1
Vraag
2
Reacties
JESMIT

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Glasvezel - hoe zit het nou?

Bestemd voor Ziggo-leiding

Ben al jaren lid van Ziggo (TV, Internet, GO en internetbeveiliging) en bij problemen altijd een gewillig oor om die op te lossen. Ik heb vele vragen gesteld maar een email versturen gaat niet en vind ik de tekortkoming bij zo'n bedrijf. Wordt dan naar Community verwezen maar mij vraag blijft immer onbeantwoord.

Op dit moment is in mijn buurt en ook bij mij glasvezel aangelegd en de kabel ook bij mij naar binnen gevoerd, gratis. Wel ben ik tig keer benaderd of ik niet wil overstappen naar KPN en dit tot nu toe afgewimpeld met, dat ik tevreden ben over Ziggo,  Ik heb vaak gevraagd, bij Ziggo, hoe dat nu precies zit en het antwoord is ONZE KOPERKABEL doet het goed en kna N zelfs nog verbeterd worden en dan weer een ander antwoord, onze kabel is ook glasvezel maar bij u binnen gevoerd met een stuk kabel. Wat is nu waar en wordt het niet eens tijd de Ziggoklanten te wijzen op Ziggo voldoet.

voldoende of KPN beter. Laat de Ziggo-leiding nu eens duidelijkheid geven en de actie van KPN bestrijden.!!!

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

 

@JESMIT Hier kun je precies vinden wat Ziggo allemaal doet en in de toekomst kan:

Nieuws (vodafoneziggo.nl)

Bekijk in context

60 Reacties 60
Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 889Likes

@JESMIT bij ziggo het is laatste stukje naar uw woning koper, de rest is glasvezel, het grote manco is echter de upload, die blijft vooralsnog achter bij kpn. De keus is dus aan u om een afweging te maken.

JESMIT
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Wat bedoelt u met upload ?

Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 889Likes

@JESMIT Dat is de andere kant op downloaden zal ik maar zeggen.

JESMIT
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ja dat is duidelijk maar wat is"upload" bij glas of koperkabel en wat en wie is Hatolex?

Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 889Likes

@JESMIT , hatolex is net als u een klant, dit is namelijk een klanten helpen klanten forum, wij proberen u wegwijs te maken in de voor u duistere wereld van internet en aanpalende zaken.

 

Wat is upload?,  dat is de actie die u onderneemt als u een bestand oid het internet opstuurt.

Als voorbeeld, u laat een fotoboek afdrukken bij de Hema, het bestand dat dan wordt verstuurd heet in de wereld van internet uploaden.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De coax kabel kan in de toekomst tot 10 Gbit/s download en 2 Gbit/s upload.

Nu is dat maximaal 1 Gbit/s download en 50 Mbit/s upload.

KPN kan met glasvezel nu tot 1 Gbit/s download en 1 Gbit/s upload.

 

De upload gaat mogelijk nog dit jaar omhoog, omdat alle analoge radiokanalen afgeschakeld zijn en alle kasten van binnen vervangen zijn, in de afgelopen 6 jaar en dat was beide nodig om de hogere snelheden te kunnen bereiken.

 

"Bestemd voor Ziggo-leiding"

Dat kun je het best doen via een formulier, onderaan de volgende pagina: Contact | Klantenservice | Ziggo

 

Dit is een klant helpt klant forum, waar ook, zo nodig, Ziggo medewerkers reageren.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

 

@JESMIT Hier kun je precies vinden wat Ziggo allemaal doet en in de toekomst kan:

Nieuws (vodafoneziggo.nl)

JESMIT
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt voor de kennisoverdraging

wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

‘Abonnee voor Ziggo niet het belangrijkst’ | Totaal TV

 

Telecompaper stelt vast dat VodafoneZiggo de minst ambitieuze toekomstplanning van alle bedrijven binnen Liberty Global heeft. Zo houdt Ziggo als enige volledig vast aan de DOCSIS-techniek. De volgende opwaardering is van DOCSIS 3.1 naar DOCSIS 4 en dus niet naar glasvezel, zoals Liberty Global in landen als België, het Verenigd Koninkrijk en Ierland wel geheel of voor een groot deel doet. In Nederland blijft de stap naar glasvezel bij Ziggo slechts beperkt tot grotere nieuwbouwprojecten.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@wewanl Dan kan VodafoneZiggo nog wel even vooruit, ik zie een gezin nog niet snel 10 Gbit/s download en 6 Gbit/s upload nodig hebben.

wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Hebben de gezinnen in België, Ierland en VK andere gebruiksbehoeften als Nederland?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@wewanl  schreef:

Hebben de gezinnen in België, Ierland en VK andere gebruiksbehoeften als Nederland?


Nee, in allerlei artikelen op Telecompaper en andere websites is te lezen dat het gemiddelde gezin niet snel boven de 10 Gbit/s down en 6 Gbit/s up zal gebruiken over 15 jaar.

En wat is mooier dan reclame maken met 100 Gbit/s down en 100 GBit/s up.

McRW

Level 5
  • 45Posts
  • 3Oplossingen
  • 13Likes

Je bent niet lid van Ziggo maar je hebt een abonnement op hun diensten.

Ziggo is geen vereniging maar een commercieel bedrijf.

wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes
wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes
Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 889Likes

@wewanl , dat is wel heel fijn om je mail even op te halen. Ik zou gelijk emigreren als ik jouw was. 😃😃😃

Buurman

Level 14
  • 989Posts
  • 50Oplossingen
  • 899Likes

@Hatolex  schreef:

@wewanl , dat is wel heel fijn om je mail even op te halen. Ik zou gelijk emigreren als ik jouw was. 😃😃😃


Off-topic…….Qua landschap, cultuur, muziek en gastvrijheid van de mensen zeker de moeite waard.

Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 889Likes

@Buurman , en voor @wewanl , komt daar ook nog eens de internet snelheid bij. 😉

wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic