Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Het grote kleine konijntjes topic voor Lycke en andere dierenvrienden.

Dag Lycke Ziggo

allereerst dank voor de kaart en de snacks! Super leuk haha. Ook alle andere moderators natuurlijk bedankt. Ze vindt de snacks erg lekker.

Hier wat foto's. Mijn vriendjes groeien erg snel en worden al echte konijntjes.

Dit was vorige week zaterdag, net na de geboorte. Deze foto zag je toen. De bovenste is van een dag later. Toen had moeders het nest even opgeknapt.

103 Reacties 103
Willem-A
Topicstarter
Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Update litlle rabbit news.

Het gaat prima met de kleintjes. Binnenkort dus met de ren aan de gang, want de tralies zitten best ver uit elkaar. Daar moeten de boefjes niet tussendoor kunnen ontsnappen. Ze kleuren overwegend naar de kleurtjes van pa en ma, maar hebben ook wat donkere tinten. Maar ze worden erg mooi zo te zien. Ik pak ze echter nog niet op. Dat is voor over een dag of 5 als ze ook de wereld in kijken. 

 

Willem-A
Topicstarter
Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Kwart over elf 's avonds: had onze Medusa eerder het nestje wat open gelegd voor de warmte, heeft ze nu een flinke hoeveelheid extra haar uit haar vacht getrokken om de kleintjes toe te dekken tegen de kou. De natuur is toch wonderlijk. Zelfs de ukkies doen moeite om het haar weg te krijgen of over zich heen te trekken. Dat is werkelijk een schitterend schouwspel. 

 

Willem-A
Topicstarter
Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

5 dagen geleden, 23-07-2020: 

 

En dan nu, 28-07-2020:

Je kan het je nauwelijks voorstellen dat het dezelfde beestjes zijn. 

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Wow wat gaat dat snel, niet normaal zeg, dat is echt bij de konijnen af 

Willem-A
Topicstarter
Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
DON PAPA wrote:

Wow wat gaat dat snel, niet normaal zeg, dat is echt bij de konijnen af 

Ja, dat is toch bijna niet te geloven? Maar de tijd gaat ook zo snel tegenwoordig. Eerder duurde een week best lang, maar nu vliegt dat om. En dan is het logisch dat ook dit sneller gaat/lijkt te gaan. 

Maar het worden prachtige diertjes. En het duurt niet lang of ze gaan aan de wandel. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Oh man, dat gaat snel zeg! Wat een poppies 
Als ik toch niet zo'n vervelende allergie had gehad.. 

Willem-A
Topicstarter
Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Ja, geweldig he @Lycke Ziggo 

Ik vind het ook prachtig hoor, maar kan bijna niet bevatten dat ze zo veranderd zijn in zo'n korte tijd. Maar het is geweldig om te zien. En weer heel andere kleurtjes als vorig jaar met een ander konijntje als vader. Tja, echt zonde als je zulke diertjes leuk vindt, maar ze niet kan houden… 

Willem-A
Topicstarter
Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

De kleintjes doen het goed. Hebben enkele dagen hun oogjes open en beginnen de boel te verkennen. Een prachtig gezicht om die ukkies bezig te zien. 

 

 

Willem-A
Topicstarter
Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Even eentje op de bank, maar die is best wel glad… 

 

Willem-A
Topicstarter
Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Prachtig!!!

We gaan aan de wandel! 

Willem-A
Topicstarter
Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

En moeder Medusa, die ook echt luistert naar haar naam! is niet nieuwsgierig, maar ze houdt graag wel alles in de gaten… 

PS: de ren ziet er wat vreemd uit, maar er zitten tijdelijk wat fijne rendelen omheen om de ruimte tussen de tralies te verkleinen. 

En als ze klein zijn is het leuk, en heel schattig natuurlijk, maar dit is ook geweldig hoor! Je roept haar naam en juffie is er… 

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
Willem-A wrote:

De kleintjes doen het goed. Hebben enkele dagen hun oogjes open en beginnen de boel te verkennen. Een prachtig gezicht om die ukkies bezig te zien. 

 

Wow dit gaat echt heel snel hoor, heb nooit geweten dat ze zo snel groeide (bedankt weer voor de foto's) 

Willem-A
Topicstarter
Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Wat groeien ze snel, en wat worden ze ondeugend! Krijgt Medusa iets lekkers omdat ze het zo goed doet, pakken de 4 kleintjes het wel van haar af. Maakt niet uit wat het is, want ze lusten echt alles hahaha. En moeder Medusa doet niets anders dan haar kroost even een knuffeltje geven of een linkje over hun neus. Zooo lief! En de ren; Dat is natuurlijk geweldig. Ze weten het nachtverblijf prima te vinden, maar rennen graag rond. En rennen kunnen ze! Ineens kwamen ze buiten en zetten ze de spurt erin. Een prachtig gezicht, zeker als ze er ook ‘binkies’ bij maken. Zo kunnen ze uitgroeien tot mooie, sterke konijntjes. 

 


 

 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Aah, ze zijn echt zo ongelooflijk schattig. Bijna onecht, gewoon. 

Willem-A
Topicstarter
Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Als je ze in je handen hebt, komt die gedachte ook weleens in mij op hoor @Lycke Ziggo. Het zijn dan echt ook van die knuffeltjes, die het ook heerlijk vinden om lekker aangehaald te worden. Kroelen is al een van hun favorieten 

Ik lees nogal eens dat een konijn geen knuffeldier is, maar die van mij vinden allemaal erg lekker. Ik heb er een paar die wat minder graag worden opgepakt, en daar hou ik ook wel rekening mee. Medusa heeft dat ook een beetje, maar ze vind het heerlijk aangehaald te worden. Gewoon rekening houden met het diertje zelf.

Voor de kleintjes is het nu ook anders als het nestje destijds, dat binnen in een kooi werd geboren. Maar ik ga vaak naar ze toe, en geef ze veel aandacht, en dat merk je toch al aan ze, ook al zijn ze nog maar 4 weken. Of ál 4 weken, want die tijd is omgevlogen en de verandering is ongelofelijk. Ze mogen van mij nog wel even zo klein blijven, want het is super aandoenlijk, maar dat gaat hem niet worden. Maar de volwassen konijnen vind ik ook super. Ik heb ook geen grote rassen. De Teddy's lijken dat wel door hun vacht, maar als de schaar erin gaat blijft er maar een klein beestje over hahaha. 

Deze kleintjes zijn kruisingen, maar ik ben benieuwd hoe dat uitpakt. Pa is een en al haar, dus ze zullen daar vast wat van mee krijgen. Medusa is een kruising Teddy, maar lijkt meer op een 'leeuwenkopje'. Je hebt er wel werk aan, maar je krijgt er ook veel voor terug. En zolang ik dat nog kan… 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Ooh ik ken konijnen ook heel erg als knuffeldieren hoor. Ik heb volgens mij ooit in dit topic een foto van mezelf met een konijn gezet (Wilburt) waar ik dus wel heel erg allergisch voor ben. Maar die kwam ook altijd meteen aanhuppen om opgepakt te worden. Zo leuk 🙂

Willem-A
Topicstarter
Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Ja, die foto staat er inderdaad op. Erg leuk! Ze weten het ook echt wel als er iemand is die goed en lief voor ze is. Maar die ziet er ook uit als een lief konijn. Echt sneu voor je dat je er zo allergisch voor bent. Gisteren kwamen hier een paar mensen aquariumvissen halen en dan staan er hier al een paar klaar om even geknuffeld te worden.

Dus ook even buiten naar Medusa met haar kroost, maar die vond het wat minder dat er vreemde mensen bij de ren stonden. Ze deed erg nerveus en deed er alles aan de kleintjes in het zicht te houden, en toen er een bij het gaas van de ren kwam die ze even over zijn koppie wilden aaien werd moeders behoorlijk pissig. Zo had ik haar nog niet gezien. Ze houdt het wel in de gaten als ik een jong oppak, maar is dan nooit boos. Later lijkt het altijd wel of ze ze natelt. Heel apart om te zien. Ik vraag me weleens af wat er dan in ze omgaat, maar zeker is dat ze hun kroost wel beschermen. En dat vind ik echt heel mooi om te zien. 

Willem-A
Topicstarter
Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Het is alweer 3 weken geleden zie ik dat ik voor het laatst iets plaatste. Het gaat heel goed met de boefjes en ze hebben het erg naar hun zin. Ze zitten nog steeds bij elkaar en bij moeder Medusa die ook nog erg lief voor haar kroost is. En dat kroost verandert nu erg snel. Maar het ging natuurlijk al heel vlot allemaal. Nu zijn het echte bolletjes wol. Hun haar groeit erg snel en de oogjes raken al een beetje zoek… 

Maar wat zijn ze schattig! Hier nog wat kiekjes van een van de ukkies.

 

Dit is echt onze Phoenix in mini vorm. Dat is de trotse papa, die de kleintjes ook al wat keren bij hem heeft gehad. Je kan je er bijna niets van voorstellen dat dit een tijdje geleden nog van die kleine roze ukkies waren met oortjes die nog tegen het koppie waren geplakt. Klein is het leuk, maar nu ze groter zijn is het ook nog helemaal geweldig! 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Oaaah wat een schatjes! Hier wordt je spontaan verliefd op. Dit doet me echt denken aan één van de konijntjes die ik vroeger altijd had! 

Willem-A
Topicstarter
Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Dag @Cecilia Ziggo ,

ja, wat leuk he! Lijken ze ook op het konijntje dat jij eerder had ook dan? Qua kleur etc. bedoel ik… Maar het is een wonder der natuur dit hoor. Ze blijven ook nog mooi hier. Sowieso wil ik er nu wat houden, want het doet me echt zeer er afscheid van te nemen. Nu drentelt er ook meteen weer wat jong spul rond. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic