24 november 2020 hebben wij ons installatiepakket van Ziggo ontvangen. Al snel bleek dat er een monteur aan te pas moest komen, omdat er bij ons geen kabel ligt. De monteur heeft dit netjes geïnstalleerd en sindsdien is voor ons de ellende begonnen. De geleverde MediaBoxXL werkte voor geen meter, het geluid dat de Mediabox produceert kwam boven het geluid van de tv uit, zenders haperde en de afstandsbediening werkt niet. In onze overeenkomst hebben wij de “Power-Promise” waarmee wordt gesteld dat er overal in huis supersterke Wifi is. Als ons gehele huis de omvang van de meterkast had, dan was deze uitspraak correct geweest.
Contact gehad met klantenservice, die gingen niet in op het wifi verhaal en stuurde een linkje naar over het “oplossen” van de problemen met de MediaboxXL. Welke dus al jaren bekend zijn bij Ziggo. Weer contact gehad, medewerker gaf aan dat dit niet correct was en ging een nieuwe mediabox sturen en monteur inplannen. Andere mediabox, hetzelfde geneuzel. De gestuurde monteur is na 5 minuten weggegaan en heeft een wifi booster achter gelaten. Deze wifi booster werkt half, we hebben nog steeds geen internet op zolder en het internet op de eerste verdieping is traag. Bovendien hebben wij door deze booster twee verschillende netwerken, waar tussen wij moeten wisselen. Dit werkt niet in een huishouden dat grotendeels draadloze apparatuur gebruikt.
Wederom contact gehad, weer excuses en aangegeven dat het opgelost moet worden. Weer een monteur gestuurd, weer een nieuwe mediabox, weer dezelfde problemen. Weer een nieuw wifi netwerk erbij, waardoor we er nu drie hebben. Dit werkt nog steeds niet naar behoren en werkt in de praktijk al helemaal niet.
Weer gebeld en toen wilde Ziggo weer een monteur sturen, maar daar zijn we een beetje klaar mee. Na lang steggelen kwam het grote woord eruit. Ziggo beroept zich op zijn algemene voorwaarden, waar in staat dat zij geen garantie geven op wifi. Dit was juist de reden dat we naar Ziggo zijn verhuist, omdat er op de website, reclameuittingen en ook in de overeenkomst staat vermeld dat er overal in huis super sterke wifi komt, gegarandeerd.
Wij hebben aangegeven dat dit niet in lijn is met onze overeenkomst, en dat we als Ziggo niet meer kan betekenen de overeenkomst willen beëindigen. Dit is ruimt anderhalve week geleden en ondanks meerdere aanmaningen geeft Ziggo geen gehoor meer- dan maar en publique. Ziggo stuur ons de bevestiging van kosteloze ontbinding contract, omdat jullie je niet aan jullie gedeelte van de overeenkomst houden.