Qwerty2345
Level 1

Is het nummer 0302061092 van Ziggo?

Vandaag heb ik een korte telefoongesprek van het nummer 0302061092, locatie Utrecht. De ‘Ziggo medewerker’ aan de lijn zegt dat hij werkt bij Ziggo en wil weten hoe vind ik het Internet service. Dit is het eerste keer dat ik dit soort telefoongesprek hebt… en dus ik twijfel.

Ik wil hier vragen over het telefoonnummer boven echt ziggo is of niet. Bedankt 

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Ryan
Community Moderator
Community Moderator

Goedendag @Qwerty2345! Tegenwoordig snap ik heel goed dat niet ieder telefoontje meer te vertrouwen is. Altijd goed dat je scherp bent.

In dit geval kan ik bevestigen dat het nummer 0302061092 van onze partner Roscom is, het is dus legitiem.

Als je met het gevoel zit dat je het niet vertrouwd, kan je altijd vragen wat het laatste onderwerp van een besproken onderwerp is geweest of wat het laatste mailtje is geweest dat wij van Ziggo verstuurd hebben. Zo kom je er snel achter wie je aan de andere kant van de lijn hebt zitten!

Bekijk in context

5 Reacties 5
EnergieBoy
Level 19

Het kan Ziggo zijn om te vragen hoe je je internet ervaart, als nieuwe klant. Het kan Ziggo zijn om gewoon te vragen of je tevreden bent en als je bijna bij het eind van je contract bent om je misschien een nieuwe aanbieding te doen. Er lopen klanten weg, als je de media mag geloven, dus dan begrijp ik hun belletje wel. 

Maar het kan ook zijn dat het een extern bedrijf is dat belt namens Ziggo en je een nieuw abonnement wil, sorry dat ik het zeg, aansmeren. Want daar verdienen ze geld mee en jij bent weer voor een jaar een tevreden klant. 

Het nummer is van Ziggo maar je weet tegenwoordig niet meer wie nu belt en van welk nummer, want ook dat kunnen ze tegenwoordig op een eenvoudige manier misbruiken. Let gewoon goed op tijdens zo’n gesprek en laat je niet snel overhalen voor zeer goedkope aanbiedingen en/of gratis zender beloftes. 

Ik ben er zo eentje dat gelijk zegt: als ik je nodig hebt dan bel ik jullie zelf wel! En hang dan op 😁

Bert
Level 21
T.E.A.M.

Ik krijg al sinds Ziggo 2016 met regelmaat een vergelijkbaar telefoontje om te vragen of alles goed gaat en als er iets niet goed gaat, dan wordt daar een oplossing voor gezocht.

Ziggo belt preventief klanten om te kijken of Ziggo nog iets kan betekenen of een probleem op kan lossen.

Je kunt beter kleinere problemen preventief oplossen, dan wachten tot het een groot probleem wordt.

Ryan
Community Moderator
Community Moderator

Goedendag @Qwerty2345! Tegenwoordig snap ik heel goed dat niet ieder telefoontje meer te vertrouwen is. Altijd goed dat je scherp bent.

In dit geval kan ik bevestigen dat het nummer 0302061092 van onze partner Roscom is, het is dus legitiem.

Als je met het gevoel zit dat je het niet vertrouwd, kan je altijd vragen wat het laatste onderwerp van een besproken onderwerp is geweest of wat het laatste mailtje is geweest dat wij van Ziggo verstuurd hebben. Zo kom je er snel achter wie je aan de andere kant van de lijn hebt zitten!

Bert
Level 21
T.E.A.M.

Op het internet staan een aantal meldingen dat het wel Ziggo is en ook met extra TV pakket wat met plezier wordt bekeken.

Qwerty2345
Level 1
Topicstarter

Bedankt voor het delen van jullie ervaringen 🙏🏽