@dipswitch hier even verder.
KPN doet dit als marketing move.
Mijn onderbouwing heel simpel het alles onder één merk samenbrengen, waarbij XS4ALL nu ineens voorlopig als merk behouden blijft. Verder het naar zich toe lokken van klanten met de wens om een eigen router te gaan gebruiken. XS4ALL heeft nu de status die Telfort had, geef het een paar jaar en dat merk verdwijnt ook om die klanten te houden moet je iets.
Kortom ik vind dit niet heel bijzonder.
Zowel voor DSL als glasvezel zijn altijd al geschikte modem/routers bruikbaar geweest, de enige beperking waren de voip/sip gegevens. Wie wil er nog bellen via de vaste lijn van de providers dat is veel te duur dat is een ander verhaal.
Ik ben zelf benieuwd of deze toepasbaar is bij Ziggo niet in bridge ter vervanging.
https://nl.avm.de/producten/fritzbox/fritzbox-6490-cable/
Zojuist gevonden nog niet. Link
De 3-1 hiervoor genoemd raakt KPN weer kwijt door de opschaling naar DVB-T2 en de daaraan verplichte afname van een door KPN verstrekte ontvanger, met alle verloren gegane opties.
Verder de afbouw en ontmanteling van de betere glasvezelnetwerken die een veel betere TV signaal doorgaven, en daarnaast het gemak en voordeel van DVB-c voor extra TV's.
Wat je nu hebt is een met de DSL klanten gedeeld TV signaal, de 10 HD Glaskanalen komen een klein beetje in de buurt van wat Concepts, XMS, ONS, en Lijbrandt aanboden.
Voor mij persoonlijk is de stand 1-1.