trebor66

Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

Interne fout NPO Plus: Er is een onbekende fout optreden in de toepassing

Ik probeer via NPO Plus aflevering van Flikken Maastricht te starten, maar krijg een melding: Interne fout: Er is een onbekende fout opgetreden in de toepassing.

Ik zat halverwege in een seizoen, en dan komt de melding als ik verder wil kijken, als ik vanaf de eerste aflevering wil kijken, krijg ik dezelfde melding, dus het lijkt echt in de serie te zitten.  Via telefoon, app van tv, kan ik gewoon kijken, maar via de app via de nextmediabox probleem dus.  Geen idee hoe het valt op te lossen, maar wilde het toch even melden. Heb de mediabox teruggezet naar de fabrieksinstellingen, maar dat maakt helaas geen verschil. Iemand een idee wat ik nog kan proberen? Of is het een intern probleem bij Ziggo.

 

 

 

Uitgelicht
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Reacties
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @trebor66

 

Het probleem zit bij NPO zelf. Er zal een app update nodig zijn om het issue op te lossen. Helaas kan dit nog wel enige tijd in beslag nemen. 

We hebben het in ieder geval op de radar 🙂

22 Reacties 22
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Hallo @trebor66, dat is zeker vreemd! Goed dat je het meldt. Wil je een foto delen van hetgeen wat je in je beeldscherm ziet staan op het moment dat dit voorkomt. Tevens ben ik benieuwd voor welke afleveringen van welk seizoen dit geldt en welke software versie je op je mediabox Next hebt staan.

trebor66
Topicstarter
Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

Dit is de foutmelding:FC38BAD7-C7AB-41AC-92DB-F7BDEC3FFB2C.jpeg

trebor66
Topicstarter
Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

@Lotte applicatie versie 76_2022062 versie 4.41

Het zijn 16 seizoenen, zal van de elk seizoen de eerste en laatste aflevering testen waar het fout gaat dan heb je een indicatie

seizoen 1 afl 1 en 13, error

seizoen 2 afl 1 en 10, error

seizoen 3 afl 1 en 10, error

seizoen 4 afl 1 en 10, error

seizoen 5 afl 1 en 11, error

seizoen 6 afl 1 en 10, error

seizoen 7 afl 1 en 10, error

seizoen 8 afl 1 en 10, OK

seizoen 9 afl 1 en 11, error

seizoen 10 afl 1 en 11, error

seizoen 11 afl 1 en 10, OK

seizoen 12 afl 1 en 10, OK

seizoen 13 afl 1 en 13, OK

seizoen 14 afl 1 en 13, OK

seizoen 15 afl 1 en 11, OK

seizoen 16 afl 1 en 13, OK

Ik denk dat je er van uit kunt gaan dat bij de seizoenen waar ik error heb gezet dat het voor alle afleveringen geldt van die seizoenen. Dat heb ik voor 1 seizoen getest en dat was inderdaad het geval.

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3837Posts
  • 80Oplossingen
  • 2889Likes

Lijkt me een intern probleem bij Ziggo, vooral dankzij jouw input lijkt is mij dat wel duidelijk geworden.

 

Hier heb ik een simpele steekproef op aflevering 1 uit seizoen 1 gedaan. Op mediabox Next mini komt "Interne fout", die bovendien "onbekende fout" blijkt te zijn, met zoals jij meldt.

Op Chromecast met Google TV is deze aflevering, net als bij jou op andere apparaten, wel goed af te spelen.

Omdat ik hetzelfde tegenkom als jij, maar met een ander Ziggo account, durf ik rustig te stellen dat Ziggo hier iets op te lossen heeft al dan niet samen met de leverancier van NPO Start/Plus.

 

trebor66
Topicstarter
Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

Ja, we wachten het af.  Ik keek de serie ook via Apple TV of via de App van de TV, of via mobiel . Geen problemen. Gelukkig opties genoeg. Maar als je vooral via de mediabox wilt kijken, is het wel handig als het werkt:-) Dat doet het normaal ook, nooit eerder problemen gehad. Zal wel goed komen:-)

 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @trebor66

 

Het probleem zit bij NPO zelf. Er zal een app update nodig zijn om het issue op te lossen. Helaas kan dit nog wel enige tijd in beslag nemen. 

We hebben het in ieder geval op de radar 🙂

trebor66
Topicstarter
Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

Raar verhaal, op elk ander apparaat waar ik NPO Plus op kijk, is de serie te bekijken, behalve via de app van Ziggo, en dan ligt het aan de NPO zelf. Maar goed, we wachten het verder af.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@trebor66  schreef:

Raar verhaal, op elk ander apparaat waar ik NPO Plus op kijk, is de serie te bekijken, behalve via de app van Ziggo, en dan ligt het aan de NPO zelf. Maar goed, we wachten het verder af.


De NPO levert de app aan Ziggo dus deels klopt dit wel. Als Ziggo de Next een update geeft die effect heeft op de apps moeten ze wel de app ontwikkelaars inlichten. Kortom het is beiden een beetje.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Mijn ervaring met de app van de NPO heeft geleerd dat ze niet erg alert zijn als het gaat om het aanpakken van fouten.
Een aantal andere issue zijn dat:

  • de NPO-app is blijkbaar niet in staat om te onthouden welke programma's je hebt bekeken en op welk punt je bent gestopt om later verder te bekijken.
  • start tergend traag op
  • te vaak opnieuw inloggen

Of het aan Ziggo ligt of aan de NPO zal, zoals @RoWi. al aangeeft, de oorzaak wel ergens in het midden liggen. Ik kijk géén streamingdiensten via een app op de Mediabox Next, maar via Apple TV en daar ervaar ik ook problemen en staan dus los van Ziggo.

trebor66
Topicstarter
Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

de NPO app zou inderdaad wel wat gebruiksvriendelijker kunnen.  Je moet wel meestal wel veel aanklikken om op de juiste plek te komen, en er is niet altijd even snel te zien waar je moet starten om serie verder te bekijken.  Het opstartprobleem ervaar ik niet zo als ik het vergelijk met andere apps die ik opstart via de mediabox(het kan sneller inderaad).  Het opnieuw inloggen is inderdaad  soms wel een dingetje, daar zit je niet altijd op te wachten. Als ik NPO Plus kijk via apple tv of smart tv ben ik geen problemen tegen gekomen. Alles was gewoon benaderbaar.  Nooit iets van een interne fout gezien. Maar goed, dat zegt ook niet alles. Dat zal ook afhankelijk kunnen zijn van waarnaar je kijkt. 

trebor66
Topicstarter
Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

Ok. Gelukkig zijn er meerdere opties om in dit geval NPO Plus te kunnen bekijken.  

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Deels off topic wat mij bij NPO Start/Plus opvalt is dat bij live of beter gesteld ingelaste uitzendingen die wel via de reguliere aanbieders zichtbaar zijn, niet via NPO Start zichtbaar zijn, dan zie je de oorspronkelijke programmering.

 

 

Ik gebruik zelf nooit een Mediabox voor apps, in mijn ervaring doet een TV het vaak beter.

depoedel

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Deze fout heb ik - in samenwerking met NPO (uitgebreid getest) - 2 maanden geleden al gemeld bij Ziggo, inclusief enkele duidelijke voorbeelden.

Gisteravond kon ik SiHale afl 3 niet kijken (bekende applicatie fout). Afl 4 ging weer wel...

Het lijkt erop dat Ziggo hier tot nu toe nauwelijks aandacht aan gegeven heeft. NPO houdt vol dat het niet aan hun app ligt, lijkt mij ook: de content is hier wellicht de oorzaak van want: wanneer ik uitlog bij NPO kan ik namelijk ineens de 'foute' aflevering wel zien (inclusief dus de reclame vooraf). Ziggo doe er wat aan!

Bij voorbaat dank.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@depoedel schreef: ”NPO houdt vol dat het niet aan hun app ligt...

Dat kan NPO best beweren en het balletje lekker bij Ziggo neerleggen. Maar dat is niet terecht.
O
mdat ik zelf de vrije keuze wil hebben welke streamingdiensten ik wel en niet op m'n scherm wil zien, kijk ik NPO Plus alleen via m'n Apple TV en daar ervaar ik precies dezelfde issues. 
Dat de problemen alleen bij de app op de mediaboxen van Ziggo voorkomt is dus krom gelul.

Het is gewoon een behoorlijk beroerde app die NPO in elkaar heeft laten bouwen.
Als ik met het vingertje 👉🏻 naar Ziggo moet wijzen dan doe ik dat, maar in dit geval is NPO aan het klooien.

Ziggo doe er wat aan? Nee; NPO doe er wat aan!

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@depoedel het is heel simpel de app draait dan wel op de box van Ziggo echter het is NPO die de app aanlevert.

 

Wat u via de NPO app wil kijken ligt toch echt bij hun.

Hoe kon u aflevering 4 kijken was dat via Replay of bedoeld u niet via een account van NPO maar wel via de NPO app?

trebor66
Topicstarter
Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

De waarheid zal wel in het midden liggen, zo zwart wit als je het stelt is het ook niet denk ik. Dat woordje precies slaat iets door wat mij betreft. De problemen met de afleveringen van Flikken Maastricht heb ik nergens anders gehad, niet op Apple TV en ook niet op de app mijn smart tv. Als het zo precies is als jij stelt, dan had ik dezelfde foutmeldingen toch ook moeten krijgen, die ik wel kreeg als ik keek via de Ziggo app.  En die foutmeldingen waren er niet. Heb de hele serie afgekeken in dezelfde periode dat ik de foutmeldingen kreeg via de ziggo app.

Geen idee waar het aan ligt. Kijk tegenwoordig dus vooral via Apple TV en smart tv app en heb nauwelijks problemen. Is nog goedkoper ook, kan ik de mediabox op standby laten staan:-)

depoedel

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De uitdrukking 'krom gelul' is straattaal en hoort niet in een fatsoenlijk forum, maar dit terzijde.

Mijn ervaringen: de apps voor PC (Windows) en Android werken zonder problemen, de app voor Ziggo geeft bepaalde problemen, die ik uitvoerig met NPO en Ziggo doorgenomen heb. Al zit de fout bij NPO, Ziggo is mijn kabelleverancier en is dus eindverantwoordelijk voor de ter beschikking gestelde app. Dit is geen balletje neerleggen, maar een nuchtere zakelijke constatering.

depoedel

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor uw reactie.

Aflevering 4 kon ik kijken, nadat ik bij NPO was uitgelogd. Dit ging trouwens ook bij ALLE andere fouten. Kortom: als je als NPO Plus bent ingelogd kun je soms (waarom is dus de vraag) een uitzending die beschikbaar is voor iedere NPO Start kijker niet zien (krijg je foutmelding). Dezelfde uitzending kun je echter zonder probleem bekijken als je van NPO Plus naar NPO Start (uitloggen NPO) gaat. Ziggo heeft mij indertijd nog teruggebeld met het antwoord van hun ontwikkel afdeling, waarin beloofd werd er serieus naar te kijken, nu men concrete voorbeelden had. NPO heeft trouwens bovenstaande kwestie samen met mij uitvoerig getest. Ziggo blijft eindverantwoordelijk voor de producten die zij aanbiedt, al ligt de fout eventueel bij de NPO. Het lijkt mij dat Ziggo mans genoeg is om een eventuele oplossing bij NPO af te dwingen....

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@depoedel heldere uitleg dank daarvoor, echter Ziggo (lees Liberty Global) ontwikkeld die NPO app niet dat zal een ander bedrijf doen in opdracht van de NPO, of NPO heeft Liberty die opdracht gegeven dat is mogelijk, en mij onbekend.

 

Ik zie verder geen duidelijke reden waarom dit optreedt dat kan inderdaad aan de operating system van de box liggen. Ziggo bied u de box aan dat klopt, en Ziggo krijgt van de diverse streamdiensten de app aangeleverd, daar houd het mee op.

Voorbeeld.

Ziggo is verantwoordelijk voor de app op mijn Firestick niet Amazon. Zo blijft NPO verantwoordelijk voor hun app op welk apparaat dan ook, het is hun dienst hun app. Wel kan de app ontwikkelaar van de NPO app samenwerken met de ontwikkel afdeling van Ziggo/Liberty Global om uit te zoeken waar het fout gaat.

Persoonlijk zal ik nooit een app op de provider box gebruiken ik ken geen box van een provider die dit vlekkeloos doet. Mijn persoonlijke ervaring is dat mijn smart TV dit altijd beter doet.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic