Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Eurovisie Songfestival

Zaterdag 18 mei 21:00 uur is het zover



Gaat onze Duncan winnen.

27 Reacties 27
Zeeburgia

Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes
Hoe leuk ik het als Amsterdammer ook zou vinden wanneer de keuze zou vallen op de Johan Cruyff Arena, het lijkt mij niet een goed idee. De akoestiek in de Arena is helaas belabberd.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Zeeburgia wrote:
De akoestiek in de Arena is helaas belabberd.


Dat maakt voor het gemiddelde songfestival liedje niks uit.. :joy::joy::joy::joy:
Dave!
Topicstarter
Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Arena is echt een super locatie, maar zelf wordt er geroepen dat het geluid droevig is en dat is enorm jammer.

We gaan het afwachten, we hebben nog 365 dagen te gaan ( schrikkeljaar 2020 )
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Trouwens, Femke Halsema zal waarschijnlijk eisen dat de finale 's middags om 13.00 wordt gehouden omdat er anders teveel mensen op af komen. :grin:
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
We mogen wel oppassen... :grin::grin::grin::grin::grin:

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Dave- Is een corrupt zooitje

Als de bookmakers ver van tevoren de uitslag al kenden, kun je jouw opmerking moeilijk anders uitleggen.
Dave!
Topicstarter
Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Ik bedoel met corrupt dat al die buur en oostblok landen op elkaar stemmen en zoals duitsland toch punten krijgt of hoe valser je zingt meer punten, zo bedoel ik dat.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Het corrupte zit inderdaad in de jury en niet in de public-votes. Duncan had gewoon een heel goed nummer en het was bij het publiek populair.
Maar zodra de jury politiek gaat bedrijven met stemmen en vaste landen elkaar 12 punten toekennen, ongeacht de kwaliteit van het liedje (iets wat Nederland in het verleden ook deed met België), kun je het beste het hele jurydebacle afschaffen. Het dient ook geen enkel doel meer want die paar punten van de jury wegen niet op tegen de punten van het publiek. verder is het alleen maar tenenkrommend zoals er tijd wordt gerekt met iedere "douze points".

Dit nog los van het feit dat het hele songfestival eigenlijk één grote oneerlijke zooi is. Want landen die voldoende geld betalen, kunnen zich zonder voorronde gelijk inkopen in de finale. Zelfs landen die helemaal niet bij Europa horen. Iets wat ik persoonlijk net zo achterlijk vind dan wanneer Spanje en Duitsland zich zouden "inkopen" in het Nederlands landskampioenschap voetbal.

Maar goed, de strijd is inmiddels alweer begonnen om wie het mag presenteren volgend jaar, dus ik ben benieuwd...
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic