Zojuist een verkoper aan de deur van Odido met het bericht dat Ziggo binnenkort stopt met de coax en dat Odido ODF heeft overgenomen en dat iedereen hier in de stad over moet op glasvezel met Odido wat via de gemeente zo geregeld is.
Vriendelijk aangegeven dat Ziggo nog lang blijft bestaan en dat ODF de glasvezel hier gratis binnen aansluit en dat Odido hier niets mee te maken heeft.
Hij vermelde dat hij zou zorgen dat de glasvezel helemaal niet binnen gelegd zou worden als ik geen abonnement bij Odido zou nemen, dat wilde ik niet en nam zijn tablet en zij, dan ga ik ervoor zorgen dat de glasvezel niet bij je naar binnen wordt gelegd door ODF.
Ik heb ODF gebeld en zij zagen dat de opdracht om de glasvezel binnen te leggen al bij de aannemer lag.
Een Odido medewerker kan inderdaad op zijn tablet aangeven dat de glasvezel niet naar binnen hoeft.
ODF kan die bedreigingen en acties van providers blokkeren door een bericht bij het adres te plaatsen dat de glasvezel te allen tijde naar binnen gebracht moet worden, ongeacht wat providers daar wijzigen en dat dat bij mijn adres aangebracht zou worden.
Ook contact gehad met Odido en zij zien dit ook als zeer negatieve reclame en zijn ook bezig met die externe partijen om ze te remmen in hun enthousiasme om provisie op te strijken.
Dus laat je niet in de mailing nemen door Odido, die hebben helemaal niets te maken met de gemeente en ODF die de glasvezel naar binnen brengt.
En dreigt een Odido medewerker om je aanleg af te zeggen, bel dan met ODF, zij plaatsen dan een bericht bij je adres dat de glasvezel wel bij je naar binnen gebracht moet worden.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@DON PAPA Er is vrijwel geen pers interesse geweest voor die paar straten en flats die geen internet hadden, uitsluitend zeer locale websites, het is ook nooit een heel groot pers probleem geworden, omdat het overgrote deel of iedereen snel terug is gegaan naar hun oude provider, zijnde koperdraadjes en coax en dan is er geen interessant probleem meer voor de pers, maar dat heeft hier in de stad een groot wantrouwen achtergelaten en helemaal na verder onderzoek door bewoners zoals: Beste alles-in-1 provider 2024 | Consumentenbond
Gratis binnen leggen van de glasvezelkabel willen velen wel en dan wachten er een aantal op de mogelijkheid om een andere provider te kunnen nemen via de ODF glasvezelkabel zoals Freedom en dat lijkt nu inmiddels mogelijk te zijn.
@Bert Schreef: helemaal na verder onderzoek door bewoners zoals: Beste alles-in-1 provider 2024 | Consumentenbond
Hier nog een leuk onderzoek, die nog wat breder kijken dan de vragenlijst van de consumentenbond: https://customerfirst.nl/nieuws/2024/07/de-beste-internet-providers-van-2024/index.xml
@DON PAPA schreef:@Bert Schreef: helemaal na verder onderzoek door bewoners zoals: Beste alles-in-1 provider 2024 | Consumentenbond
Hier nog een leuk onderzoek, die nog wat breder kijken dan de vragenlijst van de consumentenbond: https://customerfirst.nl/nieuws/2024/07/de-beste-internet-providers-van-2024/index.xml
Leuk maar providers staan meestal volledig los van een netwerk beheerder of een netwerk operator. Freedom begint feitelijk pas als de opstart problemen van een nieuw aangelegd netwerk voorbij zijn. Waren die wel meteen beschikbaar hadden ze ongetwijfeld met dezelfde ellende te maken. Nu kan het zijn dat Freedom daar ook operator is net zoals Odido dat hier is op het KPN Netwerk. Wat betekent dat ze eigen hardware in de pop hebben.
@Garihd Schreef: Leuk maar providers staan meestal volledig los van een netwerk beheerder of een netwerk operator.
Klopt, je ziet ook heel vaak voor bijkomen dat mensen de provider de schuld geven van het slechte straatwerk en vertraging bij de aanleg van glasvezel, terwijl de oorzaak dan bij de netwerk beheerder ligt.
Maar we gaan over een paar jaar wel zien hoe goed of slecht Odido het heeft gedaan, ik geef ze een goeie kans om heel groot te worden, als ze niet op geslokt gaan worden door een andere partij 😉
En die brutale deur verkopers zal je blijven houden, zolang ze op provisie basis de straat op gestuurd worden, maar dat telt voor elke provider die zo te werk gaat...
@DON PAPA schreef:@Garihd Schreef: Leuk maar providers staan meestal volledig los van een netwerk beheerder of een netwerk operator.
Klopt, je ziet ook heel vaak voor bijkomen dat mensen de provider de schuld geven van het slechte straatwerk en vertraging bij de aanleg van glasvezel, terwijl de oorzaak dan bij de netwerk beheerder ligt.
Ook dat klopt niet, dat is de onderaannemer die hier de oorzaak van is en gebrek aan handen en vooral kundige handen of puur tijdgebrek om netjes te kunnen werken. De netwerkbeheerder ofwel opdrachtgever is hooguit verantwoordelijk.
Zodra de huidige investeerder genoeg heeft binnengeharkt gaat de naam Odido en het klanten bestand ongetwijfeld weer in de etalage.
De vijver is klein dus meer dan een kwart of heel positief een derde van de vangst zal er niet in zitten.
Er zit nog steeds een behoorlijk gat tussen de nummers 2 en 3. De rest zoals het hier genoemde Freedom Internet is heel klein.
Maar goed dit staat los van die overijverige verkopertjes waar Ziggo ook regelmatig gebruik van maakt onder de noemer service.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.