Alexander NL

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

KPN Glasvezel - abonnement voorstel

Hallo allen, ik wil onderstaand eens bij jullie toetsen. Ik heb vele jaren een abo bij Ziggo waarbij ik internet (Internet XL), TV (TV Start) and Vodafone (Red) afneem. Ik betaal hier ongeveer 85 euro per maand voor (67+18). Ik ben volgende maand einde contract dus heb gisteren (27 sept) Ziggo opzeggingen afdeling gebeld voor een verlengingsvoorstel. Zij kunnen mij enkel 9 maanden 10 euro korting aanbieden voor nieuw 1 jarig abonnement. Ik vroeg of ik ook in aanmerking kan komen voor 12 maanden gratis HBO Max (deze streaming heb ik niet), maar dat was onmogelijk bij verlengingen, enkel aanbieding voor nieuwe klanten. Ik heb gemeld dat ik ook sinds kort glasvezel heb liggen en dat KPN concurrerend bezig is. Ziggo in combinatie met Vodafone  voor 1 jaar verlengen kost me dus EUR 930,- voor hele jaar.

Nu, KPN biedt me 6 maanden a EUR 35,- voor Internet 1 Gbit + TVplus, daarna EUR 65,- per maand. Een KPN Sim daar bovenop zal rond EUR 17,- per maand kosten, m.a.w. EUR 804,- voor hele jaar.

Waar Ziggo/Vodafone dubbele data en Skyshowtime erbij geeft, geeft KPN dubbele data, EUR 5 entertainmentkorting per maand en een TV plus abo gratis. Dus mijn Spotify Premium bij KPN onderbrengen geeft EUR 5 extra korting per maand (=EUR 60,- per jaar).

Zie ik nu iets over het hoofd? ZiggoVodafone gaat het gevecht met KPN toch verliezen op deze manier. Het wordt op deze manier wel erg lucratief om over te stappen.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Ans1

Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik zou zelf nog eens naar ziggo bellen, doe ik ook vaker, en aangeven dat je graag bij ziggo blijft (tevreden) maar dat je dezelfde korting wilt als bij KPN dus eerste 6 maanden 35 euro = 6x30 euro = 180 euro korting. Of een gratis zender bv dus HBO max = 12x10 euro = 120 euro korting. 

Het loont de moeite om een keer een andere medewerker te spreken. 

Bekijk in context

10 Reacties 10
Meldingen
Aan Uit
Garihd

Level 17
  • 3521Posts
  • 113Oplossingen
  • 1947Likes

Kijk nooit naar de kosten van het eerste jaar maar het tweede jaar. Tenzij je elk jaar gaat overstappen of verlengen.

Je noemt TV Start dan ga je er bij KPN op vooruit van 2 dagen terugkijken via de Mediabox naar 7 dagen via een op Googletv gebaseerde box.

Waarschijnlijk is Odido nog scherper met de prijs.

Buurman

Level 15
  • 1134Posts
  • 55Oplossingen
  • 1039Likes

@Alexander NL Niet te lang over nadenken en pak gewoon je voordeel. Je bent niet getrouwd met Ziggo.😉……na een of twee jaar kun je altijd weer verder kijken.

wewanl

Level 16
  • 2614Posts
  • 23Oplossingen
  • 1010Likes

Je krijgt ook nog minimaal 2,50 euro korting per maand op jouw mobiele KPN abonnement. Dit kan oplopen tot 7,50 euro per maand afhankelijk van je gekozen mobiele abonnement. De rest van de door jou vermelde combi voordelen kloppen. 

Liesbeth54

Level 8
  • 225Posts
  • 7Oplossingen
  • 92Likes

En of het gras bij de KPN nou zo groen is?? Ik wil er nooit meer naar toe terug ook al krijg ik mijn hele leven alles gratis.

Garihd

Level 17
  • 3521Posts
  • 113Oplossingen
  • 1947Likes

@Liesbeth54  schreef:

En of het gras bij de KPN nou zo groen is?? Ik wil er nooit meer naar toe terug ook al krijg ik mijn hele leven alles gratis.

Dat is uw persoonlijke ervaring met KPN. Er zijn meer dan genoeg klanten die dezelfde gedachte hebben over Ziggo of welke andere provider dan ook.  Vooral administratief is het gras zeker niet groener, technisch is er nauwelijks of eigenlijk geen verschil.

Ans1

Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik zou zelf nog eens naar ziggo bellen, doe ik ook vaker, en aangeven dat je graag bij ziggo blijft (tevreden) maar dat je dezelfde korting wilt als bij KPN dus eerste 6 maanden 35 euro = 6x30 euro = 180 euro korting. Of een gratis zender bv dus HBO max = 12x10 euro = 120 euro korting. 

Het loont de moeite om een keer een andere medewerker te spreken. 

wewanl

Level 16
  • 2614Posts
  • 23Oplossingen
  • 1010Likes

Heb je nog een keer gebeld naar Ziggo en een beter aanbod gekregen? 

Alexander NL
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik neem het advies van Ans1 ter harte, ik ben van plan om dinsdag weer te bellen met de afdeling opzeggingen (het is dan 1 oktober, wie weet hebben ze dan nieuwe acties).  Zal het resultaat hier posten. 

Alexander NL
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ans1

Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Dat zou kunnen maar denk niet dat het veel anders zal zijn. 

Succes en ik ben benieuwd!