Doelen, wensen en dromen hebben we allemaal. Maar wat ga jij in het nieuwe jaar drastisch anders doen?
Het grappige is dat menig mens altijd heel groot denkt, terwijl het ook hele kleine simpele dingen kunnen zijn. Misschien wil je nu tóch eindelijk eens die dozen van zolder plukken en prullaria weg gaan gooien.
Of heb je het goede voornemen om wat vaker mensen een complimentje te geven of iets kleins voor iemand te doen.
Laten we elkaar inspireren ✨
Of je graag af wilt van een nare gewoonte, meer tijd wilt besteden met familie of een aantal kilo’s kwijt wilt. Wij willen het graag van je weten! Wie weet zorgt het voor een stok achter de deur, of inspireer je een ander om met je mee te doen.
Wat doet de rest van Nederland?
De drie meest voorkomende voornemens vind je hieronder. Op plek nummer vier, vijf en zes staan meer water drinken, spaargeld opbouwen en minder stress.
- 59% van de ondervraagden wil afvallen
- 54 % van de ondervraagden wil meer sporten en/of bewegen
- 31 % van de ondervraagden wil meer genieten van het leven
Hoor jij voor 2025 bij 1 van deze groepen of heb je een ander doel? Deel het met ons! 🔶
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Mijn voornemen is blijven ademen.
Ik ben niet te dik, sporten is funest, roken doe ik niet.
Drink een pilsje elke avond en ben druk bezig om anderen te helpen op het gebied van elektra en camera's (ip)
En vooral vijf keer per jaar met vakantie, zolang de bruin dit kan trekken.
@puppie, inderdaad :
- Blijven ademen.
- Vooral ouder worden 😉!
- Ik ben niet te dik
- Sporten is funest
- Roken doe ik niet.
- ...
- ...
Qua doelen : vooral niet te druk maken op dingen waaraan ik zelf toch niets kan doen en/of waarop ik geen controle hebt. En meer m'n aandacht richten op zaken die ik wel positief kan beïnvloeden ( ook als is het maar een ietsiepietsie ).
Hopen op : een betere, veiligere en gezondere wereld. Waarin o.a. oorlogen, hongersnood, epidemieën, genocide en armoede verdwijnen en voorkomen kunnen worden.
Dichter bij huis ( en misschien gezien de bovenstaande ellende veel minder belangrijk ) : een Ziggo die eindelijk eens een stap vooruit doet, o.a. klant vriendelijker wordt, langlopende probleem eens goed gaat oplossen en zich een keer pro-actief gaat gedragen !
@Welmoed: wat heeft Ziggo als voornemen ?
De goede voornemens van Ziggo laat ik verder over aan onze CEO Stephen als je het niet erg vindt 😉
Maar uiteraard wil ik best even mijn voornemens met jullie delen en dat zijn er niet eens zo gek veel ✨
Leren om iets meer in het nu te leven en eens een stapje terug te doen, leuke nieuwe projecten te starten binnen mijn functie en vooral toffe dingen doen en mooie herinneringen maken.
Euforie moet je nooit uitstellen. Als er een keer gelegenheid is tot vreugde, dan dit gelijk vieren. Wim Anker.
Leven in het hier en nu zouden veel meer mensen moeten doen, kan het iedereen aanbevelen. Ik begrijp de mensen nooit die het altijd over 'later' hebben. De realiteit is helaas dat er voor veel mensen helemaal geen 'later' meer is of een ingrijpend veranderd 'later'. Dus niet 'een ietsje meer in het nu leven', maar heel veel meer.
Mooi gezegd en je hebt helemaal gelijk. Ik heb hierdoor zelfs mijn reactie maar aangepast!
In 2025 ga ik dingen niet drastisch anders aanpakken dan in de voorgaande jaren. Mijn voornemens volgen een beetje de waan van de dag en zijn niet per se gebonden aan het begin van elk nieuw jaar.
Zo zal ik mij nóg veel minder zorgen maken over idioten die bijvoorbeeld Groenland en Canada willen kopen. Eerder noemde iemand oorlogen? Tsja, dat is best wel een dingetje. Zolang er mensen rondlopen met verschil van mening en overtuigen zullen er ook oorlogen blijven bestaan en ik verwacht ook niet dat dit zal veranderen.
Vandaag heb ik in elk geval één voornemen: ik ga drastisch stofzuigen.
Ik heb geen voornemens, dan ben ik ook niet in mijzelf teleurgesteld als er niets van terechtkomt.
Vroeger heb ik wel eens een poging gewaagd maar ik heb van het verleden geleerd dat ik er niets van geleerd heb.
Inderdaad,
weer een jaar lekker doorademen,
een 10 Kg gewicht kwijtraken, nodig ivm de hart problemen.
Snel aan de gang bij mijn nieuwe werkgever en weer met plezier aan het werk gaan, nu een tijdje vrij en between jobs.
En een jaar zonder problemen doorbrengen met Ziggo, maar dat heb ik niet in de hand, dat mag de CEO van Ziggo bewerkstelligen.👍👍
Als je wat ouder wordt zijn er misschien wat minder wensen en goede voornemens. Gewoon genieten van het leven binnen de mogelijkheden die er nog zijn staat hoog op de lijst. Afvallen hoeft niet meer, ik ben al 30+ kg kwijt. Aan mijn conditie werken doe ik 2x per week in de sportschool. Roken heb ik al meer dan 50 jaar geleden opgegeven. Er zijn gebieden op deze aarde waar mensen veel ouder worden dan gemiddeld. Dit zijn “blue zones”. Kenmerken van de leefomstandigheden zijn samen te vatten als: eenvoudig leven, veel beweging en vooral een goed sociaal netwerk. Dus als ik een goed voornemen zou moeten formuleren is dat: dit jaar veel samenzijn met familie en vrienden onder het genot van een goede maaltijd en een glas goede wijn als ik niet terug hoef te rijden. Twee keer maand lunchen of dineren met een club van oud collega’s met onze partners is daarvoor een goede basis. En natuurlijk de kinderen en kleinkinderen regelmatig bezoeken. Verder natuurlijk het gezellige centrum van Breda weer in zodra het voorjaarszonnetje weer gaat schijnen. We wonen 5 minuten lopen van de Grote Markt die zomers een groot terras is.
bijv.naamw.
Uitspraak: | [ˈdrɑstis] |
Afbreekpatroon: | dras·tisch |
krachtig en ingrijpend
Gelukt ??😂
Jammer, het jaar probleemloos met Ziggo is mislukt, nu al 2 keer thuis een storing geweest op de verbinding, mag ik op afstand de lampen weer inregelen van mijn ex, jammer maar we gaan door.😯😉
Niet blijven hangen in het verleden is dan ook een goed voornemen @PJD_ 😉 Zonder gekheid: Wat rot dat er opnieuw een storing is met de verbinding. Is het intussen allemaal gelukt? Als je hulp van de Community kan gebruiken kun je altijd een topic openen mocht het nodig zijn.
Om te beginnen over mijn goede voornemens: Ik zit momenteel in dry january en dat gaat mij tot nu toe best goed af gezien ik 12 van de 13 dagen van januari ziek ben geweest. Die hebben we dan maar alvast in de pocket. Ook ben ik al aan het nadenken hoe ik dit in februari weer kan inhalen maar dat vertel ik er vaak niet bij.
@Vandeel Hoe zit het bij jou? Minder mayonaise? 😉
Ik vind dit nu weer jammer dat je over de mayonaise begint 🥲😎
je zei dat je goede voornemens had voor 2025.
ik ben 2025 ook begonnen met 5 dagen grieperig te zijn nu weer opgeknapt en kunnen er weer tegenaan. Dry january doe ik niet aan ik ben al geminderd naar alleen de weekenden vindt ik voldoende.
verder geen voornemens , maar proberen wel gezond te blijven.
Tot op heden heb ikzelf er weinig van gemerkt, krijg alleen elke keer berichten van mijn toekomstige ex dat het thuis niet goed gaat, en zij heeft er geen feeling voor dus mag ik het weer in goede banen leiden.
Hoefde er nu niet voor in het huis te zijn, word hem ook niet, zat tegen de Middelandse Zee aan in Frankrijk, genieten van mijn vrije maand, nu wel op weg terug, moet me donderdag melden in het ziekenhuis, niks spannends hoor, gewoon controle en als het aan mij ligt voor de laatste keer.
Hahaha ik denk dat ik nog heel vaak ga beginnen over de mayonaise dus bereid je voor 😋
Fijn dat je weer opgeknapt bent en minderen met alcohol én gezond blijven klinkt als een perfect doel.
Oh gelukkig maar dat je er zelf weinig van merkt, het klinkt als een hele puzzel. Hopelijk is alles goed gegaan in het ziekenhuis en voor nu een fijn weekend! 🙃
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.