Hoi,
ik werd vandaag gebeld door Ziggo dat ze me een aanbieding wilden doen. Ik vroeg om een bevestiging per mail maar dat ging niet pas als ik echt interesse had. Daarvoor had hij ook mijn bankrekening nodig. Toen dacht ik, dit stinkt. Ik werd gebeld door dit nummer:
+31 20 896 85 20
is dit nummer van Ziggo? Als je terugbelt dan krijg je dat ze momenteel niet kunnen opnemen.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hoi @Ptrvh goed dat je dit meldt, welkom op onze Ziggo Community. Gelukkig raakte je gealarmeerd toen er naar jouw bankrekeningnummer werd gevraagd.
Indien je al klant bij ons bent, vragen wij nooit om het volledige bankrekening nummer, als we een klant verificatie willen doen dan zullen we vragen naar de laatste 4 cijfers van het bankrekeningnummer.
Ik heb voor je onderzocht of dit nummer bij ons in gebruik is, dit is niet het geval.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Laatst ook enorm veel last van nummers 020-894xxxx. Zal wel een weer call center zijn die ‘namens’ Ziggo belt. Je zal de komende dagen wel vaker gebeld gaan worden. Ze hebben vaak een hele reeks nummers. Gewoon blokkeren in je smartphone. Nooit je bankrekening, email en adres doorgeven!! Ook niet opnemen met het noemen van je naam. Zeker niet aan lui die je ongevraagd en ongewenst bellen. Wees ook op je hoede als ze je een zakelijk abonnement willen aansmeren. Dan heb je namenlijk geen consumenten bescherming meer.
Reacties op https://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/31208968520 zeg al genoeg.
Eventueel kan je dit formulier invullen, maar veel vertrouwen heb ik daar niet in. Of lees https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/ongewenste-te...
@Ptrvh schreef:Hoi,
ik werd vandaag gebeld door Ziggo dat ze me een aanbieding wilden doen. Ik vroeg om een bevestiging per mail maar dat ging niet pas als ik echt interesse had. Daarvoor had hij ook mijn bankrekening nodig. Toen dacht ik, dit stinkt. Ik werd gebeld door dit nummer:
+31 20 896 85 20
is dit nummer van Ziggo? Als je terugbelt dan krijg je dat ze momenteel niet kunnen opnemen.
Dat ze zo brutaal zijn om uw bankrekeningnummer te vragen !!!
Ik vraag me wel eens af of Ziggo hier meeleest en of Ziggo ooit daarop actie onderneemt. Om zo deze bedrijven/spammers aan te pakken en zo haar klanten proberen te beschermen. Maar helaas, ik heb nog nooit gehoord/gelezen dat Ziggo ook maar 1 bedrijf heeft aangeklaagd. Blijkbaar interesseert ( ook ) dit Ziggo niet.
@Ptrvh Ziggo medewerkers lezen alles en pakken dit soort meldingen op het forum altijd op en zullen reageren op je bericht.
Daarnaast is al vele malen gemeld op dit forum dat de achterliggende afdeling of het bedrijf feedback krijgt over een foutieve werkwijze, mocht dit het geval zijn, mogelijk dat anderen daar overheen gelezen hebben.
Hooguit vraagt een Ziggo medewerker om de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer ter verificatie, mocht er meer gevraagd worden, dan gaat er iets niet goed of het is een fishing telefoontje.
Geef nooit je rekeningnummer, want Ziggo heeft dit uiteraard al, als je klant bent.
Hoi @Ptrvh goed dat je dit meldt, welkom op onze Ziggo Community. Gelukkig raakte je gealarmeerd toen er naar jouw bankrekeningnummer werd gevraagd.
Indien je al klant bij ons bent, vragen wij nooit om het volledige bankrekening nummer, als we een klant verificatie willen doen dan zullen we vragen naar de laatste 4 cijfers van het bankrekeningnummer.
Ik heb voor je onderzocht of dit nummer bij ons in gebruik is, dit is niet het geval.
Edit: verwijderd
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.