Haagen

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Campagne Delta fiber

Hoi, 

 

hier in Bodegraven voert Delta agressief campagne om over  te stappen op Delta. Ik ben tevreden met Ziggo dus ik wil dat niet. Maar de mensen van Delta staan 2 keer per week voor de deur om je over te halen. 

 

Eerst komen ze met het verhaal dat als ik nu niet meega in de campagne, het mij straks 600euro kost om glasvezel te laten aanleggen. 

Nu zijn ze zover dat ze glasvezel in de hele straat gaan aanleggen en ook bij mij,. Het is nu gratis want dan ligt de verbinding er al (mocht ik mij later ooit bedenken om over te stappen). 

Ze willen je geforceerd aan de glasvezel helpen en een kastje installeren bij iedereen hier in de straat. Ik mag nee zeggen maar ben benieuwd of ze daar naar luisteren. 

 

ook ben ik vooral benieuwd hoe Ziggo hierop reageert. De straat gaat open. Blijven ze van de andere kabels af of werkt straks mijn Ziggo niet meer omdat Delta eraan heeft gezeten? 

 

Ik vraag me af of het allemaal wel mag. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

@Haagen,

Zoals @Steefb aangeeft, laat Delta of welke glasboer inderdaad de glasvezel aanleggen, wanneer het geplant uitgerold wordt kost het u niks en u hoeft er geen gebruik van te maken.

 

Op het moment dat u weigert en/of u wilt overstappen naar een glasvezel provider of u verhuist en de nieuwe bewoner wilt glasvezel, dan zijn de kosten meestal voor de aanvrager en kunt u er rustig 6 maanden voor uit trekken voordat dit geregeld is.

 

Enige waar u op moet letten is dat u niet direct een abonnement afsluit bij een andere partij, onbedoeld.

 

MVG

Bekijk in context

4 Reacties 4
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Een fout tijdens graafwerkzaamheden kan natuurlijk altijd, maar Delta en Ziggo zijn volledig gescheiden, er hoeft dus niets gekoppeld te worden.

 

Voor je Ziggo aansluiting veranderd er dus niets.

 

Laat Delta lekker zijn gang gaan, en ook bij je thuis aanleggen, kun je later nog profijt van hebben.

Natuurlijk mag je nee zeggen en daar hebben ze zich aan te houden, (bij een huurhuis kan het iets anders liggen).

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Haagen ik heb de glasvezel destijds kosteloos laten aanleggen en zit er in de meterkast een keurige glasvezel-AOP. Vooralsnog heb ik geen plannen om over te stappen naar een andere provider, maar ik heb nu wèl meer keuzemogelijkheden.

Bij ons hebben we op de deur een bordje waarop we te kennen geven dat colporteurs en wederverkopers niet welkom zijn.

PieterBoes

Level 6
  • 91Posts
  • 2Oplossingen
  • 43Likes

Net als dat een KPN-telefoonaansluiting en een (Ziggo-)kabelaansluiting in iedere woning zit is het nu tijd om woningen ook te voorzien van een glasvezelaansluiting. Delta heeft gelijk wanneer zij zeggen dat het monteren van zo'n aansluiting nu kosteloos is en wanneer je het op een later tijdstip alsnog zou willen er een behoorlijk bedrag voor moet worden betaald. Ze mogen echter niet te opdringerig worden en als je geen trek hebt in glasvezel moet je het zeker ook niet laten activeren, maar op voorhand een dergelijke aansluiting in je huis voor de toekomst is op zich niet verkeerd! Nu ben je nog dik tevreden met Ziggo, maar als binnen een paar jaar glasvezel toch wèl interessant voor je wordt, ligt het er alvast maar.

Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

@Haagen,

Zoals @Steefb aangeeft, laat Delta of welke glasboer inderdaad de glasvezel aanleggen, wanneer het geplant uitgerold wordt kost het u niks en u hoeft er geen gebruik van te maken.

 

Op het moment dat u weigert en/of u wilt overstappen naar een glasvezel provider of u verhuist en de nieuwe bewoner wilt glasvezel, dan zijn de kosten meestal voor de aanvrager en kunt u er rustig 6 maanden voor uit trekken voordat dit geregeld is.

 

Enige waar u op moet letten is dat u niet direct een abonnement afsluit bij een andere partij, onbedoeld.

 

MVG

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic