JanAssen

Level 10
  • 383Posts
  • 3Oplossingen
  • 97Likes

KPN verwijdert 50Mbit/s-abonnement en verlaagt prijzen andere abo's

26 Reacties 26
Verwijderd account
Niet van toepassing

Hopelijk lagere prijzen😁

Maar 50 mbps is op zich nog wel voldoende voor een gros van de mensen, dus jammer dat die eruit is bij KPN.Maar de nieuwe prijzen zijn wel aantrekkelijk😉Maar door die nieuwe troep ontvanger zou ik KPN toch maar links laten liggen🙂Next is veel beter.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De nieuwe prijzen zijn enkel interessant voor klanten die alleen internet nodig hebben.

 

Door de prijsstijging van het TV abonnement maakt het voor de totaal kosten weinig verschil.

sebas14

Level 11
  • 590Posts
  • 16Oplossingen
  • 306Likes

@Verwijderd account hoezo 'nieuwe troep ontvanger' ? Heb jij hem dan al getest?

 

En inderdaad wat @RoWi. zegt, van het ene gaat er wat af en bij de ander weer wat bij als je Internet en TV hebt.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Nee niet getest @sebas14 .

Maar hoe de nieuwe werkt lijkt me niks.Teletekst app, het nieuwe menu etc.Ligt niet direct aan het apparaat maar vooral aan software. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Verwijderd account toch zou een volledige Android box van Ziggo ook ideaal zijn in keer af van de vragen waar is die of die app.

 

Of ik die box voor € 3,50 zou huren als mediaspeler weet ik nog niet.

wewanl

Level 16
  • 2306Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Ik ben ook heel benieuwd.

Ziggo is gewoon veel te duur met zijn internetprijzen inclusief belachelijk lage upload snelheid. 
De 1Gbit/s pakketten zijn minstens 10 euro per maand te duur ten opzichte van de concurrentie. 
Ziggo zet zich al op achterstand door niet te investeren in FTTH en als dan de prijzen ook nog onverantwoord hoog blijven, vrees ik in de toekomst een exodus van klanten. 

sebas14

Level 11
  • 590Posts
  • 16Oplossingen
  • 306Likes

Elke TV ontvanger heeft wel min/plus punten. De Next Mini heeft bijvoorbeeld nog steeds geen Teletext. En Ziggo (Liberty) houdt de mediabox Next (Mini) zo eigen en gesloten mogelijk waardoor de apps minder snel erop komen.

 

Als iemand dan veel streamingdiensten heeft is deze nieuwe KPN TV ontvanger wel een uitkomst. Dat is natuurlijk per abonnee verschillend.

Maar ik zeg erbij, als je hem zelf niet hebt ervaren mag je er ook niks over zeggen.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@sebas14 het is in mijn ogen enkel interessant voor nieuwe klanten of bestaande die nog geen Apple of Android TV mediaspeler hebben. 

 

Wie al abonnementen bij meerdere streamingdiensten heeft zal dit allang hebben opgelost.

sebas14

Level 11
  • 590Posts
  • 16Oplossingen
  • 306Likes

Ja klopt @RoWi. Hier zijn wij ook een beetje late ontdekkers van de streamingsdiensten. Heel lang geen aandacht aan besteed. We kijken steeds meer een film of serie, wat een half jaar geleden nog niet het geval was.

En ik heb er al een beetje mee mogen spelen. 

Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 888Likes

** Bericht verwijderd door moderator **

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Ik vind deze topic's ook zo fijn @JanAssen  wat Ziggo doet kan je hier lezen

 Ziggo verhoogt opnieuw internetsnelheden voor veel abonnementen 

 

Lees dit vooral lekker door dan is het duidelijk want men zit al weer aardig over andere providers te schrijven en als men denkt dat de Mini geen nieuwe Apps gaat krijgen, lekker blijven denken. Deze kosten tijd want moet wel afgestemd worden ook met de Next, maar de Mini is kleiner en heeft andere inrichting dan de Next.

 

Al het gespeculeer, kan men beter aan een Ziggo Medewerker overlaten die weet meer over de Mini, en Nee Ziggo is nog steeds niet bekend of er een verhoging van prijs komt, meestal eind Maart of Half April weten we dit. Dat Ziggo duur is heeft reden, ze hebben wel het uitgebreide kabel/digitaal pakket dan de andere providers. Wie investeert krijgt er ook wel iets voor terug. Het hele KPN dit en dat verhaal beetje moe van te worden, zolang als KPN niemand behalve de Providers die ze in hun macht hebben wel toelaten en Ziggo niet, houden hun de Monopoly ze zijn bang dat ze van de troon gestoten worden, jammer genoeg is dat al heel lang gebeurt, (Ziggo's) Moederbedrijf Liberty Global en Liberty Media zit over bijna 30 landen door mede Vodafone en O2 en Virgin Media en KPN moet het hebben van andere partijen. En Als Ziggo Glasvezel wil, T-Mobile Nederland staat te koop, ook interessant en waarom gooit KPN Telfort er weer uit en de al jaren op zichzelf zijnde XS4ALL.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Wel de feiten juist benoemen, Liberty Global is wereldwijd actief niet het Nederlandse fusie bedrijf VodafoneZiggo. Dat is echt alleen in Nederland actief.

 

 

 

 

wewanl

Level 16
  • 2306Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

De nieuwe KPN ontvanger heeft wel Dolby Vision.

Iets wat de Next en Next mini nog steeds niet hebben, helaas.

wewanl

Level 16
  • 2306Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

** Bericht verwijderd door moderator **

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@RoWi.  bij deze even aangepast. Door Liberty Global profiteren we hier in Nederland van veel meer. 

VodafoneZiggo zit over gehele EU met telefonie maar onder de noemer van Vodafone, maar staat los van televisie. Daar Ziggo en Telefonie Vodafone samen VodafoneZiggo Nederland

 

Het is jammer dat Ziggo zelf nog weinig 4K en Dolby levert maar ook bij KPN zijn er weer 4K zenders geschrapt en naar HD gegaan als ik het goed had gelezen. 

 

even voor allen ik reageer gewoon normaal en relax te antwoorden hier 😊 zonnig schrijven en in toon blijven 😉

Garihd

Level 16
  • 2021Posts
  • 72Oplossingen
  • 1105Likes

Tmobile kopen heeft geen nut voor Liberty Global. Dit is alleen een provider en in enkele gebieden operator, de netwerken waar TM gebruik van maakt zijn van andere eigenaren. Met andere woorden dan moet Liberty Global zich in kopen bij die netwerkbeheerders. Het enige nut om de TM klanten over te nemen is om het Ziggo klanten bestand te vergroten verder niet, die klanten zullen dan terug moeten naar coax. Anders zal Ziggo(Liberty Global) toch de lijnen van de netwerkbeheerders moeten huren. En de techniek is anders wat hier eerder in dit topic  of ergens anders is genoemd de transitie van Ziggo naar glasvezel, heeft eigenlijk alleen nut als docsis wordt opgeheven.

Volgens mij is dat door anderen ook wel eens geschreven of het signaal via dit Hybridenetwerk gaat dus het laatste deel coax of volledig via glas maakt niks uit. De docsis techniek en de implementatie daarvan dat zal toch de bepalende factor zijn.

 

Ps TM is net van eigenaar gewisseld waar kunnen we lezen dat dit weer te koop staat?

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

op de plekken waar ziggo wel glas doet tot in de meterkast is vanwege de docsis techniek/modems nog steeds een glas naar coax converter vereist 

Garihd

Level 16
  • 2021Posts
  • 72Oplossingen
  • 1105Likes

@MR_CHIP  schreef:

op de plekken waar ziggo wel glas doet tot in de meterkast is vanwege de docsis techniek/modems nog steeds een glas naar coax converter vereist 


Klopt, een mediaconverter is altijd nodig ook bij de andere glasnetwerken. Het verschil is dat voor de 'gewone' glasnetwerken het lichtsignaal alleen naar regulier digitaal signaal moet worden omgezet. Dat kan direct een router in. Vanwege docsis en DVB-C moet het lichtsignaal naar een radiofrequent signaal worden omgezet en daar is weer een kabelmodem voor nodig om dat weer te vertalen naar regulier digitaal signaal.

 

Daarom is er een grotere ommezwaai nodig met een flinke impact. Via vezel naar de huizen kost al genoeg maar voor 4 miljoen klanten/aansluitingen die converters aanschaffen, zal ook genoeg kosten.

 

En met al dat soort afwegingen snap ik dat hier nu nog niet voor wordt gekozen.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

deze combo wordt gebruikt om precies te zijn

robinjoo19_0-1674603129854.png

 

Uitgelicht topic