Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24331Posts
  • 1065Oplossingen
  • 7819Likes

Medion-Akoya E2013-F

Ik heb vraag betreft geheugen bank 2 van deze PC, doe ik er een bankje in doet ie niks. 

Is er iemand die weet hoe je deze kan activeren. @KBX458  @Bert  @anoniemforum  @tobiastheebe  heb jullie even getagt, Jullie weten hopelijk misschien iets wat. Bank 1 van 8 GB doet het maar sleuf 2 niks.

Medion-Akoya E2013-F 

30D221AA-E3D5-4E55-B937-75FF90F7BADD.jpeg

330A7153-FA93-474C-BC49-C7A3F7F5C60F.jpeg

Bankje met de Gele streep doet niks, haal je hem er uit dan start Windows weer op.

Hopelijk weet iemand de oplossing.

Alvast bedankt.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 376Oplossingen
  • 2930Likes
Dave
Topicstarter
Level 20
T.E.A.M.
  • 24331Posts
  • 1065Oplossingen
  • 7819Likes

@jansmarcel  schreef:

@Dave  tot voor je het geheugen wilde uitbreiden zat er maar 1 module in de PC neem ik aan en was de 2e bank leeg. Zou het kunnen zijn dat er misschien stof in het slot/de bank zit waardoor het contact niet is zoals het moet zijn. Ik heb het zelf een keer mee gemaakt bij een oude pc.

@jansmarcel  heb hem al met een borstel uitgeveegd en schoongemaakt en met een viltdoekje schoongemaakt maar die 2e sleuf doet niks ook met oude 4 gb bankje niet. Er klopt iets niet. Maar wat wat je eerder al zei de gegevens max 8 gb kan wel kloppen. Deze PC was een Media Markt PC aanbieding, ook nauwelijks te google'n.

Hij werkt met 8 GB in 1 slot prima en is voor de rest stuk sneller.  

Mijn Buurman zei dat ie goed is en prima draait en de snelheid is tevreden, ook keurig gezegd hulp gehad heb dankzij jullie allemaal.

@KBX458  en @jansmarcel  met dank aan jullie informatie en onderzoek en ook met hulp van de andere is eigenlijk opgelost. Hij heeft al keer 4 om 4 gedaan maar de 2e sleuf weigerde dienst, dat is raadsel. Voor de rest is het opgelost, tot de raadsel is opgelost van de 2e sleuf, maar mijn buurman was iedereen dankbaar ook voor jullie hulp.

Bekijk in context

15 Reacties 15
anoniemforum

Level 19
T.E.A.M.
  • 10146Posts
  • 594Oplossingen
  • 2864Likes

welk type werkgeheugen is het DDR3 of DDR3L?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 77408Posts
  • 5256Oplossingen
  • 22985Likes

Wat zijn de specificaties van je geheugenbankje precies?

Moet je mogelijk in je BIOS een bank aanzetten?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 33402Posts
  • 2406Oplossingen
  • 16911Likes

Heb nog nooit een desktop met SODIMM-slots gezien. 🙂 Ik volg de ontwikkelingen op PC-gebied niet meer goed.

Op Tweakers lees ik dat het DDR3L zou moeten zijn. Ook de timing/clock cycles (CL) moeten overeenkomen met de andere module.

jansmarcel

Level 16
  • 1591Posts
  • 77Oplossingen
  • 757Likes

jansmarcel_0-1630705515846.png

In bovenstaande algemene specificaties van je PC staat dat deze maximaal 8GB geheugen ondersteund. Als je nu een DIMM DDR3L van 8 GB in het eerste slot stopt, dan zal de PC het geheugen in de 2e bank niet meer zien (Zoals je het zelf noemt de bank activeren) omdat de PC zijn maximale geheugen al in de eerste bank heeft zitten.
Ik weet niet of je als test ergens 2 x 4 GB DDR3L geheugen vandaan zou kunnen halen en hiermee beide baken zou kunnen vullen.

Als de PC dan 8 GB ziet en er ook mee opstart dan weet je in ieder geval dat de 2e bank niet kapot is.

Sorry heren het screenshot kwam per ongeluk van de site van Medion Oostenrijk hier is de link naar de Nederlandse specs:

https://www.medion.com/nl/service/product-detail/10021365

Dave
Topicstarter
Level 20
T.E.A.M.
  • 24331Posts
  • 1065Oplossingen
  • 7819Likes

@jansmarcel  Als ik de 4GB in de sleuf stop van de gele lijn 2e zet doet ie niks op 4GB die hele sleuf start de pc niet mee op, daarom ook de vraag en hij max 16gb hebben.

Bedankt voor de Link die kon ik nergens vinden. 👍🏻

@Bert  

F2C07AAE-A3E6-47AA-A7AC-0EB16FCC193A.jpeg

EE5FB2BC-CC42-4DD8-B57A-3D6D60752C34.jpeg

Zie ook Medion-Akoya E2013-F 

Alles staat zoals het moet en kan in bios niks vinden over de extra sleuf. Die weigert gewoon elke bank windows10 start niet op. Ook losse bank en de andere leeg doet ook niks.

@tobiastheebe  Ja is aparte laptop geheugen ipv gewoon. Is Medion verrassing altijd.

@anoniemforum  Zie boven de info 😊

anoniemforum

Level 19
T.E.A.M.
  • 10146Posts
  • 594Oplossingen
  • 2864Likes

kun je ook een foto maken van de originele geheugen module

Dave
Topicstarter
Level 20
T.E.A.M.
  • 24331Posts
  • 1065Oplossingen
  • 7819Likes

Zal ik straks even doen voor je.

jansmarcel

Level 16
  • 1591Posts
  • 77Oplossingen
  • 757Likes

@Dave  tot voor je het geheugen wilde uitbreiden zat er maar 1 module in de PC neem ik aan en was de 2e bank leeg. Zou het kunnen zijn dat er misschien stof in het slot/de bank zit waardoor het contact niet is zoals het moet zijn. Ik heb het zelf een keer mee gemaakt bij een oude pc.

Jesco

Level 6
  • 125Posts
  • 4Oplossingen
  • 47Likes

Als je die extra geheugenmodules welke je nu in het 2e slot (gele lijn) hebt geprobeerd eens in het hoofdslot doet en het oorspronkelijke 8gb module er helemaal uitlaat voor de test. Start de pc dan wel op? Om uit te sluiten dat de pc überhaupt die nieuwe modules wel ‘ziet’.

Dave
Topicstarter
Level 20
T.E.A.M.
  • 24331Posts
  • 1065Oplossingen
  • 7819Likes

Nee die 2e sleuf doet met de 4gb ook niks

@Jesco ook geprobeeerd.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 376Oplossingen
  • 2930Likes

De processor zit met 8GB aan zijn max. Dus 16 Gb gaat nimmer lukken.

https://ark.intel.com/content/www/us/en/ark/products/87257/intel-celeron-processor-n3050-2m-cache-up...

Dave
Topicstarter
Level 20
T.E.A.M.
  • 24331Posts
  • 1065Oplossingen
  • 7819Likes

Ok dank jullie wel allemaal, zal doorgeven aan de eigenaar. 👍🏻😊

Dave
Topicstarter
Level 20
T.E.A.M.
  • 24331Posts
  • 1065Oplossingen
  • 7819Likes

@jansmarcel  schreef:

@jansmarcel  heb hem al met een borstel uitgeveegd en schoongemaakt en met een viltdoekje schoongemaakt maar die 2e sleuf doet niks ook met oude 4 gb bankje niet. Er klopt iets niet. Maar wat wat je eerder al zei de gegevens max 8 gb kan wel kloppen. Deze PC was een Media Markt PC aanbieding, ook nauwelijks te google'n.

Hij werkt met 8 GB in 1 slot prima en is voor de rest stuk sneller.  

Mijn Buurman zei dat ie goed is en prima draait en de snelheid is tevreden, ook keurig gezegd hulp gehad heb dankzij jullie allemaal.

@KBX458  en @jansmarcel  met dank aan jullie informatie en onderzoek en ook met hulp van de andere is eigenlijk opgelost. Hij heeft al keer 4 om 4 gedaan maar de 2e sleuf weigerde dienst, dat is raadsel. Voor de rest is het opgelost, tot de raadsel is opgelost van de 2e sleuf, maar mijn buurman was iedereen dankbaar ook voor jullie hulp.

jansmarcel

Level 16
  • 1591Posts
  • 77Oplossingen
  • 757Likes

Graag gedaan. Daarvoor zijn we hier. Al had dit misschien niets met Ziggo te maken. Maar ik vond het wel een leuke afwisseling tussen alle herstartende modems, foutmeldingen enz.

Dave
Topicstarter
Level 20
T.E.A.M.
  • 24331Posts
  • 1065Oplossingen
  • 7819Likes

@jansmarcel 

Het is offtopic en dat mag, mensen om hulp vragen, ik weet gelukkig ook niet alles.😉

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic