1
Vraag
2
Reacties
dab88

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik ben gebeld door 0527857040, is dit een telefoonnummer van Ziggo?

Hi allen,

 

Ik ben net gebeld door 0527857040. Maar nu zit het mij niet helemaal lekker.. Is dit wel écht een telefoonnummer van Ziggo?

 

Zelf heb ik geen gegevens gegeven maar zij hadden wel mijn postcode, huisnummer en mailadres. Ik heb wel beaamd dat die correct waren.

 

Ik hoor het graag, alvast bedankt!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Renata
Community Moderator
Community Moderator
  • 899Posts
  • 80Oplossingen
  • 413Likes

Dat is inderdaad een nummer dat wij gebruiken om klanten te benaderen @Noel .

Bekijk in context

Uitgelicht
dab88
topicstarter
Level 2
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ja dat klopt! Ging over Gigabit inderdaad! 
Nogmaals dank voor de hulp, ik ben helemaal gerustgesteld.

23 Reacties 23
Boris de Kat

Level 16
  • 1296Posts
  • 34Oplossingen
  • 296Likes

Als je iets niet vertrouwd, nooit zeggen dat iets klopt!

Dit vond ik na even googlen: https://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/0527857040 

Je bent niet de enige...

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

gewoon nummer bellen en kijken wie er aan de andere kant opneemt.

 

Boris de Kat

Level 16
  • 1296Posts
  • 34Oplossingen
  • 296Likes

@puppie  schreef:

gewoon nummer bellen en kijken wie er aan de andere kant opneemt.

 


Als je dat doet, wel even zorgen dat je nummer niet weergegeven wordt!

 

Hoot_Posthorn

Level 7
  • 158Posts
  • 12Oplossingen
  • 109Likes

Nummer opzoeken bij welke carrier dit hoort:
https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/nummers-doorzoeken/resultaat?quer...

Daaruit blijkt dat het nummer door ACM is uitgegeven aan een (telecom)bedrijf CM.COM.
Als je lastig wordt gevallen kun je in eerste instantie met die telecom provider contact opnemen. Als daar niets mee gebeurt dan klacht neerleggen bij ACM.

 

Groet van Hoot

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Uiteraard nooit terugbellen en zeker nooit gegevens bevestigen, als je het niet vertrouwt!!

 

Blijkens dit topic gebruikt Ziggo de diensten van dit bedrijf.

https://community.ziggo.nl/t5/Abonnement/Is-0527-755040-nummer-van-Ziggo/td-p/774820

 

dab88
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hi Rowi,

Ja, dit bericht heb ik ook gezien. En ook op google zijn een aantal berichten waarop mensen aangeven bij Ziggo te werken en dat dit nummer inderdaad bij hen hoort. Maar daarnaast lees ik dan ook een hoop twijfels bij anderen, en ze lijken allemaal 1 en dezelfde persoon gesproken te hebben. Dat vind ik gek. En in bovengenoemd topic wordt ook door derden bevestigd dat het bij Ziggo hoort. Maar ik vind zowel hier als op internet nergens bevestiging door Ziggo zelf.

 

Helaas haalt dit mijn twijfels dus nog niet helemaal weg.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@dab88 klopt, er is nergens een bevestiging vanuit Ziggo te vinden als we de website bezoeken waar Posthorn naar verwijst lijkt het wel dat mogelijk dat dit bedrijf in opdracht van Ziggo werkt.

 

Wat was de inhoud van het gesprek, ging het om een onderzoek, Ziggo gebruikt zover mij bekend wel vaker externe bedrijven voor klant onderzoeken en dergelijke.

 

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

bekijk mijn plaatje en je ziet dat het nummer door ziggo is uitgegeven.

je kunt zelfs naar een 0900 nummer terug bellen.

Maar misschien dat een moderator een reactie kan geven of dit vanuit ziggo gepromoot wordt.

dab88
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Het ging over een snellere internetverbinding. Bestaande klanten konden die testen en kregen dan 6 maanden korting en na die 6 maanden werd mijn abonnement duurder.

 

Het leek mij niet iets waar met phishing iets te behalen viel. Ze wist ook wat ik nu voor mijn abonnement betaal. Vandaar ook dat ik mijn gegevens bevestigde. Pas toen ik ophing dacht ik “wat een raar gesprek” en kwamen de twijfels.

dab88
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank allen dat jullie zo mee willen denken. Erg fijn!

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@dab88 is bij u pas recent Gigabit mogelijk en heeft u in uw Mijn Ziggo omgeving bij de privacy instellingen aan staan dat u gebeld mag worden voor commerciële doeleinden. Als beiden en met name die laatste met ja kan worden beantwoord dan ben ik vrij zeker dat dit een legitiem gesprek was.

 

Als het phishing was zou men de gegevens juist niet weten of niet alles. Daarom worden vaak ook alleen om de laatste drie cijfers van een bankrekening gevraagd. Om te controleren dat het de contracthouder is waar mee wordt gesproken.

Buurman

Level 14
  • 989Posts
  • 50Oplossingen
  • 899Likes

@dab88  Hier kun je de privacy instellingen aanpassen in MijnZiggo 

https://www.ziggo.nl/mijn-ziggo/gegevens/privacy/marketing-instellingen

 

privacy.jpg

dab88
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ja dat klopt! Ging over Gigabit inderdaad! 
Nogmaals dank voor de hulp, ik ben helemaal gerustgesteld.

Cybertooth

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vandaag  Ziggo support benaderd over een telefoontje dat ik ontving van bovenstaande nummer. Hun antwoord via de messenger: Het telefoonnummer van Ziggo is 0900-1884 of 1200. Dat nummer komt mij dus niet bekend voor. In dit geval is blokkeren inderdaad het beste!

 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Cybertooth  schreef:

Vandaag  Ziggo support benaderd over een telefoontje dat ik ontving van bovenstaande nummer. Hun antwoord via de messenger: Het telefoonnummer van Ziggo is 0900-1884 of 1200. Dat nummer komt mij dus niet bekend voor. In dit geval is blokkeren inderdaad het beste!

 


Dat is niet correct 0900-1884 of 1200 wordt alleen gebruikt voor bellen naar ziggo.

 

Ziggo zelf belt met andere nummers.

 

0527857040 is daar 1 van.

 

Noel

Level 9
  • 293Posts
  • 1Oplossingen
  • 83Likes

Is dit nou een bekend nummer? Met wie heb je te maken?

Is dit niet Ziggo zakelijk?

 

Ik ben ook gebeld. Na lang aan de lijn te hebben gezeten omdat ik aangaf dat ik twijfelde om naar elite over te gaan en dat ik binnenkort de knoop door wil hakken mbt verlengen.

 

Ben vorige week ook al gebeld.

Gisteren nam ik op ik dacht met Ziggo te maken te hebben.

Ze had wel info over mijn abo.

Met wie heb ik nu te maken? Met wie ga ik straks wellicht afspraken maken?

 

Kan iemand mij aub helpen?

 

Heb nu een terugbel afspraak gemaakt terwijl ik zelf weet dat ik Ziggo ook kan bellen.

Met wie ben ik hier nu in contact geweest???

Renata
Community Moderator
Community Moderator
  • 899Posts
  • 80Oplossingen
  • 413Likes

Dat is inderdaad een nummer dat wij gebruiken om klanten te benaderen @Noel .

Noel

Level 9
  • 293Posts
  • 1Oplossingen
  • 83Likes

Krijg er toch geen goed gevoel over eerlijk  gezegd. Ook al niet omdat je voelt dat men kennelijk wat commissie of zo kan krijgen. De vrouw was verder vriendelijk. Ook op verschillende sites zie ik hier en daar wat negatieve reacties. Soms verstond ik haar ook niet goed m.bt. de nieuwe abo,s maar voor de rest was het wel prima. Vriendelijke vrouw hoor kan ik niks van zeggen.

 

Denk toch dat ik niet meer op het nummer ga reageren, want ondanks dat het kennelijk met Ziggo te maken heeft vind ik het een vreemde gang van zaken. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik zelf kwam dat ik was aan het twijfelen om mijn abo te upgraden ook niet vreemd eigenlijk omdat ik als ik gebeld wordt, denk dat ik met Ziggo zelf van doen heb. Schijnt customer connect of zo te zijn. 

Jammer voor die vrouw maar ik heb al negatieve ervaringen toen ik een keer gebeld werd door Ziggo zakelijk. Heeft niks met die vrouw te maken maar toch..ik ga het nu zelf regelen en niet via een andere partij.

Ga het nummer ook blokkeren nogmaals ik krijg er geen goed gevoel bij.

 

Ik gunde het haar wel maar ik moet ook aan mezelf denken. Toen ik zei dat ik ook deze week zelf kon bellen naar Ziggo maar het haar wel gunde voel je aan dat ze niet wilt dat je zelf gaat bellen.

Ga hier niet mee verder ik regel het zelf..

Tot slot het was gewoon een hele aardige vrouw daar gaat het niet om.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Renata  schreef:

Dat is inderdaad een nummer dat wij gebruiken om klanten te benaderen @Noel.


Wordt het niet eens tijd om o.a. dit telefoonnummer in een 'derden' telefoonlijst te zetten, zodat het zonder tussenkomst van een Ziggo moderator duidelijk is of het betreffende telefoonnummer een aan Ziggo gelieerd is?

Zo kan met direct ( hier op dit forum ) controleren of het wel/niet spam/phishing betreft en men het bellende bedrijf ( altijd onder voorbehoud ) kan geloven.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic