Alles wat je wilt weten over de levels
Het is je vast en zeker opgevallen, iedere community-gebruiker heeft een level bij de gebruikersnaam staan. Wat deze levels precies inhouden lees je hier. Van Nieuwkomer tot Super Experts en alles er ...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Hi allen,
Ik ben net gebeld door 0527857040. Maar nu zit het mij niet helemaal lekker.. Is dit wel écht een telefoonnummer van Ziggo?
Zelf heb ik geen gegevens gegeven maar zij hadden wel mijn postcode, huisnummer en mailadres. Ik heb wel beaamd dat die correct waren.
Ik hoor het graag, alvast bedankt!
Opgelost! Ga naar oplossing.
@dab88 is bij u pas recent Gigabit mogelijk en heeft u in uw Mijn Ziggo omgeving bij de privacy instellingen aan staan dat u gebeld mag worden voor commerciële doeleinden. Als beiden en met name die laatste met ja kan worden beantwoord dan ben ik vrij zeker dat dit een legitiem gesprek was.
Als het phishing was zou men de gegevens juist niet weten of niet alles. Daarom worden vaak ook alleen om de laatste drie cijfers van een bankrekening gevraagd. Om te controleren dat het de contracthouder is waar mee wordt gesproken.
Als je iets niet vertrouwd, nooit zeggen dat iets klopt!
Dit vond ik na even googlen: https://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/0527857040
Je bent niet de enige...
@puppie schreef:gewoon nummer bellen en kijken wie er aan de andere kant opneemt.
Als je dat doet, wel even zorgen dat je nummer niet weergegeven wordt!
Nummer opzoeken bij welke carrier dit hoort:
https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/nummers-doorzoeken/resultaat?quer...
Daaruit blijkt dat het nummer door ACM is uitgegeven aan een (telecom)bedrijf CM.COM.
Als je lastig wordt gevallen kun je in eerste instantie met die telecom provider contact opnemen. Als daar niets mee gebeurt dan klacht neerleggen bij ACM.
Groet van Hoot
Uiteraard nooit terugbellen en zeker nooit gegevens bevestigen, als je het niet vertrouwt!!
Blijkens dit topic gebruikt Ziggo de diensten van dit bedrijf.
https://community.ziggo.nl/t5/Abonnement/Is-0527-755040-nummer-van-Ziggo/td-p/774820
Hi Rowi,
Ja, dit bericht heb ik ook gezien. En ook op google zijn een aantal berichten waarop mensen aangeven bij Ziggo te werken en dat dit nummer inderdaad bij hen hoort. Maar daarnaast lees ik dan ook een hoop twijfels bij anderen, en ze lijken allemaal 1 en dezelfde persoon gesproken te hebben. Dat vind ik gek. En in bovengenoemd topic wordt ook door derden bevestigd dat het bij Ziggo hoort. Maar ik vind zowel hier als op internet nergens bevestiging door Ziggo zelf.
Helaas haalt dit mijn twijfels dus nog niet helemaal weg.
@dab88 klopt, er is nergens een bevestiging vanuit Ziggo te vinden als we de website bezoeken waar Posthorn naar verwijst lijkt het wel dat mogelijk dat dit bedrijf in opdracht van Ziggo werkt.
Wat was de inhoud van het gesprek, ging het om een onderzoek, Ziggo gebruikt zover mij bekend wel vaker externe bedrijven voor klant onderzoeken en dergelijke.
bekijk mijn plaatje en je ziet dat het nummer door ziggo is uitgegeven.
je kunt zelfs naar een 0900 nummer terug bellen.
Maar misschien dat een moderator een reactie kan geven of dit vanuit ziggo gepromoot wordt.
Het ging over een snellere internetverbinding. Bestaande klanten konden die testen en kregen dan 6 maanden korting en na die 6 maanden werd mijn abonnement duurder.
Het leek mij niet iets waar met phishing iets te behalen viel. Ze wist ook wat ik nu voor mijn abonnement betaal. Vandaar ook dat ik mijn gegevens bevestigde. Pas toen ik ophing dacht ik “wat een raar gesprek” en kwamen de twijfels.
Dank allen dat jullie zo mee willen denken. Erg fijn!
@dab88 is bij u pas recent Gigabit mogelijk en heeft u in uw Mijn Ziggo omgeving bij de privacy instellingen aan staan dat u gebeld mag worden voor commerciële doeleinden. Als beiden en met name die laatste met ja kan worden beantwoord dan ben ik vrij zeker dat dit een legitiem gesprek was.
Als het phishing was zou men de gegevens juist niet weten of niet alles. Daarom worden vaak ook alleen om de laatste drie cijfers van een bankrekening gevraagd. Om te controleren dat het de contracthouder is waar mee wordt gesproken.
@dab88 Hier kun je de privacy instellingen aanpassen in MijnZiggo
https://www.ziggo.nl/mijn-ziggo/gegevens/privacy/marketing-instellingen
Ja dat klopt! Ging over Gigabit inderdaad!
Nogmaals dank voor de hulp, ik ben helemaal gerustgesteld.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Het is je vast en zeker opgevallen, iedere community-gebruiker heeft een level bij de gebruikersnaam staan. Wat deze levels precies inhouden lees je hier. Van Nieuwkomer tot Super Experts en alles er ...