Vandaag, 18/11 verscheen een man in ons appartementencomplex (Cavaleriestraat Sittard) die een jasje aan had met Ziggo logo. Hij heeft bij verschillende mensen aangebeld en kreeg ook een gegeven moment toegang tot ons gebouw. Bij een aantal mensen heeft hij aangebeld. Hij begon een verhaal dat er volgend jaar nieuwe kabels worden gelegd en wilde kijken in de meterkast of men een groene kabel daar had zitten. Dan volgt een warrige verhaal. Voor zover ik weet is de man over afgescheept en is hij bij een aantal bewoners binnen geweest en in de meterkast.
Apart is dat hij alleen aanbelde bij bewoners die GEEN Ziggo aansluiting g hadden.
Wij vonden dit vreemd., Zeker om dat o.a. wij als Ziggoklant nog niets gehoord hebben over nieuwe kabels etc..
VRAAG: klopt het dat jullie aan klantenwerving doen door huis-en-aan-huis te gaan?
Zo ja, dan zou het fijn zijn als de betreffende zich ook ongevraagd legitimeert en niet alleennet het ziggojasje aan.
Klopt dit niet. Dan weet dat er mensen zijn die onder jullie naam er rare praktijken op na houden. VRAAG hioe komen ze dan aan lijsten van mensen die GEEN ziggoklant zijn.
Ard
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
ziggo werkt inderdaad met externe bedrijven die deur-aan-deur verkoop doen. in principe weten zij dat waar ze aan de deur gaan er een coaxkabel van ziggo ligt en soms willen ze deze inderdaad zien voordat ze je proberen over te halen een abo af te sluiten. ziggo doet dit vaak in gebieden waar net glasvezel ligt of binnenkort word gelegd. om zo klanten te winnen voor ziggo en dat die mensen niet overstappen naar de glasvezelpartij als hun diensten gereed zijn
jammer dat mijn uitleg verwijderd is, ben benieuwd naar het antwoord van een moderator
Goedenavond @ArdKorste
Voor zover ik weet klopt het dat derde partijen huis-aan-huis colporteren en proberen om abonnementen te verkopen.
Als er in uw appartementencomplex bewoners zitten met een abonnement op Ziggo, dan is het zeer waarschijnlijk dat in alle appartementen óók groene coaxkabels zitten. Dat deze colporteurs in de meterkast moeten kijken of daar wel een groene kabel zit lijkt mij daarom ook complete onzin.
In het geval dat ergens nieuwe kabels worden aangelegd dan krijgen de bewoners daarvan bericht.
Grote gedeelte klopt, mijn vader die zelfstandig woonde maar wel aangezende aan een gezondheidscentrum, dat blok had allemaal meterkasten naar de huisdeur, daar kon met men met 1 sleuten op alle deuren in Omdat me vader in Oud Upc gebied zat, en de monteurs en mensen wisten waar alles zat, is dit wel vreemde manier, meestal moeten ze een tekening van het gebouw hebben en daar staat beschreven welke kabels waar lopen, wie de kabelaar is en wie de glasvezel verzorgd. Dus dit is zaakje inderdaad niet te vertrouwen. Omdat me vader het aan mij overliet ging het vanzelf maar de mensen kwamen echt niet binnen, meestal worden in seniorenwoningen vaak brief gestuurd of via de huisbaas/meester geregeld.
Heel goed dat u dit aangeeft @ArdKorste
@Wim C. kan jij deze voorleggen bij de Ziggo medewerkers kunnen hun op onderzoek uit.
Wilt u graag uw postcode en huisnummer in uw Ziggo Community Profiel , deze zijn niet openbaar te zien,
dan kan een Ziggo Medewerker gelijk de juiste informatie erbij pakken, en u sneller helpen.
Dan weten ze zeker of dit om oplichting gaat of dat er daadwerkelijk Ziggo mensen rondlopen.
Dank voor jullie reacties. Ik vul mijn profiel aan. Wellicht kan een preventiebericht van Ziggo helpen oma alert te zijn.
Goedemorgen! @ArdKorste
Goed dat je ons even een bericht stuurt als je iets niet vertrouwd.
Ik ben voor je gaan kijken en zie dat er in de omgeving van het adres wat in je profiel staat, zeker mensen rondlopen (vanuit Ziggo) die langs te deuren gaan. Zij moeten zich wel kunnen legitimeren. Daar staat ook een foto van ze op. Dus als jij of iemand anders het niet vertrouwd de volgende keer, kan je vragen of ze zich kunnen legitimeren.
Dus het moet zeker vanuit ons komen! 🙂
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.