Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6230Posts
  • 234Oplossingen
  • 4806Likes

Issues streamingdiensten

Net als velen ben ik geabonneerd op een aantal streamingdiensten en de meeste content bekijk ik via Apple TV, dus onafhankelijk van Ziggo. De meeste streamingdiensten werken perfect, maar sommigen hebben wel wat issues. 
Voor de duidelijkheid: dit topic heeft niets met Ziggo te maken, maar omdat berichten op deze community vaak veel verder gaan dan dan alleen de service waar Ziggo voor verantwoordelijk is, vond ik dit onderwerp hier passend.


NPO Plus

Als ik een aflevering van een serie of een film op een andere plek verder wil kijken dan onthoudt de NPO Plus-app niet waar ik de laatste keer ben gebleven. Betekent dus dat ik zelf moet onthouden waar ik ben gebleven en dan vooruit spoelen waar ik de laatste keer ben gestopt. Vet onhandig! Dus heb ik via messenger maar eens contact gezocht met de NPO en Albert van NPO kwam met een snelle reactie: 

Onze technici zijn op de hoogte van dit probleem. Zij hebben enkele weken geleden al een update gedaan, maar helaas heeft dit niet bij alle account/toestellen aangeslagen. Zij zijn momenteel bezig dit probleem, maar wij hebben nog geen indicatie wanneer deze nieuwe update beschikbaar zal zijn. Onze excuses voor het ongemak.

Nu speelt dit issue al een behoorlijke tijd, dus verwacht ik hier niet al teveel van.

 

HBO Max

HBO had tijdens de lancering op 8 maart enige opstartproblemen. Door technische problemen met iDEAL-betalingen hebben een aantal klanten (volgens mij wordt iDEAL best vaak gebruikt) geen toegang meer tot de content van HBO Max. Daarom kregen sommige klanten uit voorzorg een tijdelijk abonnement zodat ze in ieder geval konden streamen. Maar dat abonnement is na een maand verlopen. 
HBO meldt via een e-mail dat ze achter de schermen aan het werk zijn om deze problemen op korte termijn op te lossen. Ook weet HBO bij welke klanten dit speelt. Maar blijkbaar was één maand niet genoeg om de problemen te verhelpen, want als je abonnement bijvoorbeeld op 15 maart is gestart dan zit je vanaf 15 april zonder HBO.

Contact opnemen met HBO is lastig: op Messenger wordt niet gereageerd, via e-mail krijg je een bevestiging van ontvangst en dat het erg druk is (dát zal best) en via de chatfunctie ben ik eigenlijk ook niet veel verder opgeschoten, want voor de paasdagen zou ik weer kunnen streamen. Die beloofde e-mail met een kortingscode waarmee ik een nieuw abonnement kan afsluiten, zodat ik tóch mijn lifetime 50% korting krijg is nog niet gekomen. Zal hopelijk komende week komen.

16 Reacties 16
RoWi.

Level 20
  • 18168Posts
  • 758Oplossingen
  • 6188Likes

Dan had ik geluk, geen problemen met het afsluiten van een abonnement bij HBO. Mijn grootste probleem met HBO is het taal gebeuren de cartoons die zijn of Nederlands gesproken of Engels en diverse series hebben enkel Engelse ondertiteling. Dat merk ik bij Prime Video nu ook zo af en toe.

 

Wat NPO  betreft ik kijk een aflevering altijd af ik gebruik NPO Start heel af en toe om iets terug te kijken.

 

Wim C.
Topicstarter
Level 18
T.E.A.M.
  • 6230Posts
  • 234Oplossingen
  • 4806Likes

@RoWi. Klopt!

Ik heb HBO ook al geïnformeerd over het ontbreken van Nederlandse ondertiteling. Als reactie gaven ze mij op dat dit onderwerp hun aandacht heeft en feedback over welke serie of film nog ondertiteling behoeft is welkom.

 

RoWi.

Level 20
  • 18168Posts
  • 758Oplossingen
  • 6188Likes

Ik heb zojuist een antwoord ontvangen.  Over de ondertiteling.

There are sadly some series and movies that are still missing Dutch subtitles on the service after the launch of HBO Max in the Netherlands. We don't have a specific time for when they will be added but our developers are of course made fully aware of it and are currently working on having them all added as soon as possible. 

If you have any other question or problems you're more than welcome to contact us again. Then we'll do our best to help you. 

Wim C.
Topicstarter
Level 18
T.E.A.M.
  • 6230Posts
  • 234Oplossingen
  • 4806Likes

Nou @RoWi. dat is in elk geval een net antwoord.

Ondertussen arriveerde de verlossende e-mail van HBO Max met de activatiecode. Met die code kon ik onder hetzelfde e-mailadres een nieuwe account aanmaken, zodat ik wèl die lifetime 50% korting krijg. En het is gelukt, maar moet ik wèl weer opnieuw mijn favorieten aanmaken en bij ontdekken welke serie ik ben gebleven.

Any how; ik kan weer streamen. 😎

RoWi.

Level 20
  • 18168Posts
  • 758Oplossingen
  • 6188Likes

Dat valt niet tegen.

Wim C.
Topicstarter
Level 18
T.E.A.M.
  • 6230Posts
  • 234Oplossingen
  • 4806Likes

@RoWi. 
Valt niet tegen? Het werkt en dat is de hoofdzaak!

Maar wat ik niet helemaal begrijp (of eigenlijk helemaal niet) is dat ik een opnieuw een account moest aanmaken. Logisch gedacht had mijn account ook gewoon opnieuw gereactiveerd kunnen worden. Maar ik kan niet achter de schermen bij HBO kijken. 😀

RoWi.

Level 20
  • 18168Posts
  • 758Oplossingen
  • 6188Likes

@Wim C.  schreef:

@RoWi. 
Valt niet tegen? Het werkt en dat is de hoofdzaak!

Maar wat ik niet helemaal begrijp (of eigenlijk helemaal niet) is dat ik een opnieuw een account moest aanmaken. Logisch gedacht had mijn account ook gewoon opnieuw gereactiveerd kunnen worden. Maar ik kan niet achter de schermen bij HBO kijken. 😀


Ik bedoelde toch nog redelijk vlot. Dat nieuwe account verhaal is wel apart.

Wim C.
Topicstarter
Level 18
T.E.A.M.
  • 6230Posts
  • 234Oplossingen
  • 4806Likes

Klopt! 👍🏻
Redelijk vlot. En natuurlijk wil je dat het probleem binnen het uur wordt opgelost, maar dat is niet realistisch.

HBO vind ik wel een van de betere streamingdiensten en ik denk dat de anderen nog wel een tandje zullen moeten bijzetten.

RoWi.

Level 20
  • 18168Posts
  • 758Oplossingen
  • 6188Likes

@Wim C.  schreef:

Klopt! 👍🏻
Redelijk vlot. En natuurlijk wil je dat het probleem binnen het uur wordt opgelost, maar dat is niet realistisch.

HBO vind ik wel een van de betere streamingdiensten en ik denk dat de anderen nog wel een tandje zullen moeten bijzetten.


Op dit moment wint Prime Video het wat de kijktijd betreft daarna Disney+ , Netflix en HBO Max. Viaplay nauwelijks, mede omdat ik niks met sport heb, die gaat als de 9 maanden om zijn echt uit.

 

Maar beter in welk opzicht het aanbod of hoe de app werkt?

Wim C.
Topicstarter
Level 18
T.E.A.M.
  • 6230Posts
  • 234Oplossingen
  • 4806Likes

@RoWi. schreef: “Maar beter in welk opzicht het aanbod of hoe de app werkt?”

Tsja, dat is ook wel een dingetje; de app’s. Ondanks dat ik alles via Apple kijk is de menustructuur, de database die eronder zit en het gevoel dat erachter zit altijd weer anders. Zo zoek ik me altijd scheel in bij NPO Plus naar series of films die ik wil kijken. Netflix kijk ik het langst en daardoor weet ik daar ook alles te vinden. Hierdoor ga ik andere app’s ook vergelijken met die van Netflix. Bij DisneyPlus wil dat ook nog wel lukken.

 

Qua content denk ik dat na het Formule 1-seizoen Viaplay op de schop gaat. Formule 1 vind ik leuk om naar te kijken, maar niets meer dan dat. En dan wordt het een beetje een duur verhaal.
Omdat ik fan ben van Scandinavische films en series had ik eigenlijk op veel meer gehoopt, maar dat valt vies tegen. Zelfs van The Girl with the Dragon Tattoo hebben die mafkezen de Amerikaanse versie uit 2011 op Viaplay gezet en niet de Zweedse versie uit 2009. 
Wellicht gaan ze de vakken nog behoorlijk bijvullen, anders ben ik weg.

Wim C.
Topicstarter
Level 18
T.E.A.M.
  • 6230Posts
  • 234Oplossingen
  • 4806Likes

Apple TV+

“Apple verhoogt de prijs van € 4,99 per maand naar € 6,99 per maand. Je abonnement wordt automatisch verlengd voor € 6,99 per maand vanaf 1 december , tenzij je het minstens een dag van tevoren opzegt.”

Omdat de geleverde content toch al tegenviel, heb ik dat opzeggen heb ik dus maar gedaan.

 

Om een nieuwe uitdaging aan te gaan heb ik een abonnement op SkyShowtime genomen voor € 3,49. Ik moet nog even ontdekken wat dit wordt, want voorlopig kom ik alleen nog maar ouwe meuk tegen.

Ik geef ze nog even de tijd en anders wordt dit óók een exit.

RoWi.

Level 20
  • 18168Posts
  • 758Oplossingen
  • 6188Likes

Die 'ouwe meuk' heb je bij elke streamdienst.

 

Ik ben juist blij met de klassiekers. Mede vanwege de oude titels kan het zo goedkoop. 

Kijk naar het totaal aantal uren materiaal dan is het gewoon voor niks, daar kan Netflix niet tegen op. Die zit hier in de overwegings fase, Viaplay had ik gratis dat is er al uit.

MR_CHIP

Level 19
  • 11495Posts
  • 131Oplossingen
  • 3966Likes

ik krijg steeds meer de neiging om netflix de deur uit te doen zeker vanwege de steeds stijgende prijs en de meer nadruk leggen op dat account sharing niet mag of bijbetalen en over te gaan op skyshowtime en hbo max (hebben we al ook introductie aanbieding toen)

maar goed mijn moeder wil nog heel graag netflix aanhouden

RoWi.

Level 20
  • 18168Posts
  • 758Oplossingen
  • 6188Likes

En terecht dat ze account sharing gaan aanpakken. Ondanks dat Netflix de duurste is zeker als je het duurste pakket afneemt zet dat af tegen het aantal uur materiaal dat ze aanbieden. Met 1 film kijken per maand haal je de prijs er al uit.

 

Als ik de totaal prijs van alle streamingdiensten die we nu afnemen bij elkaar op tel ben ik nog goedkoper uit dan maandelijks twee bioscoopkaartjes en een kop koffie met iets erbij.

Wim C.
Topicstarter
Level 18
T.E.A.M.
  • 6230Posts
  • 234Oplossingen
  • 4806Likes

@RoWi. Die vergelijking met de prijs van boscoopkaartjes en een abonnement op een streamingdienst gaat bij mij niet op.
Als ik een film kijk wil ik geen zaal vol chipskauwende mensen om me heen die constant er doorheen zitten te ouwehoeren… en die ik bovendien ook niet heb uitgenodigd.

Verder wil ik een film zelf op pauze kunnen zetten als ik een blik Grolsch uit de koelkast wil trekken… en dat kan in een bioscoop geloof ik niet. Nee, ik heb een soort van thuisbioscoop en dat bevalt me prima.

Ouwe meuk? Ik vind klassiekers ook leuk, en die kijk ik ook genoeg, maar wat meer recente films van ná 2010 mag best. Maar ik denk dat SkyShowtime nog wat content aan het opbouwen is, dus laat ik ze nog even.

Dat Netflix het delen van abonnementen gaat verhogen is misschien niet leuk, maar wel terecht.

RoWi.

Level 20
  • 18168Posts
  • 758Oplossingen
  • 6188Likes

Er ontbreken inderdaad genoeg recente films en series, dat zal mede met lopende licenties bij andere zenders en diensten te maken hebben. Volgens wat ik zo zie zijn er best wel titels van na 2010.

 

Als de bioscoop vergelijking niet opgaat dan elke film  of serie kopen, alleen al door de komst van Netflix is mijn koop gedrag behoorlijk veranderd. Voor mij zijn ze echt veel te laat gestart, dat had een stuk of 8 kasten vol met DVD gescheeld.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic