Ha-ns

Level 5
  • 47Posts
  • 4Oplossingen
  • 28Likes

Na 20 jaar weg bij Ziggo.

Bij deze wil ik iedereen bedanken voor de prettige samenwerking op deze community van Ziggo medewerkers, superexperts, nieuwkomers etc. Ben zelf onder verschillende aliassen op dit forum zichtbaar geweest Orphanmountain, Hans.W, Ha-ns. Ben begonnen met Chello daarna werd het Upc nu Ziggo. Heb in de loop de jaren allerlei apparatuur in bruikleen gehad. Mijn eerste modem was een com 21 van Chello na een paar maanden een grote stoeptegel tegen de muur Tellabs geloof ik voor telefonie met een loden accu voor backup bij stroomuitval😁. Afijn genoeg voorbij zien komen. Wat is mijn slechtste ervaring qua apparaat nou dat was de Horizon box hoef daar denk ik geen uitleg over te geven. In mijn beleving in de twintig jaar geef ik een 7 voor alle geleverde diensten en apparatuur in bruikleen. Waar liggen nog een grote verbeteringen nou dat is de helpdesk die is ver onder de maat zowel kundigheid, service, oplossingen opzoeken, afspraken nakomen. Wil je echt een tweedelijns gerichte aanpak en aandacht hebben dan is deze community een geschenk uit de hemel. Waarom dan toch weg nou dat zijn de kosten zoals we allemaal weten alles wordt duurder en duurder jaarlijkse prijsverhoging van 2 tot 2,50 euro gemiddeld. Zelf had ik de laatste jaren een start internet 75/10, tv compleet met mediabox next tegen een prijs van 61,90. Alles naar wens geen klachten alleen de maandelijkse kosten en extreme prijsverhogingen werden mij te gortig. Is er een andere alternatief bij Ziggo jawel maar niet naar mijn tevredenheid qua functies en zeker geen Horizon die komt hier niet in huis wordt nu aangeboden in tv start. Uiteraard wat hier en daar rondgetruind op internet bij een zeer goeie vriend is gekeken naar T Mobile thuis. Het oude tv platform bood weinig functies op replay tv beperkt en geen opname in cloud wat ik niet zou missen. Nu zijn ze vorig jaar overgestapt naar een nieuw tv platform en die bied dezelfde functies als Ziggo en Kpn. Heb dat is een aantal maanden bekeken en toch maar besloten om voorlopig een jaartje over te stappen. Ga nu 45 euro betalen voor internet start 50/30 met tv op nieuw platform replay tv en cloud op gelijkwaardig niveau Ziggo en Kpn ik heb geen opname functie gebruik te weinig tot niet. Meer HD kanalen dan Ziggo hier moeten ze echt wat aan gaan doen zie meerdere topics hierover. Geen movie en series mis ik niet heb Netflix geen korting meer op Hollandsnieuwe abbo qua data geen ramp. Qua verbinding heb ik vdsl koperlijntje glasvezel is er hier nog niet in Ede althans zeer beperkt. Is dat wat dan vdsl valt me niet tegen jawel je gaat er wat op achteruit qua techniek vdsl versus docsis. Beeldkwaliteit ja dat is een issue die is bij Ziggo goed bij T Mobile voldoende ze gebruiken Kpn wba streams 6-8mbit over koperdraad vdsl. Bij glasvezel ligt het anders 10-12 mbit odf streams van T Mobile zelf. Ziggo bitrates zag ik in een topic 2019 https://community.ziggo.nl/t5/Suggesties/Bitrate-digitale-TV-kanalen/td-p/391181 Als apparatuur bij T Mobile heb ik als modem de Zyxel T 50 zeer prettig hier in huis met bandsteering. Heeft als voordeel 2,4 en 5,0 ghz werken op 1 ssid adres. Handig als je 2,4 ghz apparatuur hebt die hier alleen op werken. Tv is een Amino 7x nieuwste versie. Installeren fluitje van een cent makkelijker dan bij Ziggo. Ben me nog aan het inlezen cq verdiepen op internet en op de T Mobile community. Met name de beeldkwaliteit op het nieuwe tv platform met name glasvezel en hier en daar op vdsl is een puntje momenteel waar zeer hard wordt aan gewerkt men neemt de klachten op de community serieus en er zijn al twee updates op het platform geweest. Voor mij met een 40 inch tv oude panasonic plasma is het goed te doen. Uiteraard nergens is het gras groener dat het is voor mij waren de kosten en wat heb ik daadwerkelijk nodig doorslaggevend. Zijn er vragen over mijn overstap en bevindingen stel ze gerust. 

3 Reacties 3
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

Ik ben klant sinds het begin van @Home en ik moet u gelijk geven, dat Ziggo de laatste jaren steeds slechter is geworden. Wat mij bij Ziggo houd, is de internetsnelheid. Niet dat wij ( hier in huis ) veel meer dan 100Mbit/s nodig hebben, maar zo'n 300Mbit/s abonnement is wel een fijne basis.

Waarschijnlijk is er voor uw overgang, veel voor én tegen te zeggen ( maar dat hebt u voor uzelf nu op één rij ), dus ik zou zeggen "...suc6..." en laat ( na een paar maand ) nog eens wat van u horen ! Want dan kan u misschien anderen ( hier op dit forum ) blij maken met uw nieuw verworven kennis.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

Succes met de overstap 

en een fijne Zondag

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Hey goedemiddag @Ha-ns,

Wat jammer om te lezen dat je over gaat stappen, dit is en blijft uiteraard helemaal jouw eigen keuze. Alle geluk bij je nieuwe provider en wie weet tot ziens!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic