Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Het grote kleine konijntjes topic voor Lycke en andere dierenvrienden.

Dag Lycke Ziggo

allereerst dank voor de kaart en de snacks! Super leuk haha. Ook alle andere moderators natuurlijk bedankt. Ze vindt de snacks erg lekker.

Hier wat foto's. Mijn vriendjes groeien erg snel en worden al echte konijntjes.

Dit was vorige week zaterdag, net na de geboorte. Deze foto zag je toen. De bovenste is van een dag later. Toen had moeders het nest even opgeknapt.

103 Reacties 103
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Willem-A ik was al niet meer te houden hoor, toen ik de foto zag van het Konijn of was het nu Lycke Ziggo maar eerlijk vind het Blond je goed staan en nooit geweten dat het van je zelf was puur blond - zo weten we nog iets weer.

Konijntjes zijn heel lief en als ze je blij maken dan geld niks meer.

En ja ik lag vanochtend aan de Ketamine dan komt de foto van Lycke 10 keer zo goed binnen, alsof ik het droomde.





Dit was onze Snuffel, heel lief dame'tje deed echt alles, wassen, likken, spelletjes en vond vrijheid heerlijk.We hebben haar van mijn vriendin's broertje overgenomen 2012 in het vorig huis, de laatste foto is 2016 in dit huis in Broek op Langedijk, ze kreeg nesteldrang en Hoknijd en werd steeds agressiever, we hebben haar met een donatie van € 100,- aan de konijnen opvang in Heiloo en ze hebben voor haar een maatje gevonden en ze maakt het nu nog veel beter, meer ruimte heeft ze en een hele grote tuin met een mega groot hok en andere maatjes. Anders was ze echt hier gebleven, maar ging niet meer ook omdat ik Chronisch Spierziekte heb en me vriendin ook ziek werd en we wilde toch het beste voor haar.
Willem-A
Topicstarter
Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
En we zijn weer een aantal dagen verder. En... Boefjes zijn het geworden! Moeders pesten, rennen, springen (binkies maken) en natuurlijk ook nog veel slapen. Maar het zijn al echte konijntjes die graag de boel verkennen...

Lycke Ziggo wilde ze knuffelen, nou, hier is er een die daar al op staat te wachten...

Willem-A
Topicstarter
Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
En natuurlijk willen ze graag op de foto en poseren ze ook echt... :joy:

Willem-A
Topicstarter
Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
En Lycke Ziggo en andere moderators:

Ze vond het heerlijk! Ze heeft de kaart ook gelezen. Erg lief vond ze het!

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Wat lief en ze groeien echt als kool.

Ik ben helemaal om en verkocht.:heart_eyes:
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
:heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
:joy: :rabbit2::rabbit2::rabbit2:ja wel echt uber cute hoe klein ze zijn.
Willem-A
Topicstarter
Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
16 dagen verder. Van een nest is allang geen sprake meer. Ze drinken nog wel wat bij moeders, maar eten ook al graag hun buikje rond aan hooi, konijnenkorrels en vooral... een lekker blaadje witlof! Ze zijn enorm levendig, willen graag spelen, maar komen ook al echt naar je toe als je ze roept. Ze willen ook graag bij je zitten en aangehaald worden, maar springen en gek doen, en alles ontdekken is natuurlijk helemaal te gek. Had ze laatst los in de kamer, maar dan weet je wel waar je aan begint.... :joy:

Willem-A
Topicstarter
Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Ze zijn echt mooi groot geworden en lief natuurlijk ?
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Wat gaat dat snel zeg.... we praten over slechts weken tot een maand+. Natuur is toch wel verbazend hoor..
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Willem-A
Topicstarter
Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Inmiddels hebben alle konijntjes al een tijdje een goed adres gevonden. 1 is er naar oude bekenden van me gegaan, en 2 zijn er naar een vriendin van mijn 'konijnenvriendin' gegaan, en zijn dus ook in goede handen. En deze laatste heeft daarvoor in de plaatst weer een Teddy Dwerg bij mij gebracht.

Erg leuk dier, maar wel wat bazig... (vrouwtje he... is in de mensenwereld niet anders ... :wink:

Dat er 2 samen blijven is fijn en hun hondje vind ze helemaal geweldig. Ik heb al een paar filmpjes waarin ze samen in de ren te zien zijn! :relaxed::hugging:
Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Één issue uit dit topic is en elk geval opgelost. Echt geen blonde haar meer bij je kunnen ontdekken @Lycke Ziggo 

 

 

 

En wat die allergie-konijntjes betreft, Is dat al doorgegeven aan de ontwikkelaars of zijn er nog steeds nieuwe voorbeelden gevraagd?

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Met de feestdagen in het vooruitzicht, heeft het diertje een veilig en liefdevol onderkomen gevonden, gelet op háár vertederende blik, en zijn of haar, rust uitstralende ogen in de armen van OZZZ.

Willem-A
Topicstarter
Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Goh, dat dit topic nog word bezocht. Tja, bijna kerst he… Dat gaat altijd leuk samen met konijnen… 

PS: kan het hier wel kwijt dat ik komende tijd minder aanwezig ben. Was gisteren voor wat foto's van hart en longen naar het ziekenhuis, maar dat pakte anders uit dan gedacht. Ben vorige week met mijn zieke lijf van de overloop naar beneden gestort en al dachten ze eerst dat ik er met een flink aantal kneuzingen toch nog goed vanaf was gekomen, vonden ze gisteren dat het er hier en daar wel heel slecht uitzag. En dus ben ik gisteren meteen ook deels in het gips gezet vanwege 3 breuken. Net, op zaterdag, nadat men weer wat dingen had bekeken, weer terug gebeld door het ziekenhuis dat ik z.s.m. terug moet komen. Ik baal, maar hou de moed erin. 

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Jakkes Willem, dat klinkt niet als een fijn kerstkado. Ik wens je alle sterkte en beterschap! Ik hoop dat je doktoren een gezond konijn uit de hoge hoed toveren.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Ja Willem, dit topic wordt zeker nog gevolgd. Is altijd weer iets anders dan “hellup, me tv doet het niet” of aanverwante kretologie.

Het is zeker balen, als je in één keer en plotseling, zoveel voor je kiezen krijgt.

Sterkte en een voorspoedig herstel gewenst, mede namens mijn kleine avatar. en houdt de moed erin.

Willem-A
Topicstarter
Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Dank mensen. Doet goed. Had ook niet verwacht dat ik zo in de kreukels lag. Voelde eerst ook wat dingen nog niet toen de ambulance kwam, maar besefte later ook pas dat ik buiten westen was geraakt. Misschien maar goed ook, herinner ik me ook niet zoveel. Morgen hoor ik waarschijnlijk of ik geopereerd ga worden. Dinsdag weer komen en maar het beste ervan hopen.

 

Vaak bekeken ook dit topic inderdaad. Had ik niet verwacht. Wel leuk.

Fijne avond.

Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes

@Willem-A ,

Beste Willem, geef de moed niet op en ga voor een goed eindresultaat. In April 2014 ben ik terminaal verklaard en zou de kerst niet halen. Maar als steenbok zijnde ben ik te eigenwijs om de pijp aan Maarten tegen. Elke dag positief blijven denken en leuke dingen doen. En je moet nog even mee want die konijntjes hebben je ook nog nodig. Willem, maak er ondanks alle ellende een fijne kerst van en hou je konijnen uit de buurt van de keuken

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic