RonaldvanderGee

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Monitor van PC wordt ineens zwart

Mijn scherm van mijn pc wordt de laatste tijd ineens zwart en duurt soms lang voordat hij weer normaal wordt. Soms helemaal niet. Kan ik zomaar het beeldscherm verwijderen uit apparaatbeheer?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RonaldvanderGee
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Volgens mij is het begonnen met een nieuw stuurprogramma of firmware. Ik had deze al ongedaan gemaakt maar heeft niet geholpen. De monitor is verder in orde hoor! Ik ga proberen het apparaat te verwijderen straks. Bedankt voor de snelle reactie.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes

@RonaldvanderGee ,

U kunt hem gewoon verwijderen, wordt na opstarten vanzelf weer gevonden. Ook de video-adapter kunt U verwijderen of eventueel kijken voor een nieuw stuurprogramma. Als dat allemaal niet helpt kan Uw monitor de geest gaan geven, helaas.

Succes.

 

RonaldvanderGee
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Volgens mij is het begonnen met een nieuw stuurprogramma of firmware. Ik had deze al ongedaan gemaakt maar heeft niet geholpen. De monitor is verder in orde hoor! Ik ga proberen het apparaat te verwijderen straks. Bedankt voor de snelle reactie.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Een CPU met geïntegreerde grafische kaart kan ook te warm worden, waardoor de chip uit beveiliging de prestaties terugschroeft. Dat merk je dan aan het zwart worden van de monitor. Dat deze na enige tijd opnieuw tot leven komt wijst ook in die richting. Er heeft dan afkoeling plaatsgevonden.

Stofvrij maken wil helpen, evenals een ongehinderde airflow.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hoi @RonaldvanderGee! Is het nog gelukt om het te verwijderen? 🙂 Zo ja, hoe gaat het nu met het beeld van je computer? 

RonaldvanderGee
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Carlien, als het goed is wel. Hij doet het heel af en toe nog wel. Momenteel zit ik op de camping dus kan ik niet kijken. Ik heb hem een tijdje geleden al eens gestofzuigd maar zal dat binnenkort ook weer eens doen. Het probleem begon na een update in Windows. Niet van Windows zelf maar een extra update wat daaronder komt te staan. En die kreeg ik niet verwijderd, tenminste kon hem niet terugvinden. Maar als het goed is werkt ie weer redelijk goed. Mocht het niet zo zijn dan meld ik dat weer hier. 

Bedankt voor alle hulp.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Gelukkig mooi weer meegenomen naar de camping, geniet ervan! We horen uiteraard graag van je als het toch weer de verkeerde kant op gaat. 😊

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Die extra (optionele) update in Windows is een bug. Deze driver-update wordt automatisch geïnstalleerd bij een grotere update van Windows. Het is daarna dan zaak de originele en juiste driver te downloaden vanaf de website van de fabrikant. (AMD) De bug wordt dan hersteld.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic