@depoedel schreef: “De uitdrukking 'krom gelul' is straattaal en hoort niet in een fatsoenlijk forum, maar dit terzijde.”
Gelul is niet direct straattaal maar valt onder informeel taalgebruik en de betekenis is: zinloos gepraat, kletspraat en onzin.
Misschien ben ik niet altijd even formeel en als ik daarmee mensen op de tenen heb getrapt dan spijt me dat oprecht.
Waar Ziggo mogelijk wèl verantwoordelijk voor is, is dat er een open verbinding bestaat tussen de NPO en de NPO-app. Op die manier is het mogelijk dat de NPO content kan uitwisselen met de app en data van ingelogde gebruikers en abonnees. En als je het hebt over het uitwisselen van de data van abonnees, dan zou de NPO precies kunnen weten naar welke content een abonnee kijkt, reeds heeft bekeken en waar precies is gestopt. Dat is niet alleen handig voor de gebruiker, maar juist óók voor de NPO zodat ze weten of content überhaupt wel wordt bekeken.
De andere streamingdiensten werken volgens ongeveer hetzelfde protocol: weten wie waar naar kijkt is belangrijke informatie.