En dan is de kans groot dat als je later nog wel glasvezel wilt hebben, je er extra voor moet betalen.
Het kan dus per gemeente verschillen hoe ODF te werk gaat, dus informeer eerst is mijn advies.
De gemeente heeft een overeenkomst met ODF over de uitrol van de glasvezel in de gemeente.
Odido heeft het alleenrecht om in het 1e jaar van de ODF glasvezelkabel gebruik te maken waar ODF de uitrol van glasvezel uitvoert.
Dat is iets tussen ODF en Odido en daar is de gemeente geen partij in, anders hadden ze hier in de stad allang Odido eruit gegooid, omdat de 1e honderden aansluitingen in straten en flats alleen haperend of in het geheel geen internet hadden van Odido.
De gemeente raad wilde Odido eruit hebben, omdat dit geen reclame was voor de glasvezel die de gemeente mee promote, maar dat kon niet, omdat de gemeente geen partij was en is in de overeenkomst tussen ODF en Odido.
@Bert De gemeente gaat over de vergunning dus die kunnen natuurlijk altijd ingrijpen als er dingen niet goed gaan. Zo was KPN bij ons in het verleden begonnen met het aanleggen van glasvezel maar na heel veel klachten van de eerste wijk waar ze dit deden, heeft de gemeente de vergunning meteen weer ingetrokken om nog meer glasvezel aan te leggen en is nu met ODF in zee gegaan om de rest van de gemeente te voorzien van glasvezel.
Dus als de gemeenteraad echt had gewild hadden ze ook met een andere glasvezel boer in zee kunnen gaan 😉
@Jos P schreef:…. Bij mij werd door de verkopers van KPN beweerd dat mijn wifi beter werd omdat ze een kabel hadden waar licht doorging wat sneller was dan het koper dat door de Ziggo kabel ging 😂
Dat er snelheids verschil is in transport tussen licht of RF is wel waar, maar of de een sneller is dan de ander kan je niet zo zeggen. Het wordt wel bepaald door het medium waar het door heen gaat. Coax heeft een andere snelheids factor (VF) dan glas fiber en dan moet je ook nog rekening houden met de frequentie/golflengte van het RF of licht signaal en de gebruikte type en lengte van kabels. In de praktijk zijn de verschillen op aardse afstanden verwaarloosbaar. https://en.wikipedia.org/wiki/Velocity_factor
Mocht zo’n verkoper weer aan de deur komen vraag dan even of hij/zij het je even wil voorrekenen. 😂
Wel is het verstandig om iedere glasvezelaansluiting die je kan krijgen in je huis te laten aanleggen.
Glasvezel is tenslotte aanzienlijk beter dan de zeer verouderde coaxkabel.
Ook sta je sterker in je onderhandelingen met andere aanbieders.
@wewanl "Wel is het verstandig om iedere glasvezelaansluiting die je kan krijgen in je huis te laten aanleggen."
Zeer zeker mee eens, ze mogen allemaal in mijn meterkast, een backup voor snel internet is hier welkom.
Maar eerst eens afwachten of de glasvezel hier in de stad wel de kwaliteit levert die voorgesteld wordt en iedereen roemt, want tot nu toe maakt hier de glasvezel het nog niet waar qua stabiliteit en kwaliteit en dat vind ik een stuk belangrijker dan de snelheid.
"Glasvezel is tenslotte aanzienlijk beter dan de zeer verouderde coaxkabel."
Daar kan ik het zeer mee oneens zijn, vraag dat ook maar aan de eerste honderden glasvezelaansluitingen in straten en flats hier in de stad die alleen haperend of in het geheel geen internet hadden van Odido.
Die zijn allemaal weer terug naar Ziggo, want die oude coax kabel werkte wel stabieler en veel beter en is een stuk zekerder dan die nieuwerwetse glasvezelkabel en Odido krijgt hierdoor verder maar heel weinig nieuwe klanten, wat de agressieve dreigende verkooptaal lijkt te verklaren van 2 verkopers hier aan de deur in een half jaar.
@Bert Schreef: vraag dat ook maar aan de eerste honderden glasvezelaansluitingen in straten en flats hier in de stad die alleen haperend of in het geheel geen internet hadden van Odido.
Wanneer en over welke stad hebben we het dan als ik vragen mag?
diezelfde verhalen spelen hier ook al meer dan een jaar, gaat om Beverwijk/Heemskerk. Glasvezel van KPN in sommige nieuwbouwcomplexen/wijken (toen was er nog geen glasvezel van Odido, dat is er pas 1-1,5 jaar namelijk) van diezelfde plaatsen is over het algemeen wél stabiel. Kabel blijft dus lekker in de stoep liggen. Voor mij is Ziggo prima en werkt al 6 jaar zonder storingen
@Gio2903 schreef:
diezelfde verhalen spelen hier ook al meer dan een jaar, gaat om Beverwijk/Heemskerk. Glasvezel van KPN in sommige nieuwbouwcomplexen/wijken (toen was er nog geen glasvezel van Odido, dat is er pas 1-1,5 jaar namelijk) van diezelfde plaatsen is over het algemeen wél stabiel. Kabel blijft dus lekker in de stoep liggen. Voor mij is Ziggo prima en werkt al 6 jaar zonder storingen
Helemaal mee eens, de coax kabel is, tot nu toe, hier de enige snelle internetmogelijkheid, wat een stabiel internet garandeert.
Dat wil niet zeggen dat er geen plaatsen zijn waar de glasvezel, met zijn hogere upload, een beter alternatief is voor de coax kabel in bepaalde gebruikers omstandigheden zoals, veel moeten uploaden en gamen met een lage latency.
@Bert Met Ziggo is eigenlijk gemiddeld niks mis hierin. Echter het kan uiteraard voorkomen dat in bepaalde wijken dit wel zo is, hier zou VodafoneZiggo wel iets aan moeten doen. Ik heb eigenlijk nooit problemen ermee en ben al klant sinds Essent.
@Bert > Als ik dit artikel lees, ging de politieke aandacht meer over de slechte communicatie en werkzaamheden van ODF dan over problemen met de Odido verbinding.
En op het Odido forum lees ik wel een aantal meldingen uit 2022 voor jouw woonplaats, maar krijg nu niet echt het gevoel, als ik dat zolees, dat het om "honderden aansluitingen" ging toen der tijd (maar misschien heb ik het mis). Ook in de media kan ik er niet echt wat over terug vinden eerlijk gezegd...
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.