1
Vraag
2
Reageer en help mee
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

Illegaal aangeboden Mediaboxen XL en Mediabox Next op Marktplaats

Op marktplaats worden nog steeds mediaboxen xl en soms de next aangeboden sommige verkopers zijn er zelf van overtuigt dat je met een beetje programmeren die box werkend kan krijgen op je ziggo aansluiting

Lees meer

 

 

 

Uitgelicht
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Reacties
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Willem-A1,

 

Terechte terugkoppeling hierover, dit is natuurlijk niet iets van de laatste dagen. Het bericht van Lotte is ook iets mooier verwoord dan het is. Het standpunt is ongeveer gelijk aan het gesprek wat we hier eerder over hadden: Wij zijn er van op de hoogte en weten wat dit speelt, maar er wordt vooral vertrouwd op het hele retourproces. 

 

Als jij je Mediabox niet terugstuurt, wordt er vervangingswaarde bij jou in rekening gebracht (met uitzondering van oude Mediaboxen). Eigen verkregen Mediaboxen die niet bij ons geregistreerd staan, registreren we ook niet. Ook hier worden controles op uitgevoerd. 

343 Reacties 343
anoniemforum
Topicstarter
Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Tja, @anoniemforum dit hebben we al meermaals kenbaar gemaakt, maar de ene moderator zegt dat het de aandacht heeft van Ziggo, de ander dat men er helemaal niet mee bezig is. Kortom, het interesseert Ziggo geen ene moer! Zolang ze het geld ook via prijsverhogingen ed. kunnen binnenharken vinden zijn alles best. En hier word ons dus ook maar wat op de mouw gespeld. Ook ik tip soms de advertenties nog of schrijf de verkopers aan, maar dan moet je niet raar opkijken als de teksten grover worden dan alleen ‘moraalridder' en ik heb geen zin om constant de kastanjes uit het vuur te halen voor Ziggo, zeker niet als die ons wat op de mouw spelden, of zelfs voorliegen. Maar ik baal er wel van, want we betalen met zijn allen de rekening! Ik geloof er dan ook niets van dat de rekening van die boxen altijd bij de eigenaren terecht komt. Wat dat betreft hebben de mods hun geloofwaardigheid wel een beetje verloren. En vertrouwen komt te voet, maar gaat te paard…

Hoe zit het nou dus werkelijk @Lycke Ziggo ? en waarom word er niets aan gedaan door Ziggo? Want dat kunnen ze wel degelijk!

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Heb verkoper even een berichtje gestuurd @anoniemforum maar de box staat al op gereserveerd. Er is er dus weer een ingetuind… 

 

“Beste ****

De mediabox XL blijft eigendom van Ziggo en mag derhalve dus niet worden verhandeld. Ook zal de Box bij een ander niet goed werken, omdat deze op adres word geactiveerd. Tevens kan de verkoper de rekening ontvangen als Ziggo merkt dat de box niet meer bij hem in gebruik is. Dat kost dus meer als dat het opbrengt op marktplaats. Verhandel de XL/XL extra of Next dus niet op verkoopsites. 

Met vriendelijke groet,

Willem”

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Nog nieuw met de folie er nog op:

https://link.marktplaats.nl/m1568162356

anoniemforum
Topicstarter
Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
Willem-A wrote:

Heb verkoper even een berichtje gestuurd @anoniemforum maar de box staat al op gereserveerd. Er is er dus weer een ingetuind… 

 

“Beste ****

De mediabox XL blijft eigendom van Ziggo en mag derhalve dus niet worden verhandeld. Ook zal de Box bij een ander niet goed werken, omdat deze op adres word geactiveerd. Tevens kan de verkoper de rekening ontvangen als Ziggo merkt dat de box niet meer bij hem in gebruik is. Dat kost dus meer als dat het opbrengt op marktplaats. Verhandel de XL/XL extra of Next dus niet op verkoopsites. 

Met vriendelijke groet,

Willem”

je zou zeggen dat marktplaats zelf ook wel iets tegen zou kunnen 

want er zijn wel meer dingen die niet verkocht of aangeboden mogen woorden en daar doen ze op controleren lijkt mijn

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

En dit is de reactie:

“Maakt niet uit want de boete voor het niet retourneren is al jaren geleden betaald en volgens ziggo is hij dan praktisch van ons. Dat ik het te koop zet is omdat ik hem niet meer hoeft en mss iemand anders het ergens voor nodig heeft”.

“Stelletje moraalridders zeg. Heb je niks beters te doen op zo'n warme dag?”

“Ik vraag me af waar mensen zoals jij je mee bemoeien na het lezen van een artikel? Krijg je er een beter gevoel bij of wil je stoer doen op marktplaats?”

 

Maar de XL is niet bruikbaar bij anderen. 

“Ja dat maakt jou toch niks uit kerel? Misschien heeft iemand anders er andere plannen mee.”

Etc. etc….

anoniemforum
Topicstarter
Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
Willem-A wrote:

Nog nieuw met de folie er nog op:

https://link.marktplaats.nl/m1568162356

al zou het abonnement van die box nog actief zijn zover ik weet werkt die niet op een ander adres buiten de stad van dat abonnement in de zelfde wijk is er kans dat het wel werkt zolang het abonnement actief is 

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Er staan er nog meer op. Ook een van slim-veilig wonen. Volgens mij een site. Ik ga ze maar eens een berichtje sturen al werd de eerder genoemde wel erg fel. Tja, zulke verkopers zien alleen maar het geld. En zou Ziggo echt aangeven dat de box praktisch het eigendom is van een gebruiker? Als dat zo is gaat de boel goed mank!

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Afstandsbedieningen van de XL worden overigens ook aangeboden, zelfs door ‘meneer de IT-er’ 

anoniemforum
Topicstarter
Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
Willem-A wrote:

En dit is de reactie:

“Maakt niet uit want de boete voor het niet retourneren is al jaren geleden betaald en volgens ziggo is hij dan praktisch van ons. Dat ik het te koop zet is omdat ik hem niet meer hoeft en mss iemand anders het ergens voor nodig heeft”.

“Stelletje moraalridders zeg. Heb je niks beters te doen op zo'n warme dag?”

“Ik vraag me af waar mensen zoals jij je mee bemoeien na het lezen van een artikel? Krijg je er een beter gevoel bij of wil je stoer doen op marktplaats?”

 

Maar de XL is niet bruikbaar bij anderen. 

“Ja dat maakt jou toch niks uit kerel? Misschien heeft iemand anders er andere plannen mee.”

Etc. etc….

die verkopers weten zelf goed dat die box nooit gaat werken volgens mijn is hun het alleen om het geld te doen en dat de koper er niks mee kan doen kan hun niks schelen 

anoniemforum
Topicstarter
Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
Willem-A wrote:

Er staan er nog meer op. Ook een van slim-veilig wonen. Volgens mij een site. Ik ga ze maar eens een berichtje sturen al werd de eerder genoemde wel erg fel. Tja, zulke verkopers zien alleen maar het geld. En zou Ziggo echt aangeven dat de box praktisch het eigendom is van een gebruiker? Als dat zo is gaat de boel goed mank!

in hun ogen is het na dat ze de boete hebben betaald hun eigendom maar ziggo gaat nooit zeggen als je de factuur betaal is de box je eigendom

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Natuurlijk gaat het ze alleen om het geld. Ik vraag me wel af hoe ze reageren als een koper verhaal komt halen… Die ene blijft me bestoken met mail. Nette verkoper…. 

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
anoniemforum wrote:
Willem-A wrote:

Er staan er nog meer op. Ook een van slim-veilig wonen. Volgens mij een site. Ik ga ze maar eens een berichtje sturen al werd de eerder genoemde wel erg fel. Tja, zulke verkopers zien alleen maar het geld. En zou Ziggo echt aangeven dat de box praktisch het eigendom is van een gebruiker? Als dat zo is gaat de boel goed mank!

in hun ogen is het na dat ze de boete hebben betaald hun eigendom maar ziggo gaat nooit zeggen als je de factuur betaal is de box je eigendom

Ik vraag me ook af of ze wel een boete hebben betaald. Ze betalen dan iets van dik 300 euro meen ik. Dan zou ik de box toch liever terugsturen. Zoveel krijg je er doorgaans ook nog niet eens voor hoor, maar ja, als je krap zit of snel wat wilt verdienen, is alles meegenomen. Maar dit gaat natuurlijk nooit stoppen. Niet vanzelf…. 

anoniemforum
Topicstarter
Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
Willem-A wrote:

Natuurlijk gaat het ze alleen om het geld. Ik vraag me wel af hoe ze reageren als een koper verhaal komt halen… Die ene blijft me bestoken met mail. Nette verkoper…. 

kun je die verkoper niet blokeren ?

anoniemforum
Topicstarter
Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
Willem-A wrote:
anoniemforum wrote:
Willem-A wrote:

Er staan er nog meer op. Ook een van slim-veilig wonen. Volgens mij een site. Ik ga ze maar eens een berichtje sturen al werd de eerder genoemde wel erg fel. Tja, zulke verkopers zien alleen maar het geld. En zou Ziggo echt aangeven dat de box praktisch het eigendom is van een gebruiker? Als dat zo is gaat de boel goed mank!

in hun ogen is het na dat ze de boete hebben betaald hun eigendom maar ziggo gaat nooit zeggen als je de factuur betaal is de box je eigendom

Ik vraag me ook af of ze wel een boete hebben betaald. Ze betalen dan iets van dik 300 euro meen ik. Dan zou ik de box toch liever terugsturen. Zoveel krijg je er doorgaans ook nog niet eens voor hoor, maar ja, als je krap zit of snel wat wilt verdienen, is alles meegenomen. Maar dit gaat natuurlijk nooit stoppen. Niet vanzelf…. 

om het te stoppen zou het hard moeten woorden aangepakt 

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
anoniemforum wrote:
Willem-A wrote:

Natuurlijk gaat het ze alleen om het geld. Ik vraag me wel af hoe ze reageren als een koper verhaal komt halen… Die ene blijft me bestoken met mail. Nette verkoper…. 

kun je die verkoper niet blokeren ?

Hij heeft het al opgegeven onder het mom dat de box al verzonden is. Ik heb verder niet meer gereageerd want dan blijft ie bezig… 

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

“om het te stoppen zou het hard moeten woorden aangepakt”

 

Maar daar is Ziggo veel te laks mee. Die halen het geld liever weg bij andere klanten. Want geloof maar dat dit wat kost. 

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

@anoniemforum 

zoals ik het kan zien zijn alle XL boxen van marktplaats af. In ieder geval die ik had gevonden. Ik heb de verkopers gemaild en de advertenties getipt. Hopelijk geeft dat stof tot nadenken. 

anoniemforum
Topicstarter
Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
Willem-A wrote:

@anoniemforum

zoals ik het kan zien zijn alle XL boxen van marktplaats af. In ieder geval die ik had gevonden. Ik heb de verkopers gemaild en de advertenties getipt. Hopelijk geeft dat stof tot nadenken. 

http://link.marktplaats.nl/m1569305202?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbu...

 

die 2 foto’s lijkt wel van een plaatje die van de nieuwssite komt

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic