ShelLuser

Level 8
  • 228Posts
  • 10Oplossingen
  • 83Likes

Ik ben gewoon tevreden en moet even mijn ei kwijt...

Hi gang!

 

Als eerste wil ik even kwijt dat ik het geweldig vind om de community nog altijd actief te zien. Ik ben lang niet meer zo actief als ik ooit was (door omstandigheden, o.a. Covid en wat meer persoonlijke dingen) maar uit het oog is niet uit het hart. Ik ken inmiddels media bedrijven die 'anders' met "oude media" omgaan. Afin, dat gaat te offtopic worden (ik weet dat ik offtopic ben maar kan gewoon niet in detail treden omdat e.e.a. werk gerelateerd was). 

 

Terug naar mijn verhaal...  Ik evalueer mijn situatie om de zoveel tijd. Dan kijk je kritisch naar wat je hebt, naar wat anderen bieden maar...  dan vind ik dat je ook moet kijken naar hoe het in het verleden ging, hoe anderen met problemen omgaan en wat ze nog meer te bieden hebben. Ik tik dit rond 5am, oeps... 6am 😮 ennuh... geen "werkzaamheden omdat niemand er toch iets van merkt als we het toch doen". Geen commentaar, sorry 😉

 

DUS...   Tig jaar geleden verhuisde ik naar het mooie Wageningen, dit bleek oud UPC gebied en dus had ik te maken met UPC. Ik herinnerde me als kind nog de vele uitzendingen van Kassa en Radar en ja...  maar ik ben er met een "open mind" in gegaan en eerlijk waar: dat was strak. Prima tevreden en betrouwbaar. Vervolgens neemt Liberty Global (= bedrijf achter UPC) Ziggo over en alles wordt Ziggo. Ik had echt mijn bedenkingen omdat ik van kenissen en mijn ouders niet zulke geweldige verhalen had gehoord.

 

En dat brengt me op: pak mijn 'rant' niet verkeerd op aub...  Dit is zeer zeker geen poging om dingen mooier te maken dan ze zijn, ik ben de laatste die zal beweren dat Ziggo perfect is. Er gaan dingen mis, ze doen dingen soms fout, simpel. 

 

Maar ze doen ook een hele hoop goed!

 

Ik zit in de 'Valleilijn' van Amersfoort naar Wageningen. Mijn vriendin stuurt me een app dat een bepaalde film die we allebei leuk vinden over 2 dagen komt en ze verheugt zich er duidelijk op. Geen risico! Ik pak m'n telefoon, open Ziggo GO en ik heb al snel de film te pakken: ik klik opnemen en ik weet zeker dat we 'm gaan zien (als ie wordt uitgezonden).

 

Ja, dat is nu al een goeie 6 maanden geleden en in de tussentijd heb ik nog geen storingen op mijn adres gehad. (Murphy, don't bite me know! 😁).

 

Maar dat is niet de enige reden dat ik tevreden ben... mijn moeder heeft een ouder abonnement (niet voor lang meer) en ik ben eens gaan speuren. Ja, ik vind het dus gewoon ronduit strak dat haar verouderde abonnement binnen "Mijn Ziggo" gewoon voor "vol" wordt aangezien. Als zij, bijvoorbeeld, d'r telefonie wil opzeggen of het Internet wil verhogen: Geen probleem! Er was ooit een situatie bij Ziggo waar dit dus onmogelijk was, wil je wat nieuws en is je pakket verouderd? Dan moet je een upgrade: stuur aub al je apparatuur terug en dan gaan we verder zien! (ik overdrijf hier behoorlijk, maar eerlijk gezegd was dat wel degelijk het idee wat je kreeg). Dat gaat nu totaal anders en veel soepeler. Nogmaals: voor pakketten (of aansluitingen) die dus totaal niet meer aangeboden worden! Ik vind dat strak.

 

En ik zie dit over de hele linie. Vorig jaar (kan langer geleden zijn) ontdekte ik de Ziggo app. Wat een ellende, wat een teleurstelling... Die had niet eens beveiliging! Je kon geen vingerafdruk instellen om te voorkomen dat anderen bij jouw gegevens konden. Ofwel... theoretisch zou mijn neefje per ongelijk in "Mijn Ziggo" kunnen komen tijdens het spelen met mijn telefoon om vervolgens alles op te zeggen...  Leuker konden ze het niet maken!

 

Fast forward naar 2 maanden terug... Ik wilde een vraag aan de helpdesk stellen maar het had geen prioriteit. Ik werd naar de app verwezen en ik dacht...  waarom niet. Heb 'm geprobeerd. Alle ellende van destijds was aangepast. Het heeft een keurige beveiliging, de menus zijn overzichtelijker en... je kan de helpdesk benaderen. Top!

 

En dan .. Vodafone. Holy **bleep**... Vodafone...  Ik heb een tijd pre-paid gedaan bij "een andere provider" maar door diezelfde persoonlijke omstandigheden die ik eerder aanhaalde (en een enorme onmin bij "andere provider" (na 15 jaar klant te zijn :()) wilde ik pertinent altijd als het moest bereikbaar zijn bij een ander. En die eerste club vertrouwde ik niet meer.. Enter the Vodafone...  Ik had een betaalbaar sim-only abonnement met 1Gb data en 150 belminuten. Ruim voldoende. EN omdat ik vertrouwen had had ik dit voor 3 jaar afgesloten. 1 jaar gaat voorbij: "Wij gaan upgraden!!", en ineens had ik 2Gb data per maand. Voor precies hetzelfde bedrag. Tha heck?!

 

Kan het nog gekker? Jazekers...  2 jaar gaan voorbij: "Happy new year" (niet letterlijk) en ineens had ik 3 Gb data. Ik vind het ook geweldig dat Vodafone een van de weinige goede doelen steunt waar ik nog respect voor heb en dus is ook een hoop van mijn data naar het goede doel gegaan. Strakke actie!

 

Maar kan het nog leuker? Ook dat! Ik heb nu dus een movie XL pakket bij Ziggo gratis. Ik kijk nauwelijks TV maar mijn vriendin vind 't fantastisch en...  Wij zijn sinds vorig jaar ook verslaafd aan "Game of Thrones" 🙂  Gewoon gratis.. omdat ik een "El Cheapo" Vodafone sim-only abonnement had.

 

Maar wat met de toekomst... Ja, alles gaat duurder worden, dat lijkt mij logisch, toch?  Ik vind het ronduit eerlijk dat ik voor E2 per maand extra (kan zelfs 1 worden met wat extra moeite) gewoon op dezelfde voet doorkan. 

 

En dit abonnement is betrouwbaar, althans voor mij. Ik heb helaas al een keer een situatie gehad waarop ik een dag bereikbaar MOEST zijn en ook een hoop moest bellen, ook op de dagen erna. Geen centje pijn dus (150 minuten is dus wel 2+ uur... daar kan je een hoop mee doen hoor!). Geen torenhoge rekeningen waarvan je denkt "holy....". (voor de goede orde: dit betrof uiteraard (?) enkel gesprekken binnen Nederland en het meeste naar vaste aansluitingen).

 

Weet je wat het punt is?  Het is makkelijk om dit alles voor gewoon te beschouwen en te stellen "maar ik betaal ervoor!". Natuurlijk doe je dat, maar dat geld van jou kan echt niet alle technische hiaten tegenhouden. En natuurlijk gaat er ook wel eens wat fout, maar mijn ervaring hier in Wageningen is nochthans dat men er echt stevig aan werkt om dingen betrouwbaar te houden. Kan jij zeggen hoeveel storingen je de afgelopen maand had? Zo ja.. kan je ook zeggen hoe vaak het dan goed is gegaan?  Nee: geen sommetjes, gewoon even uit je hoofd? 😉  Ik geloof meteen dat er mensen zullen zijn die wel de nodige ellende zullen hebben, hou me ten goede.. maar het kan echt ook anders.

 

Ik kan mijn Vodafone abonnment verlengen en dat gaat dus echt gebeuren. En mijn moeder gaat binnenkort snel aan de Movies XL (dat rijmt 😄). 

 

Al met al ben ik echt een hele tevreden Ziggo klant. Wilde ik even kwijt...  

2 Reacties 2
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemorgen @ShelLuser,

Wat ontzettend mooi dat je in dit uitgebreide verhaal jouw ervaringen deelt over onze producten en diensten! We hopen ook dat je nog lang klant van ons blijft en optimaal geniet van alle diensten die wij aanbieden. Laat je het ons weten als wij jou, je moeder kunnen helpen of adviseren bij het wijzigen van het abonnement?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

@ShelLuser Leuk je weer tegen te komen.

Dat is een mooi ei wat je gelegd hebt en realistisch.

 

Het is zeker niet alleen kommer en kwel, gelukkig.🙂

Als men op de community langskomt, zou men dat wel eens kunnen denken.

Er komt niet vaak iemand hier langs om te vertellen hoe prettig Ziggo en Vodafone ervaren worden.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic