Net als velen ben ik geabonneerd op een aantal streamingdiensten en de meeste content bekijk ik via Apple TV, dus onafhankelijk van Ziggo. De meeste streamingdiensten werken perfect, maar sommigen hebben wel wat issues.
Voor de duidelijkheid: dit topic heeft niets met Ziggo te maken, maar omdat berichten op deze community vaak veel verder gaan dan dan alleen de service waar Ziggo voor verantwoordelijk is, vond ik dit onderwerp hier passend.
NPO Plus
Als ik een aflevering van een serie of een film op een andere plek verder wil kijken dan onthoudt de NPO Plus-app niet waar ik de laatste keer ben gebleven. Betekent dus dat ik zelf moet onthouden waar ik ben gebleven en dan vooruit spoelen waar ik de laatste keer ben gestopt. Vet onhandig! Dus heb ik via messenger maar eens contact gezocht met de NPO en Albert van NPO kwam met een snelle reactie:
“Onze technici zijn op de hoogte van dit probleem. Zij hebben enkele weken geleden al een update gedaan, maar helaas heeft dit niet bij alle account/toestellen aangeslagen. Zij zijn momenteel bezig dit probleem, maar wij hebben nog geen indicatie wanneer deze nieuwe update beschikbaar zal zijn. Onze excuses voor het ongemak.”
Nu speelt dit issue al een behoorlijke tijd, dus verwacht ik hier niet al teveel van.
HBO Max
HBO had tijdens de lancering op 8 maart enige opstartproblemen. Door technische problemen met iDEAL-betalingen hebben een aantal klanten (volgens mij wordt iDEAL best vaak gebruikt) geen toegang meer tot de content van HBO Max. Daarom kregen sommige klanten uit voorzorg een tijdelijk abonnement zodat ze in ieder geval konden streamen. Maar dat abonnement is na een maand verlopen.
HBO meldt via een e-mail dat ze achter de schermen aan het werk zijn om deze problemen op korte termijn op te lossen. Ook weet HBO bij welke klanten dit speelt. Maar blijkbaar was één maand niet genoeg om de problemen te verhelpen, want als je abonnement bijvoorbeeld op 15 maart is gestart dan zit je vanaf 15 april zonder HBO.
Contact opnemen met HBO is lastig: op Messenger wordt niet gereageerd, via e-mail krijg je een bevestiging van ontvangst en dat het erg druk is (dát zal best) en via de chatfunctie ben ik eigenlijk ook niet veel verder opgeschoten, want voor de paasdagen zou ik weer kunnen streamen. Die beloofde e-mail met een kortingscode waarmee ik een nieuw abonnement kan afsluiten, zodat ik tóch mijn lifetime 50% korting krijg is nog niet gekomen. Zal hopelijk komende week komen.