Ik probeer via NPO Plus aflevering van Flikken Maastricht te starten, maar krijg een melding: Interne fout: Er is een onbekende fout opgetreden in de toepassing.
Ik zat halverwege in een seizoen, en dan komt de melding als ik verder wil kijken, als ik vanaf de eerste aflevering wil kijken, krijg ik dezelfde melding, dus het lijkt echt in de serie te zitten. Via telefoon, app van tv, kan ik gewoon kijken, maar via de app via de nextmediabox probleem dus. Geen idee hoe het valt op te lossen, maar wilde het toch even melden. Heb de mediabox teruggezet naar de fabrieksinstellingen, maar dat maakt helaas geen verschil. Iemand een idee wat ik nog kan proberen? Of is het een intern probleem bij Ziggo.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@depoedel schreef: “De uitdrukking 'krom gelul' is straattaal en hoort niet in een fatsoenlijk forum, maar dit terzijde.”
Gelul is niet direct straattaal maar valt onder informeel taalgebruik en de betekenis is: zinloos gepraat, kletspraat en onzin.
Misschien ben ik niet altijd even formeel en als ik daarmee mensen op de tenen heb getrapt dan spijt me dat oprecht.
Waar Ziggo mogelijk wèl verantwoordelijk voor is, is dat er een open verbinding bestaat tussen de NPO en de NPO-app. Op die manier is het mogelijk dat de NPO content kan uitwisselen met de app en data van ingelogde gebruikers en abonnees. En als je het hebt over het uitwisselen van de data van abonnees, dan zou de NPO precies kunnen weten naar welke content een abonnee kijkt, reeds heeft bekeken en waar precies is gestopt. Dat is niet alleen handig voor de gebruiker, maar juist óók voor de NPO zodat ze weten of content überhaupt wel wordt bekeken.
De andere streamingdiensten werken volgens ongeveer hetzelfde protocol: weten wie waar naar kijkt is belangrijke informatie.
Probeer eens je Media Box even uit te zetten en je modem herstarten, 30 seconde van de stroom, na opstarten even 15 minuten wachten tot alles online is. Dan start je de Media Box.
Druk dan op de Home Knop, ga naar TV Apps en klik daar NPO aan, log daar in en vervolgens kan je naar het kanaal van NPO toe kanaal 152 let wel dit is NPO Start maar je hebt ook toegang hier tot plus.
Ik heb hier ook best wel vaak last van als ik de app op de Ziggo Next Mini gebruik (bijvoorbeeld bij de serie 'A'dam - E.V.A.'). Daartegenover werkt de NPO app op de smart-tv wel gewoon naar behoren.
Maar überhaupt is het een vrij onlogische app met eindelijk eens bij de juiste aflevering terecht te komen. Zo is de zoekfunctie nogal omslachtig als je een bepaalde telefilm wil vinden.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.