Pasi

Level 18
  • 8000Posts
  • 446Oplossingen
  • 4190Likes

KPN: Eigen modem instellen en gebruiken.

Vandaag ( ook ) in het nieuws:

Tweakers: KPN biedt vrije modemkeuze

KPN: Eigen modem instellen en gebruiken

“...Gebruik je liever een eigen modem in plaats van de Experia Box die je van KPN in bruikleen krijgt? Die vrijheid geven we je graag. Op deze pagina lees je waar je aan moet denken voordat je een eigen modem koopt...”

4 Reacties 4
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3462Likes

En er is Tech Desk support voor 5 Euro per maand tbv klanten met meer geavanceerde wensen en bijbehorende vragen.

Eerst heffen ze Premium Provider XS4ALL op, omdat ie KPN moet gaan heten.
En nu lijken ze bezig de complete dienstverlening naar XS4ALL niveau op te krikken. Incl het kunnen huren van de bij XS4ALL gebruikelijke Fritz!Box. Dit naast de optie om met geschikte eigen spulletjes je Internetverbinding helemaal zelfstandig te gaan oplossen. Bovendien is er (nog niet overal) ook IPv6 support voor iets anders dan de  standaard Experia Box van KPN. Toe maar!
Bij Ziggo ben je nog steeds gedwongen tot de Connectbox in Router Mode, als je IPv6 wilt hebben en dan op een vreemde manier (het gecompliceerde DS-Lite versus Full Dual Stack verhaal).

Ziggo moet oppassen qua technische faciliteiten voor, en ondersteuning van, klanten, niet in het verdomhoekje terecht te gaan komen.
Er zijn nog veel gebieden waar Ziggo voorsprong heeft tov KPN wegens gebrek aan glasvezel totaan de deur, maar dat wordt gestaag minder.

De enorme investeringen van Ziggo/LGI in DOCSIS 3.1 resp Gigabit-abo zijn onvermijdelijk voor de toekomst, maar werken vooralsnog alleen om klanten te kunnen verlokken een Giga-abo te nemen, wat ze meestal niet nodig hebben. Ook nog wat extra investeren in enkele andere ‘dingetjes’ , zou welkom zijn.

efok

Level 17
  • 3876Posts
  • 215Oplossingen
  • 1491Likes

@hanh Exact.

Buurman KPN komt hier toch met een verassende move, en neemt een voorschotje op het besluit over vrije modemkeuze. Dat vind ik wel te prijzen eerlijk gezegd. Ik hoop dat Ziggo zich even achter de oren krabt nu.

KPN:

Online TV op Linux is gefixed

Vrije modemkeuze

Opschalen Glasvezel aanleggen

Ziggo:

Hogere snelheden dan via DSL, via docsis 3.1

Hmm….. 3-1 voor KPN..

RoWi.

Level 20
  • 17291Posts
  • 733Oplossingen
  • 5719Likes

@dipswitch  hier even verder.

KPN doet dit als marketing move.

Mijn onderbouwing heel simpel het alles onder één merk samenbrengen, waarbij XS4ALL nu ineens voorlopig als merk behouden blijft. Verder het naar zich toe lokken van klanten met de wens om een eigen router te gaan gebruiken. XS4ALL heeft nu de status die Telfort had, geef het een paar jaar en dat merk verdwijnt ook om die klanten te houden moet je iets.

Kortom ik vind dit niet heel bijzonder.

Zowel voor DSL als glasvezel zijn altijd al geschikte modem/routers bruikbaar geweest, de enige beperking waren de voip/sip gegevens. Wie wil er nog bellen via de vaste lijn van de providers dat is veel te duur dat is een ander verhaal.

Ik ben zelf benieuwd of deze toepasbaar is bij Ziggo niet in bridge ter vervanging.

https://nl.avm.de/producten/fritzbox/fritzbox-6490-cable/

Zojuist gevonden nog niet. Link

De 3-1 hiervoor genoemd raakt KPN weer kwijt door de opschaling naar DVB-T2 en de daaraan verplichte afname van een door KPN verstrekte ontvanger, met alle verloren gegane opties.

Verder de afbouw en ontmanteling van de betere glasvezelnetwerken die een veel betere TV signaal doorgaven, en daarnaast het gemak en voordeel van DVB-c voor extra TV's. 

Wat je nu hebt is een met de DSL klanten gedeeld TV signaal, de 10 HD Glaskanalen komen een klein beetje in de buurt van wat Concepts, XMS, ONS, en Lijbrandt aanboden.

Voor mij persoonlijk is de stand 1-1.

dipswitch

Level 6
  • 133Posts
  • 0Oplossingen
  • 28Likes

RoWi. wrote:

@dipswitch  hier even verder.

KPN doet dit als marketing move.

Mijn onderbouwing heel simpel het alles onder één merk samenbrengen, waarbij XS4ALL nu ineens voorlopig als merk behouden blijft. Verder het naar zich toe lokken van klanten met de wens om een eigen router te gaan gebruiken. XS4ALL heeft nu de status die Telfort had, geef het een paar jaar en dat merk verdwijnt ook om die klanten te houden moet je iets.

Kortom ik vind dit niet heel bijzonder.

Zowel voor DSL als glasvezel zijn altijd al geschikte modem/routers bruikbaar geweest, de enige beperking waren de voip/sip gegevens. Wie wil er nog bellen via de vaste lijn van de providers dat is veel te duur dat is een ander verhaal.

Ik ben zelf benieuwd of deze toepasbaar is bij Ziggo niet in bridge ter vervanging.

https://nl.avm.de/producten/fritzbox/fritzbox-6490-cable/

Zojuist gevonden nog niet. Link

De 3-1 hiervoor genoemd raakt KPN weer kwijt door de opschaling naar DVB-T2 en de daaraan verplichte afname van een door KPN verstrekte ontvanger, met alle verloren gegane opties.

Verder de afbouw en ontmanteling van de betere glasvezelnetwerken die een veel betere TV signaal doorgaven, en daarnaast het gemak en voordeel van DVB-c voor extra TV's. 

Wat je nu hebt is een met de DSL klanten gedeeld TV signaal, de 10 HD Glaskanalen komen een klein beetje in de buurt van wat Concepts, XMS, ONS, en Lijbrandt aanboden.

Voor mij persoonlijk is de stand 1-1.

Nee ik ga “hier niet verder”. Wat je doet is niets onderbouwen, maar alleen maar door boorduren op je eigen onbewezen onderbuikgevoel. Het enige wat hieruit kan ontstaan is verzanden in een “welles nietes” discussie, iets waar ik geen tijd voor heb. Als je daadwerkelijk beleidsstukken van kpn inzake marketingstrategie kunt overhandigen dan mag je weer meepraten. Tot die tijd zijn alle zaken die je opgooit als “kpn doet dit als marketing move” niets meer dan holle frasen. Ik neem aan dat je niet aanwezig bent geweest bij kpn boardmeetings 😉 . Tabee.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic