Vandaag werd ik gebeld door het nummer: +31 435690207, de persoon gaf aan van Ziggo te zijn en te bellen ivm mijn contract dat binnenkort afloopt. Achteraf kwam toch de vraag of dit wel daadwerkelijk Ziggo was. Zou iemand mij hier duidelijkheid over kunnen geven?
Alvast bedankt!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hi allen!
Er is wat onduidelijkheid of het nummer 0435690207 namens Ziggo belt. Deze onduidelijkheid haal ik graag weg. Het nummer 0435690207 wordt gebruikt door een externe partner, namelijk Yoummday. Zij bellen namens Ziggo.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dag @RB441
Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens ook klant ben.
Goed dat u scherp bent en dit zeker wilt weten! Blijkbaar is dit een nummer van Ziggo waarmee Ziggo of één van de partners van Ziggo uitbellen.
Via Mijn Ziggo kunt u in- en uitschakelen op welke manier Ziggo contact met u mag opnemen.
Dag @Wim C.
Dank voor de snelle reactie en informatie!
Welkom op de Klant helpt klant Community van Ziggo,
Goed dat je dit nummer hebt laten lezen, dit nummer is niet van Ziggo en Vodafone, vandaag ook gebeld met dit nummer en een slecht sprekende medewerker kwam niet eens goed uit zijn woorden. Telefoon opgehangen. Even later weer door dit nummer bekend en toen zeiden ze weer namens Ziggo te bellen, en ik heb gezegd dat dit niet klopt, want ze zeiden me netwerk is verouderd, terwijl deze net nieuw is en ze konden ook niet zien welke apparaten ik had maar wel me contract zou beëindigen ( Kleine fout ) Mijn contract is al opzegbaar, heb deze persoon vriendelijk verzocht mij niet meer te bellen en zijn tijd anders te besteden voor ik hem met een rechtszaak tot smaad en laster zou opleggen, en de verbinding werd meteen verbroken.
VodafoneZiggo heeft wel een klantpanel nummer maar dit wordt met 030 getoond uit Utrecht, dit nummer belt als er een contract wijziging is geweest of gewoon tevredenheid onderzoek en of alles naar wens is. Maar als u het niet vertrouwd gewoon even hier een bericht posten, Communtity Moderators kunnen zien wie u gebeld heeft.
Via Mijn Ziggo kunt u in- en uitschakelen op welke manier Ziggo contact met u mag opnemen.
Als je het nummer Google intoetst zie je deze reactie's hier
Regels voor telefonische verkoop (telemarketing) | Bescherming van consumenten | Rijksoverheid.nl
Regels voor telefonische verkoop (telemarketing)
Sinds 1 juli 2021 mogen bedrijven consumenten niet langer ongevraagd bellen om producten of diensten aan te bieden.
Ook mogen goede doelen niet langer ongevraagd bellen voor een donatie. Dit is het gevolg van een wijziging in de Telecommunicatiewet die consumenten meer bescherming moet bieden.
Telefonische verkoop alleen voor klanten of na toestemming
Volgens de regels mogen bedrijven of ideële organisaties (zoals goede doelen) alleen in de volgende gevallen bellen:
De consument heeft toestemming gegeven.
De consument is klant van het bedrijf (of is de afgelopen 3 jaar klant geweest).
De consument is donateur van het goede doel, heeft vrijwilligerswerk gedaan of is bij een bijeenkomst aanwezig geweest.
Met welke zekerheid kan jij zeggen dat dit nummer niet namens Ziggo belt? Dat het nummer niet van Ziggo is dat is een inkoppertje. Maar op diverse plekken op dit forum staan diverse telefoonnummers van bedrijven die als externe partij namens Ziggo bellen en het niet zo nauw met de waarheid nemen in de drang maar abonnementjes te verkopen. Wat TS hier benoemd kenmerkt de manier waarmee de 'medewerkers' op de andere nummers ook te werk gingen. En daarvan is door een moderator bevestigd dat namens Ziggo werd gebeld.
Als je even doorzoekt blijkt dit nummer van een callcenter te zijn dat ook namens andere providers opbelt en probeert abonnementen te verkopen. En zoals hierboven gesteld zijn hier strenge regels aan gebonden die meer dan eens waren geschonden. Wanneer stopt Ziggo (en andere providers) nu eens met deze zeer kwalijke en privacy schendende praktijken? Zeker in deze tijd dat overal door hacks persoonlijke gegevens op straat leggen moet je het als provider niet willen om ook maar een seconde samen te willen werken met bedrijven die namens jou telefonische verkoop plegen. Voor je het weet zijn het kwaadwillenden die op deze manier nog meer persoonlijke gegevens dan alleen een telefoonnummer in handen krijgen.
Providers hebben de mond vol van maatschappelijke betrokkenheid. Vandaag is door meerdere meldingen op dit forum gebleken dat deze woorden een wassen neus zijn. Zodra ook maar een extra abonnement gescoord kan worden en weg uit de handen van de concurrent getrokken kan worden dan is de maatschappelijke betrokkenheid plots heel ver te zoeken.
Ik kan je met Zekerheid zeggen dat deze niet namens Ziggo of Vodafone belt, aangezien ik contract afnemer ben en en mijn Partner niet, en er niet kon ingezien worden wat ik had aan producten, toenviel de persoon al door de mand, en ook voor het feit dat de 2e keer heel slecht sprekend persoon aan de lijn had, die alleen maar aan het gokken is.
Ik heb Ziggo alleen toestemming gegeven voor telefonische benadering als er iets wijzigt en ik wordt altijd vanuit een vast nummer gebeld 030 nummer uit Utrecht die gekoppeld staat in Mijn Ziggo. Dat omdat er op mijn Mobiel nummer en die van me partner bij Vodafone en Ziggo een afgesproken password staat, die men eerst moet vragen voor toestemming tot verder. En voor de rest ben ik niemand verantwoording kwijt.
En dan nog kan jij niet met zekerheid zeggen dat de mensen/partij achter dit nummer niet namens Ziggo belt.
Als jouw telefoonnummer bijvoorbeeld op enige manier in KvK staat vermeld dat mogen deze partijen ook met de huidige regels uit naam van Ziggo om elke andere provider bellen. En zelfs als je naam niet in KvK staat dan gebruiken enkele van dit soort bedrijven die de wet niet zo nauw nemen gewoon willekeurige telefoonnummers.
Dat mogen ze niet, omdat ik geen KvK nummer heb, geen vermelding in een telefoonboek en ik geheimhouding heb ingesteld van Ziggo en Vodafone en als ik Vodafone of Ziggo bel is dat eerste wat ze me vragen en ook anders om, dan is het Goedeavond wij zijn van Ziggo of Vodafone en ik zie dat u een wachtwoord of code heeft afgesproken, en ik dat deden deze personen niet. Er is niks gewijzigd er is niks veranderd ik ben compleet contract loos en als je aan de klant gaat vragen welke producten je gebruikt, ben je wel hele slechte callcenter, staat in hun papieren, en deze nauwelijks Nederlands spreken slecht verstaanbaar, tot ze weer belde en niet eens wisten wie ze er voor aan de lijn hadden. De nummers waar Vodafone Ziggo mee belt, zijn hier bekend, maar jij weet mijn achtergrond niet, en dat is iets wat mee speelt waarom deze door de mand viel.
Het lijkt er sterk op dat dit een externe partij is die ook voor Ziggo verkoopt.
Op het internet wordt vermeld dat iemand een wijziging heeft kunnen bewerkstellingen van het abonnement met het vervangen van een mediabox en een bevestigingsmail ontvangen van Ziggo.
Als je nummer belt, dan krijg je een voice bericht te horen dat je belt met Ziggo en dat de openingstijden van ma t/m vrijdag zijn en op zaterdag een beperkte openingstijd.
Er staat ook in mijn Vodafone en Ziggo Contract dat ik niet zomaar gebeld mag worden, maar dat heeft met een afspraak te maken.
Hier kan ik nummer niet terug bellen dan springt ie meteen op Red Alert, Maar als je wel extern verkoopt, neem dan mensen die ABN spreken en geen Nasi Nederlands of Bami engels. Hier werd gegokt wat ik had en ook externe bedrijven behoren de afspraak van een klant met bedrijf te weten.
Hi allen!
Er is wat onduidelijkheid of het nummer 0435690207 namens Ziggo belt. Deze onduidelijkheid haal ik graag weg. Het nummer 0435690207 wordt gebruikt door een externe partner, namelijk Yoummday. Zij bellen namens Ziggo.
Dank je wel @Cecilia
Mag ik 1 feedback aan het bedrijf geven, laat mensen please ABN spreken in taal want echt, ik kon gister geen wijs uit worden door dat ze aan het gokken waren.
En als ik met Vodafone Maastricht vaak aan de lijn hebben zitten er ook met zwaar dialect maar ik vraag dan of ze rustig willen praten, dan weten ze - ja boven Amsterdam 😁😉
@Dave het is al vaker tegen je gezegd dat ik. Maar beweer dingen minder stellig als je niet zeker weet of het zo is. Wat @Bert al aanhaalde werd mij gisteren al duidelijk na een klein onderzoekje op internet.
Al blijf ik het een vreemde zaak vinden dat jij stelt dat je een vast contact bij Ziggo heb (heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord maar het kan) en dat je dan toch door een externe partij wordt gebeld. En dan als ik het begrijp ook nog eens voor je partner die geen enkele binding met Ziggo heeft. Feitelijk overtreedt de externe partij (en dus ook Ziggo) hier meet de strenge AVG wetgeving. Als je melding zou doen bij Autoriteit Persoonsgegevens kan die misschien nog wel eens tot een duur financieel staartje kunnen leiden.
@VZWatcher inderdaad na wat onderzoek, maar vast contract niet, ik heb een vaste afspraak met beide partijen dat er om een wachtwoord wordt gevraagd, dit heeft met een vervelende kwestie te maken uit ons verleden. Ik ga dit niet hier uitleggen maar het heeft een reden. En bij Ziggo kan ik zo overstappen en Vodafone ook, maar we blijven de 2 trouw want naar onderzoek hebben we gezien dat we voor hetzelfde wat we hebben behalve de upload duurder uit zijn bij externe partij dan bij Ziggo zelf. en ik ben al ruim 25 jaar klant waarvan 2000 UPC Alkmaar en in 2014 Ziggo randgemeente van Alkmaar Langedijk waar Multikabel was gevestigd, die hadden Ziggo.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.