RuiterLeo

Level 3
  • 118Posts
  • 4Oplossingen
  • 14Likes

Is een community er voor commercieel gewin

Via een mail word je gevraagd deel te nemen aan een community. Nu heb ik dat al menigmaal gedaan, maar nu gaat het dus min of meer om niet alleen Ziggo als pakket te nemen maar ook Vodafone. Uiteraard kan je overal over discussiëren. Maar dit is pushen om ook Vodafone te nemen, dus louter commercieel. Ik neem aan diverse forums deel, neem een voorbeeld aan het consumentenforum, daar zijn commerciële teksten verboden, hou reclame buiten de deur. Dit is dit forum onwaardig..... neem Vodafone erbij, we hebben ook nog leuke telefoontjes en waarom niet gelijk een film of voetbalpakket. Schei hier a.u.b. mee uit.
6 Reacties 6
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hoi RuiterLeo
Ik weet niet of Ziggo je wil pushen om Vodafone te nemen. En ik vraag me af of je dit moet zien als reclame. Over het algemeen moet ik eerlijk zeggen dat ik hier op de community niet, of geen, reclame tegen kom van Vodafone. Misschien hier en daar adviezen of iets met een Combi pakket, maar dat is het ook wel. Daarnaast is het, voor mijn gevoel, geen reclame want Vodafone & Ziggo is 1 bedrijf, het heet ook niet voor niets VodafoneZiggo. Goed goed, administratief is het nog los van elkaar maar het is 1 bedrijf. Dan mag je ook wel verwachten dan ze zowel Ziggo als Vodafone informatie naar je toe sturen.

Verder zal je hier ook geen reclame vinden van andere bedrijven behalve dan bv Ziggo Sport of zo. Ja, dat lijkt mij eigenlijk best wel heel normaal, zeker binnen 1 bedrijf.

Maar als je het er niet mee eens bent en je wilt dit soort mail niet meer ontvangen, zet deze info dan uit. Als Community gebruiker kan dit via profielinstellingen en dan onder je Profielfoto kan je WIL JE TIPS en COMMUNITY NIEUWSTJES ONTVANGEN? gewoon op NEE zetten en dan krijg je daar geen info meer over.

Heb je een Ziggo account en wil je geen reclame mailtjes ontvangen, ga dan maar je Mijn Ziggo, login en ga naar Gegevens. Daar kan je bij Contactvoorkeuren aangeven of je Marketing, klantonderzoeken, informatie wilt en op wat voor manier. Als je dat allemaal uitzet, krijg je ook geen mail meer. Opgelost toch 🙂
Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes
Klik onderaan de mail op 'Uitschrijven' en het probleem is opgelost.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Marco1861 wrote:
Klik onderaan de mail op 'Uitschrijven' en het probleem is opgelost.

Yep, dat is ook een oplossing 🙂
Heel scherp #LekkerBezig Marco1861
RuiterLeo
Topicstarter
Level 3
  • 118Posts
  • 4Oplossingen
  • 14Likes
Ik ben een groot voorstander van forums. En zoals gezegd doe er aan diverse mee. Ook op dit forum zie ik bekende namen/nicknamen/gezichten, dus die je ook op andere forums zie.

Ik heb met diverse onderwerpen meegedaan, maar had zelf een probleem om in te kunnen loggen. Dat is nooit opgelost. En nog altijd kan ik niet onder mijn eigen naam en wachtwoord in loggen. Ik heb het weer geprobeerd, maar het gaat niet naam en wachtwoord zijn niet goed. Dat zal wel, maar steeds wijzigen krijg ik ook een sik van. Dus maar via facebook ingelogd , dat gaat wel. En zo ben ik weer even op het forum. En treft weer de verdedigers van Ziggo aan of nu dan VodafoneZiggo.

Ik ben al jaaaaaaren klant van Ziggo. Toen de centrale antenne inrichting overgenomen werd door..... Ziggo, UPC etc. Een hele tijd geleden en moesten mijn opponenten van nu wellicht nog geboren worden.
Ik heb een redelijk compleet pakket, hoe het allemaal heet ga ik niet onthouden, maar Internet, Telefoon met gratis NL of Benelux pakket o.i.d., en natuurlijk TV met extra zenderpakket, verschillende aansluitmogelijkheden, de nieuwe TV heeft een ingebouwde kaart o.i.d. en zo loopt het maandbedrag aardig op. Ik heb alleen geen Vodafone, ik heb al jaaaaren prepaid elders.

Maar ben tevreden over Ziggo, dus al die verdedigingen die je in feite wijzen naar zet de boel af, of is het misschien hoepel liever op, werken volkomen averechts. Je gaat je gang maar, ik heb nog geleerd wat respect is voor iemands mening.

Wat me slechts bevreemde is dat ik een reclamemail krijg om naar de community te gaan. Nou je mag best reclame maken om deel te nemen aan het forum. Echter de mail is reclame voor Ziggo en Vodafone en natuurlijk omdat ik geen Vodafone heb, dat erbij te nemen. Die reclame is inmiddels over bekend en inderdaad zal ik gaan zoeken om die afgezet te krijgen, zoals enkelen van jullie opperen. Ik wil zelf bepalen wat ik neem en iedere keer reclame om er maar van alles bij te nemen, hoef niet voor mij. Als dat 'afgezet' kan worden, prima advies. En dat een communitymail ook al daarvoor gebruikt wordt, nou dan verschillen we maar van mening. Ieder overigens de hartelijke groeten, Leo.
Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes
RuiterLeo wrote:
Ik ben een groot voorstander van forums. En zoals gezegd doe er aan diverse mee. Ook op dit forum zie ik bekende namen/nicknamen/gezichten, dus die je ook op andere forums zie.

Ik heb met diverse onderwerpen meegedaan, maar had zelf een probleem om in te kunnen loggen. Dat is nooit opgelost. En nog altijd kan ik niet onder mijn eigen naam en wachtwoord in loggen. Ik heb het weer geprobeerd, maar het gaat niet naam en wachtwoord zijn niet goed. Dat zal wel, maar steeds wijzigen krijg ik ook een sik van. Dus maar via facebook ingelogd , dat gaat wel. En zo ben ik weer even op het forum. En treft weer de verdedigers van Ziggo aan of nu dan VodafoneZiggo.

Ik ben al jaaaaaaren klant van Ziggo. Toen de centrale antenne inrichting overgenomen werd door..... Ziggo, UPC etc. Een hele tijd geleden en moesten mijn opponenten van nu wellicht nog geboren worden.
Ik heb een redelijk compleet pakket, hoe het allemaal heet ga ik niet onthouden, maar Internet, Telefoon met gratis NL of Benelux pakket o.i.d., en natuurlijk TV met extra zenderpakket, verschillende aansluitmogelijkheden, de nieuwe TV heeft een ingebouwde kaart o.i.d. en zo loopt het maandbedrag aardig op. Ik heb alleen geen Vodafone, ik heb al jaaaaren prepaid elders.

Maar ben tevreden over Ziggo, dus al die verdedigingen die je in feite wijzen naar zet de boel af, of is het misschien hoepel liever op, werken volkomen averechts. Je gaat je gang maar, ik heb nog geleerd wat respect is voor iemands mening.

Wat me slechts bevreemde is dat ik een reclamemail krijg om naar de community te gaan. Nou je mag best reclame maken om deel te nemen aan het forum. Echter de mail is reclame voor Ziggo en Vodafone en natuurlijk omdat ik geen Vodafone heb, dat erbij te nemen. Die reclame is inmiddels over bekend en inderdaad zal ik gaan zoeken om die afgezet te krijgen, zoals enkelen van jullie opperen. Ik wil zelf bepalen wat ik neem en iedere keer reclame om er maar van alles bij te nemen, hoef niet voor mij. Als dat 'afgezet' kan worden, prima advies. En dat een communitymail ook al daarvoor gebruikt wordt, nou dan verschillen we maar van mening. Ieder overigens de hartelijke groeten, Leo.


Leo, denk aan de bloeddruk.

Klik gewoon op 'Uitschrijven' en je ontvangt deze reclame niet meer.

Zelf heb ik een Nee-Nee-sticker op mijn brievenbus. Heel soms valt er toch nog iets van reclame van bedrijven waar ik niets afneem op de deurmat. Dan kan ik natuurlijk een camera op de voordeur richten, de bezorger achterhalen en die vervolgens een stevige reprimande geven.

Lekker belangrijk, ik pleur het liever gelijk in de papiercontainer!

Zelf ben ik privé en zakelijk ook heel wat jaren klant bij Ziggo/UPC/Casema en KPN, dus? Hebben wij nu meer rechten dan ieder ander die minder lang klant zijn?

Overigens zijn Vodafone en Ziggo gefuseerd. Heel gek is het dus niet dat je van beiden reclame kunt ontvangen.

Tip: maak een filter aan op het woord 'vodafone' en selecteer 'direct naar de prullenbak'.

Prettig weekend Leo!
RuiterLeo
Topicstarter
Level 3
  • 118Posts
  • 4Oplossingen
  • 14Likes
Beste Marco1861 , bedankt voor je advies.. Met het al vele jaren klant zijn heb ik willen zeggen niets tegen Ziggo te hebben. Ik wil ook niet helemaal van alles af zijn Ziggo of Vodafone-Ziggo betreffend. Maar die eeuwig terugkerende reclame kan me 'gestolen' worden. Dus dank voor je advies en ook prettig weekend.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic