R.1
Level 1

Is 0435 690200 van Ziggo?

Is dit een scam of ziggo marketing nummer dat mij dagelijks lastigvalt?

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @R.1,

Goed dat je scherp bent en dit zeker wilt weten! Ik kan bevestigen dat 0435690200 een nummer van Ziggo is waarmee wij of één van onze partners uitbellen.

Dit geldt voor deze hele reeks waarbij het laatste cijfer 0 t/m 7 kan zijn. 

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
6 Reacties 6
Meldingen
Aan Uit
HBO Fan
Level 15

https://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/31435690200#comments

Lijkt op een zeer irritant callcenter die ZIGGO een perfecte naam bezorgt. Tja, het zal wel geld opleveren maar laat een wat gekke indruk achter als je met dergelijke centra's in zee gaat.

Nummer blokkeren, of opnemen met een stadiontoeter/ scheidsrechterfluitje.... dat werkt fantastisch.. 🤣

Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @R.1,

Goed dat je scherp bent en dit zeker wilt weten! Ik kan bevestigen dat 0435690200 een nummer van Ziggo is waarmee wij of één van onze partners uitbellen.

Dit geldt voor deze hele reeks waarbij het laatste cijfer 0 t/m 7 kan zijn. 

0 Kudos
Ga naar reactie
Pasi
Level 19

@Alex  schreef:

Hi @R.1,

Goed dat je scherp bent en dit zeker wilt weten! Ik kan bevestigen dat 0435690200 een nummer van Ziggo is waarmee wij of één onze partners uitbellen.

Gaat Ziggo ooit nog eens een lijst met telefoonnummers opstellen, waarmee een klant snel kan controleren of het bellende bedrijf een Ziggo gelieerd bedrijf is?

Zo kan de klant ( al bellende ) dit controleren en kan zo met iets meer zekerheid het gesprek aangaan. Natuurlijk dient de klant dan alsnog goed op te letten ( en e.e.a. controleren ), voordat hij/zij akkoord gaat.

Natuurlijk zou zo'n telefoonlijst ook misbruikt kunnen worden ( m.b.v. spoofing ), maar klanten worden nu ook al gebeld door bedrijven die zeggen dat ze voor Ziggo werken, dus zou het qua aantal 'telefoontjes' niet uitmaken.

Tevens, als die telefoonnummers op Ziggo's website staan, zouden klanten ( na die controle ) dát nummer kunnen ( durven ! ) terugbellen en zo alsnog het juiste bedrijf kunnen bereiken. Waardoor de betreffende bedrijven waarschijnlijk veel meer zaken kunnen doen, omdat zo enige twijfel m.b.t. hackers, spammers en/of valsemunters weggenomen is ( er van uitgaande dat Ziggo alleen bonafide bedrijven inhuurt en die in het voordeel van de Ziggo klanten werken ).

0 Kudos
Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

@Alex  schreef:

Goed dat je scherp bent en dit zeker wilt weten! Ik kan bevestigen dat 0435690200 een nummer van Ziggo is waarmee wij of één onze partners uitbellen.

Ik denk dat het probleem een beetje is dat Ziggo gegevens van abonnees uitwisselt met andere partijen. Volgens mij moet via Mijn Ziggo in te stellen zijn dat privégegevens van klanten enkel en alléén gebruikt mogen worden door Ziggo en niet door andere partijen.

Meer informatie.

Sjaqie
Level 10

@Wim C.  schreef:

@Alex  schreef:

Ik denk dat het probleem een beetje is dat Ziggo gegevens van abonnees uitwisselt met andere partijen. Volgens mij moet via Mijn Ziggo in te stellen zijn dat privégegevens van klanten enkel en alléén gebruikt mogen worden door Ziggo en niet door andere partijen.

Meer informatie.

@Wim C. @Alex 

Lijkt me een uitstekend voorstel, ben niet zo "gelukkig" met ongevraagd mijn data deken.

0 Kudos
Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

IMG_1334.jpeg

@Sjaqie  schreef:

Lijkt me een uitstekend voorstel, ben niet zo "gelukkig" met ongevraagd mijn data deken.

Lijkt me ook een uitstekend voorstel dat u helemaal zelf kunt instellen welke persoonlijke gegevens Ziggo wèl en niet met derden mag delen.
Als u naar Mijn Ziggo gaat en naar de tab Privacyinstellingen dan kunt zelf instellen welke partners van Ziggo u wèl en niet mogen benaderen.

Als het goed is krijgt u dan geen snelle jongens meer aan de deur en ook geen telefoonverkopers met mooie aanbiedingen.