Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Het grote kleine konijntjes topic voor Lycke en andere dierenvrienden.

Dag Lycke Ziggo

allereerst dank voor de kaart en de snacks! Super leuk haha. Ook alle andere moderators natuurlijk bedankt. Ze vindt de snacks erg lekker.

Hier wat foto's. Mijn vriendjes groeien erg snel en worden al echte konijntjes.

Dit was vorige week zaterdag, net na de geboorte. Deze foto zag je toen. De bovenste is van een dag later. Toen had moeders het nest even opgeknapt.

103 Reacties 103
Willem-A
Topicstarter
Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
En dan na 3 dagen; ze krijgen al wat kleur:

Willem-A
Topicstarter
Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag 4:

Willem-A
Topicstarter
Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag 5:

Willem-A
Topicstarter
Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag 6: lekker verstopt...

Willem-A
Topicstarter
Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag 7: ongelofelijk!

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Wat groeien ze snel inderdaad!
Willem-A
Topicstarter
Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
robbo wrote:
Wat groeien ze snel inderdaad!


Ja, dat zei ik al he. Ongelofelijk eigenlijk. Wat is de natuur dan toch mooi! Het zijn nu al echte konijntjes hoor. Duurt niet zo lang als jij dacht... :wink: Nog een dag of 3, dan kunnen ze de wereld in kijken en eind volgende week komen ze al wel af en toe hun nestje uit. Ze worden nu al springerig... Echt heel mooi. Ik kan daar enorm van genieten. Voor je het weet zijn ze groot, maar het blijft leuk!
Willem-A
Topicstarter
Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Want als ze groter zijn is het nog geweldig hoor. Het is alleen wat werk als het echte Teddy dwergen zijn. Het nestje van nu zijn kruisingen.

Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Erg mooi om te zien hoe snel ze groeien Willem-A
Altijd prachtig om zoiets van dichtbij en van dag tot dag te kunnen volgen...
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Leuk Willem. Alleen bij de laatste foto mag je ze wel eens het haar kammen. :laughing:. blijft mooi het jonge spul. Ook hondjes e.d.

gr Teun
Willem-A
Topicstarter
Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Nick999

vind ik ook prachtig. Er zijn mensen die dat niet begrijpen, maar dit soort dingen maken me gelukkig. Sowieso zijn ze allemaal erg aan me gehecht. Maar ze krijgen dan ook veel aandacht. En dit is toch een wondertje, of niet dan?
Willem-A
Topicstarter
Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Teun

je bedoelt die volwassene? Tja, zo ziet een Teddy dwerg eruit. En ze worden vaak gekamd, geborsteld, geknipt, deels met de tondeuse 'bewerkt' of ze gaan helemaal onder de tondeuse door. Dan blijft er niets van over... :grin: Net ratten :wink:

Maar dat alles is wel een klus. Vooral als de onderkant aan de beurt is. Want ze liggen niet allemaal graag op hun rug en je moet vreselijk uitkijken waar je knipt of scheert, want anders is er zo iets af wat er niet af moet... :neutral_face:
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Het maakt je niet alleen gelukkig, maar het houd ook de eventuele verveling buiten de deur.
Ik wist trouwens niet dat je ook een kapperszaak runde.:wink:
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Heel mooi om te zien, nog nooit net geboren konijntjes gezien, en dit is echt heel mooi, en zijn echt hele lieve beesten en leuk dat ze vanaf kleins af aan te volgen zijn.

Ben er stil van zo mooi :blush:
Willem-A
Topicstarter
Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Ja, KBX458

ik heb het kappersvak aardig onder de knie hoor. Al denken mijn konijntjes daar soms anders over als ze er als een Swiffer uitzien... :joy: Als ze dan los lopen moet je goed opletten als je in huis bezig bent, anders duw je ze zo in de emmer sop om de vloer te dweilen... :laughing:

Als ze lang haar hebben trouwens ook... Doe ik ook wel eens hoor... Dan sop ik ze even in, en laat je ze onder de kasten en de bank door lopen en het blinkt allemaal weer als nieuw. Wel het konijn daarna goed uitspoelen natuurlijk... :grin:
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Tsja, naar mezelf reflecterend, een foutje is door ons, mensen, snel gemaakt. :joy:
Willem-A
Topicstarter
Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Gaaf he Dave-

en het gaat echt snel. En als je nagaat dat ze maar 1 keer, of bij uitzondering 2 keer er dag maar een paar minuten worden gevoed, kun je jezelf bijna niet indenken dat het dezelfde diertjes zijn als je naar de foto's kijkt. Helaas was er bij de geboorte wel een dood en dan keert mijn maag zowat om... Daar baal ik dan echt van, maar je kan er niets aan doen. Nu kom ik ook niet aan het nestje, na de eerste controle, en maak alleen foto's en filmpjes als het nest open ligt. Dat gebeurt vaak als het warm is, want deze staan binnen. En moeder konijn houd je wel scherp in de gaten, maar maakt er verder niets van. Kom je wel aan het nestje gaat ze even kijken of alles er nog is... Ongelofelijk is dat.
Willem-A
Topicstarter
Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dave-

ze kunnen inderdaad heel lief zijn. Maar ze kunnen je ook op de tafel jagen hoor. Als je een felle voedster hebt die wat uit de kluiten gewassen is ben je slecht klaar. Sommigen hebben ook 'voedernijd' en dan moet je de bak eruit halen met een tang o.i.d. want anders heb je geen handen meer over. Ik heb er ooit en paar gehad die daar last van hadden en dat krijg je er bijna niet uit...

Die ik nu heb grommen weleens, of laten zich gelden door flink te stampen, maar bijten is er niet bij. Ik heb er wel een die tijdens het trimmen je vinger pakt en even haar tanden laat voelen, alsof ze zeggen wil; "als je mij pijn doet, doe ik het jou ook"... :joy:
Willem-A
Topicstarter
Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Deze heb ik ook nog, maar die hoeven nooit getrimd te worden... :wink:

Ze willen ook niet echt op schoot trouwens, en even los in huis vinden ze ook niet leuk:

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic