Denn1s79
Level 1

Langere coaxkabel (met f-connector) nergens te verkrijgen?

Goedendag, 

Sinds kort heb een nieuw smart WiFi modem van ziggo. En is geïnstalleerd door een monteur van ziggo. 

Mijn hoofdaansluiting was niet de juiste, en is vervangen door de monteur. Alles werkt netjes naar behoren alleen nu wil ik meerdere apparaten bekabeld gaan aansluiten op het modem. Ik zou vier lange utp-kabels kunnen gebruiken voor de apparaten. Maar verplaats liever het modem zelf en dan alsnog vier korte utp-kabels die ik dan netjes kan wegwerken achter het tv-meubel. Ik heb dan dus een langere coaxkabel nodig. De kabel waarmee het nu is aangesloten is 1,5 meter met een rode en groene ring. De rode is in ieder geval een f-connector. Ik weet dat ziggo tot en met die 1,5 meter garandeert dat het werkt. Mijn vraag is nu; zijn er langere kabels op de markt of is het mogelijk om zelf met losse onderdelen een langere kabel  te maken? Ziggo heeft ze niet en bij 'alle kabels.nl' ook niet.

Groet Dennis 

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Je kunt hier een IEC/F-kabel van de gewenste lengte bestellen: Hirschmann KOKA 9TS Modemkabel (KOKWI 5 - QFC 5) - kies je lengte - Coaxkabelwinkel.

Overigens kun je ook een losse switch (voorbeeld: TP-Link LS1008G: beste prijs - Tweakers) plaatsen achter/in het TV-meubel, ook dan kunnen de vier UTP-kabels kort blijven en heb je enkel een langere UTP-kabel van het modem naar de switch nodig. Ik zou voor een switch met 8 poorten kiezen i.v.m. toekomstbestendigheid en de geringe meerprijs t.o.v. 5 poorten.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Je kunt hier een IEC/F-kabel van de gewenste lengte bestellen: Hirschmann KOKA 9TS Modemkabel (KOKWI 5 - QFC 5) - kies je lengte - Coaxkabelwinkel.

Overigens kun je ook een losse switch (voorbeeld: TP-Link LS1008G: beste prijs - Tweakers) plaatsen achter/in het TV-meubel, ook dan kunnen de vier UTP-kabels kort blijven en heb je enkel een langere UTP-kabel van het modem naar de switch nodig. Ik zou voor een switch met 8 poorten kiezen i.v.m. toekomstbestendigheid en de geringe meerprijs t.o.v. 5 poorten.

Steefb
Level 20

Je zou ook 1 utp kabel kunnen trekken en aan het eind een switch plaatsen.

Een switch is ook wat makkelijker weg te werken dan een toch wat log modem.

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

het is niet aanbevolen het modem aan te sluiten met een coax kabel langer dan 1,5 meter,

met een langere kabel kan het prima werking maar de werking is dan niet gegarandeerd 

puppie
Level 17

@anoniemforum in het topic van TS staat dit: Ik weet dat ziggo tot en met die 1,5 meter garandeert dat het werkt.

Dus is de informatie niet nodig. TS wil iets proberen en daar zoekt hij/zij een oplossing voor. Die geven tobiastheebe en steefb al.

Denn1s79
Level 1
Topicstarter

Hartelijk dank voor je reactie!

Hier kan ik wat mee!

caesar
Level 17

@Denn1s79 

Als de modem nu niet al te ver van je apparatuur af staat (een paar meter), dan kun je ook WiFi proberen. Ik ben over gegaan van bekabeld naar WiFi, en dat was een mooie opruiming van al die kabel boel. Ik heb er nooit enig probleem mee ondervonden, maar mijn modem staat dan ook minder dan twee meter van mijn TV, receiver, enz.

Probeer het eens, kost niks, en scheelt een hoop gedoe.