Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2179Likes

Het spelcomputermuseum: Wat was jouw eerste spelcomputer?

Hier gaan we even flink off-topic en nodig ik iedereen uit die zijn of haar eerste spelcomputer hier wil delen! Nostalgische gevoelens, je eerste gameverslaving, je eerste grote aankoop of Sinterklaascadeau.

 

In 1991 (ik was al 5 jaar oud), kwam mijn vader thuis met een heuse spelcomputer. Mijn moeder hoofdschuddend en wij, ik en mijn twee zussen, springend door de woonkamer. De SEGA Master System II.

 

Urenlang speelden we Alex Kidd, Bubble Bobble en de Super Monaco GP. Uiteraard maakte we ruzie wie er aan de beurt was en werd het een onderdeel van de opvoeding. 'Niet luisteren? Geen Alex Kidd.'

 

SEGA Master System IISEGA Master System II

 

Het ingebouwde spel  op de Master System IIHet ingebouwde spel op de Master System II

 

Bubble BobbleBubble Bobble

 

Super Monaco GPSuper Monaco GP

 

Een prachtig staaltje nostalgie als je het mij vraagt! Het spel Bubble Bobble  had een bug waardoor je het spel niet kon uitspelen. Maar daar kon de Bart-Smit-medewerker natuurlijk niks aan doen 😉 

 

Ik ben erg benieuwd naar jullie verhalen! Wat was jullie eerste spelcomputer? En met welk spel heb jij veel tijd verslonden?

 

 

27 Reacties 27
Henry
Oud Community Manager
Oud Community Manager
  • 462Posts
  • 3Oplossingen
  • 87Likes

De classic Nintendo was mijn eerste spelcomputer. Ik krijg er een nostalgisch gevoel bij als ik er aan denk. Met vrienden hebben we flink wat uren gedraaid. Favoriete spellen waren toch wel Mario kart en Duck Hunt. Met uiteraard de NES zapper. Haha😄

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Hier ook de echte vierkante classic Nintendo met Mario en Luigi en Duckhunt met het Pistool. Daarna de wie met 2 racestuurtjes en Mario Kart en Garfield Kart en nog Garfield spel, hoe ken het ook anders 😂

 

Ook nog de oude Gameboy speelde ik Fifa op en Tetris

Gameboy.jpeg

 

En de oude 386/486DX als PC en Sony Walkman met automatische cassette draaier, en discman. 

 

Ik weet niet of men de 27mc kent daar had ik een printplaat achter via de PC met computer programma dat heette Packet daarom heb ik NL3DFA BBS en een NL9Node NL2 Call zo ging je via andere packetters 27mc berichten verzenden en onvangen, voorganger van Internet maar dan via de 27mc en zo ook mijn vriendin leren kennen in Oudorp NH/Krommenie 30 KM afstand

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

mijn 1ste console ooit was deze 

 

 

robinjoo19_0-1628510833961.jpeg

al ben ik niet zo oud als jullie (denk ik hahaha 😄 )

ik wordt deze maand 24

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Niet echt een spelconsole iets functioneler. Werkt nog steeds, uit nostalgie gebruik ik hem zelfs af en toe.

We speelden destijds hele avonden Formule 1 hierop.

16285111288744462989872808499538.jpg

 

https://youtu.be/eEea8u-vzlk

 

 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5736Posts
  • 596Oplossingen
  • 3325Likes

Nice @Dave! 😄 Het komt zeker niet als een verrassing dat je toen ook al gek was op Garfield! 😛 Was je vroeger ook dagen achter elkaar aan het gamen? 

@robinjoo19 deze herken ik ook nog wel! Welke spellen speelde jij het meest? 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

een aantal spellen toch wel al kwam mijn game debuut pas bij de ps2

 

 

 

robinjoo19_0-1628511336171.jpeg

 

 
 

robinjoo19_3-1628511380627.png

 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

console die ik allemaal heb gehad/nog heb

meer en deel heb ik gedoneerd toen aan arme kinderen/opvang

 

 

PS1 

PS2  heb ik nog

PS3 heb ik nog

PS4 

GAMEBOY ADVANCE

DS LITE 

DSI

DSI XL

3DS

NINTENDO WII/WII U

OG XBOX

XBOX 360 heb ik nog zelf gemod via solderen damm dat was een werk

XBOX SERIES S speel ik nu vaak op

 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

al was het moelijks om te solderen toch wel de ps2 phat al die draadjes

 

 

robinjoo19_0-1628511838235.jpeg

 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Dit topic laat ik graag aan de "jonkies" onder ons over.😉   Community-island was voor mij al vermoeiend genoeg.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@Mariska  om ziekenhuis periode's door te staan hadden we de Game consoles mee en ook de Gameboy en Garfield is in de jaren 90 voor de Super Nes en Nintendo Wii en later gemaakt, heb wel een eigen DS met Garfield Game en ook de Wii, maar gamen deed ik meer in ziekenhuis, want vanaf 1980 tot 2005 en begin ging ik altijd op struin naar de kleuren TV's 😂 was een uitgekookt kind hahahaha.

 

Nu om me conditie op peil te houden omdat ik niet veel meer kan lopen hebben we een Wii Fiets lekker fietsen icm spel, dat is best wel leuk, krijg je toch je beweging en je benen blijven soepel, alleen me rug vind niet zo, elke dag 20 minuten.

EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes

Nooit een spelcomputer gehad, alleen een commodore 64 maar daar deed ik al heel snel programmeer dingen mee. Nooit behoefte gehad om spelletjes te spelen (die digitaal zijn, allemaal veel te snel en zien ze wel eens van onze neefjes, maar dat zijn vreemde spelletjes, moet je mensen dood rijden of zo, heel vreemd!). Zelfs nu niet met onze Apple TV, waar spelletjes spelen ook mogelijk is. Hebben 3 maanden gratis arcade games maar er is al een maand overheen en we hebben er nog niet naar omgekeken. Dus wij kunnen wel zeggen dat we eigenlijk samen geen gamers zijn. 

Gewoon een spelletje zoals Keer op Keer of Qwixx, dat zijn leuke spelletjes om te doen. Gezellig met meer mensen, borrel bij, hapjes en ouderwets aan tafel 😊

Template

Level 16
  • 2511Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

Sega Megadrive was mijn 1e

Daarvoor al veel gespeeld op Atari 2600,MSX,NES,Mastersystem.

borry52

Level 15
  • 1200Posts
  • 18Oplossingen
  • 416Likes

Ik weet niet of je het een spelcomputer kunt noemen maar mijn eerste arcade spel was PONG, zelf gebouwt in 1974 of 1975 met een projectje van toen nog Electuur, later Elector. Met twee potmeters en aangesloten op de tv via de antenne ingang.

Pong_Game_Test2.gif

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Ik had rond de tijd die @borry52 noemt een kastje dat ik op de tv kon aansluiten. Daar zaten twee controllers met een snoertje op en een paar tuimelschakelaars. In mijn herinnering kon je er 4 spelletjes Pong mee spelen, inclusief een oefenspelletje dat je in je eentje kon spelen.

 

Via een coaxkabel aansluiten op de tv en dan instellen op het juiste kanaal. 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5736Posts
  • 596Oplossingen
  • 3325Likes

Oh leuk, Formule 1 speelde ik ook altijd @RoWi. Wel zonder geluid, anders werd ik helemaal gek 😛 Kon jij daar wel tegen? 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

Nintendo 64 met natuurlijk ook

Zelda Ocarina of time

184F1EE2-14CF-4C86-97AA-F4FA31A9C7CB.jpeg

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Mariska  schreef:

Oh leuk, Formule 1 speelde ik ook altijd @RoWi. Wel zonder geluid, anders werd ik helemaal gek 😛 Kon jij daar wel tegen? 


De muziek stond uit, de sound effects dus de motor en omgevings geluiden stonden aan. De spaarzame keren dat ik nu nog iets speel op een smartfoon of tablet het eerste wat ik doe is de muziek uitzetten. ( Sorry componisten)

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5736Posts
  • 596Oplossingen
  • 3325Likes

En kennen jullie deze ook nog? 

Sander
Community Developer Topicstarter
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2179Likes

@MR_CHIP Hoe zit dat met het solderen? Die playstation ken ik nog van vrienden. Dan speelden we Gran Turismo.

Sander_0-1629379624371.png

Ik kon daar echt helemaal niks van. Er was niet een bocht waar ik goed doorkwam. Maar wel een boel lol. 


@anoniemforum Is dat een special edition met Pokémon?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic