peterp0st

Level 5
  • 62Posts
  • 3Oplossingen
  • 9Likes

KPN zet kopernetwerk uit

Vandaag heb KPN toestemming gegeven om glasvezel aan te leggen misschien wat te impulsief gehandeld maar achteraf aansluiten is een kostbare zaak. Ik wil gewoon bij Ziggo blijven maar dat ziet er niet goed uit of lees ik het verkeerd, zetten ze alleen die verbindingen uit die gebruik maken van glasvezel.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70393Posts
  • 4898Oplossingen
  • 19889Likes

Ziggo is een coax kabel en die blijft werken.

KPN is een 2 aderige dunne koperkabel.

KPN kan glasvezel aanleggen.

Heb je ook al een overstap met abonnement afgesproken met KPN?

Bekijk in context

12 Reacties 12
Steefb

Level 19
  • 14858Posts
  • 2849Oplossingen
  • 6523Likes

Kpn en Ziggo zijn 2 verschillende bedrijven, wat kpn doet heef geen invloed op je ziggo verbinding.

Gewoon laten aanleggen en geen abonnement nemen bij kpn.

KPN zet kopernetwerk uit, maar daar maakte je toch al geen gebruik van.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70393Posts
  • 4898Oplossingen
  • 19889Likes

Ziggo is een coax kabel en die blijft werken.

KPN is een 2 aderige dunne koperkabel.

KPN kan glasvezel aanleggen.

Heb je ook al een overstap met abonnement afgesproken met KPN?

VZWatcher

Level 11
  • 579Posts
  • 2Oplossingen
  • 475Likes

Als dit een klanten helpen klanten plek is dan had hier natuurlijk moeten staan:

Laat maar gewoon aanleggen. Dan heb je meer mogelijkheden om te kiezen. En kan je de provider kiezen die persoonlijk bij jouw eigen wensen en je uitgavenpatroon past. En dat kan maar hoeft niet altijd Ziggo te zijn.

peterp0st
Topicstarter
Level 5
  • 62Posts
  • 3Oplossingen
  • 9Likes

Dan heb ik het verkeerd begrepen, ik dacht dat Ziggo gebruik maakte van een netwerk waar KPN eigenaar van is.

peterp0st
Topicstarter
Level 5
  • 62Posts
  • 3Oplossingen
  • 9Likes

Ik heb alleen toestemming gegeven om de glasvezelkabel aan te leggen en voor de rest geen zaken gedaan.Ik was helemaal vergeten dat er twee kabels zijn die voor een internet verbinding kunnen zorgen de oude koper/telefoon en de coax/tv kabel die laatste blijft dus gewoon liggen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70393Posts
  • 4898Oplossingen
  • 19889Likes

@peterp0st Zeker te weten dat die coax kabel blijft liggen, Ziggo is al bezig met de volgende verbetering van de coax kabel naar Docsis 4.0 voor over 5 jaar en dat blijft zeker nog 15 jaar bestaan.

VZWatcher

Level 11
  • 579Posts
  • 2Oplossingen
  • 475Likes

@Bert   Ik vraag mij af wat jouw bron is dat coax nog minimaal 15 jaar wordt ondersteund? En dat docsis 4 pas over 5 jaar wordt uitgerold?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70393Posts
  • 4898Oplossingen
  • 19889Likes

@VZWatcher Simpele logica, als je de berichtgeving leest over de toekomst van Ziggo betreft Docsis 4.0 en de investeringen die Ziggo nog voor uit gaat voeren en dat doen ze niet uit liefdadigheid.

VZWatcher

Level 11
  • 579Posts
  • 2Oplossingen
  • 475Likes

Dus geen bron maar eigen aanname. Was u niet het persoon dat anderen aanspreekt dat zij aannames uitspreken zonder onderbouwing van bron?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70393Posts
  • 4898Oplossingen
  • 19889Likes
wewanl

Level 16
  • 2036Posts
  • 21Oplossingen
  • 776Likes

Ik moet er niet aan denken!!

Nog vijftien jaar de coax en achter blijven lopen op glasvezel. 

VZWatcher

Level 11
  • 579Posts
  • 2Oplossingen
  • 475Likes

En waar staat in deze artikelen dat docsis 4 voor 5 jaat komt? Ik lees zelfs dat in 2025 wordt begonnen met uitrol. En waar staat minimaal bog 15 jaar ondersteuning coax? Ik vind het geen probleem dat jij dit hoopt, denkt,veracht, aanneemt. Maar nagel dan anderen niet aan het kruis als zij net als jij nu duet aannames uiten.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic