Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Het grote kleine konijntjes topic voor Lycke en andere dierenvrienden.

Dag Lycke Ziggo

allereerst dank voor de kaart en de snacks! Super leuk haha. Ook alle andere moderators natuurlijk bedankt. Ze vindt de snacks erg lekker.

Hier wat foto's. Mijn vriendjes groeien erg snel en worden al echte konijntjes.

Dit was vorige week zaterdag, net na de geboorte. Deze foto zag je toen. De bovenste is van een dag later. Toen had moeders het nest even opgeknapt.

103 Reacties 103
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Ik vind echt heel mooi en fantastisch om te zien, ook na een week dat je al het verschil ziet, zoals je al zegt dat ze alles zelf doen, je zou denken je mag ze mee helpen om groot te worden. Ja zo mooi de natuur hoe dat voort leeft.

Maar moeders houd het zekers in de gaten zag ik op de foto, gelijk heeft ze natuurlijk, ze wil wel haar kroost beschermen, en ja bijten deed die van ons ook, even laten weten dat ze er was, alleen die van ons Likte en waste je ook, alleen ze moest na 5 maanden helaas weg, ze kreeg hoknijd en werd agressief en bleek dat ze niet alleen kon zijn, ze heeft nu een vriendje erbij. We hebben haar kunnen volgen en ook natuurlijk beloning gegeven voor herplaatsing.

Maar vind die jou echt geweldig, lekker haartjes door elkaar mooi te zien, ben benieuwd of de andere ook punkers zijn :blush:

Mooie visvijver - dat is zeer mooie en dure hobby waar je erg zuinig op bent :wink:
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Leuk topic! Cuteness overload. Volgens mij zijn ze helemaal in goede handen :rabbit:
Willem-A
Topicstarter
Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Zonde dan dat je er afscheid van moet nemen. 2 of meer samen is ook wel beter, maar dat lukt ook weer niet altijd. Ze moeten dan meestal ook echt veel ruimte hebben, uitzonderingen daar gelaten. En ja, ik heb er ook een paar die je een complete wasbeurt geven. Ik weet alleen niet of je daar nou echt schoner van wordt... :grin:

Deze kleintjes zijn kruisingen. Pa is een kruising Teddy Widder/Ned. Hangoor. Ma is een kruising Teddy dwerg/ Ned. dwerg. Wilde gewoon eens kijken wat daaruit komt, en pa is zo'n enorm lief beest, die nu ook in anderen doorleeft. Geeft gewoon een goed gevoel. Maar dat is dus een halve punker met een geweldig koppie... :joy: Ben dus echt benieuwd... De jongen hebben in ieder geval niet veel van zijn kleur meegekregen.

Dit is Pa:

Willem-A
Topicstarter
Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Anne H Ziggo wrote:
Leuk topic! Cuteness overload. Volgens mij zijn ze helemaal in goede handen :rabbit:



Thanks. Jawel hoor. Het zijn echte vriendjes. Verwende apen zijn het ... :joy:
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Je verwent de dieren in ieder geval wel!
Niet ieder konijn kan zeggen dat ie over zo'n koninklijk riant bed beschikt.:sweat_smile:
Volgens mij moet je waarschijnlijk blij zijn dat het geen apen zijn......
Willem-A
Topicstarter
Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dat is al een oudere foto. Na een operatie kon ik lang niet veel en leek het me op een gegeven moment een goed idee dat die dreumes even bij me op bed mocht. Daar heeft ie uren doorgebracht... :relaxed:
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Willem-A Konijn met voedernijd???
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dat is mooi om te zien zo. Veel plezier ermee gewenst.:relaxed:
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Aah, wat een schatjes. En jeetje, wat groeien die snel zeg! Ongelooflijk.

Ik wil ze knuffelen :joy:. Maar ik ben echt ontzettend allergisch voor konijnen. Zonde, want ik vind het echt geweldig leuke beestjes.
Bij mijn moeder op werk (verzorgingstehuis) woont ook een konijn. Af en toe nam ze die in de zomer mee naar huis, zodat hij even lekker in de tuin kon. Vond ik altijd zo leuk, maar ik had zoveel last van hem.


Kijk nou wat een koppie :joy:


Ik vind het leuk dat je ons zo op de hoogte houdt, Willem-A. Kom maar door met die foto's ^^
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Lycke Ziggo wat een lieve foto ?
Willem-A
Topicstarter
Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Erg leuke foto inderdaad. Maar ben jij dat zelf Lycke Ziggo ? Mooi konijntje ook. Ik had vroeger meer met cavia's. Maar al jaren ben ik echt gek op konijnen. Wil niet de hele grote, maar ook die kunnen erg lief zijn. Maar die moeten ook wel heel veel ruimte hebben.

Zonde dat je zo allergisch bent. In dat geval is het niet raadzaam ze te houden, want dat gaat dan ten koste van je gezondheid. En dat staat natuurlijk voorop. En ja, ze laten ook wel wel wat stof achter. Dat is voor mij eigenlijk ook niet goed, maar ze gaan echt niet weg! Maar leuk dat ze er een in het verzorgingstehuis hebben. Is zeker goed voor die mensen. Tegenwoordig kan dat gelukkig wat gemakkelijker.

Zag laatst ook een Tv programma over een, volgens mij, bejaardentehuis waar er een rond huppelde. Het zijn echt pracht diertjes. Mijn jongste dochter heeft er ook 2. Vind ze ook geweldig. Maar die is ook helemaal gek van Lama's en Alpaca's...

Gisteravond zag ik de kleine rakkers ineens door de kooi lopen. Oogjes nog wel dicht, maar ze kunnen evengoed alles vinden. Ze kropen later ook zo weer hun nestje in. Er ging er een in de voerbak zitten en toen zag je hoe klein ze eigenlijk nog zijn, al gaat het wel enorm snel. Prachtig gezicht die kleine boefjes. Straks lekker rennen en spelen en dat is helemaal prachtig. Maar dat is bij de grotere ook zo hoor. Lekker achter een bal aan en af eb toe even flink herrie maken met een bal met een bel erin vinden ze ook schitterend. Maar dat kleine grut is altijd zo aandoenlijk... :relaxed:
Willem-A
Topicstarter
Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dave- wrote:
Lycke Ziggo wat een lieve foto ?



Het gaat om het konijn hoor Dave- ... :wink:
Willem-A
Topicstarter
Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dit is ook wat hoor hahaha

Willem-A
Topicstarter
Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Weet ik Willem-A ?
Willem-A
Topicstarter
Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dave- wrote:
Weet ik Willem-A ?



jaja... Volgens mij had je dat hele dier niet gezien ... :wink:
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Hihi ?
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Wat een heerlijke knuffelbeesten (de konijnen dan he, voor we daar ook weer over beginnen 😉 ). Ja, dat ben ik op de foto (ben van nature blond. Staat me alleen voor geen meter).

Dieren in verzorgingstehuizen zijn zeker goed. Bij mijn moeder hebben ze ook nep katten en honden (fur real pets). Klinkt zo suf, maar de mensen worden er zo blij en rustig van.

Het konijn bij mijn moeder op werk (wij noemen hem Wilbert. Hij heeft geen officiele naam, haha) is ook gek op balletjes en belletjes. Ik laat hem altijd 'voetballen'
Willem-A
Topicstarter
Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Lycke Ziggo schreef:

"Ja, dat ben ik op de foto (ben van nature blond. Staat me alleen voor geen meter)".

Daar ben ik het niet mee eens. Vind het je prima staan. Knappe tante hoor!

Maar goed, we gaan maar terug naar de konijnen, want anders is Dave- straks helemaal niet meer te houden ... :joy:
Willem-A
Topicstarter
Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
"Dieren in verzorgingstehuizen zijn zeker goed. Bij mijn moeder hebben ze ook nep katten en honden (fur real pets). Klinkt zo suf, maar de mensen worden er zo blij en rustig van".

Daar gaat het toch om. Als die mensen er gelukkig van worden is het doel bereikt. Het gaat om het geluk. En hoe dat word bereikt doet er niet zo toe...

Dat ene konijn van mijn dochter kan ook zo geweldig met een bal spelen. Dat is een geweldig gezicht. Zo simpel kun je jezelf al blij voelen... :relaxed:

Doe 'Wilbert' maar even de groeten Lycke Ziggo !

Ik bedenk altijd wel echte namen:

Rusty
Phoenix (spreek het ook zo uit)
Griffin
Medusa
Benji
Teddy
*Pluisje (zo heette deze al)
*Snoetje (ook al eerder zo genoemd, *komen beiden bij dezelfde eigenaar vandaan).
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic