Ik ben verhuisd van België naar Nederland waar mijn mobiele telefoons met Ziggo- resp KPN-simkaart de Mijn Ziggo app niet accepteren ('niet beschikbaar in uw land') en waarom ik ook de Ziggo Wifibooster Pods niet kan installeren.
Bij bellen naar contacten krijg ik ook vaak de foute melding dat dat nummer niet bestaat. Dat kan ook als oorzaak hebben dat de telefoon in België gekocht is. Bij iedereen staat landnummer, netnummer en abonneenummer ingevuld.
Is er een oplossing bekend?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ziggo is onderdeel van Vodafone en Liberty niet van KPN.
Dus je zit hier verkeerd, anders moet je een Vodafone simcard aanschaffen en dan hier terug komen. Andere optie is dit in de VodafoneZiggo winkel te doen en gelijk te vragen of ze het daar met je kunnen configureren
Ziggo-support verwees me voor het antwoord op mijn vraag naar deze Community. Excuus: ik maakte wel een vergissing: de ene simkaart is van Vodafone, de andere van KPN. Beide hebben dezelfde fouten.
Wellicht kunnen ze je beter assisteren met je telefoon configuratie op deze commuiny
Ik vermoed dat je jouw apparaat hebt ingesteld op een ander land. Zo kun je bij de installatie van een iPhone een land keuze maken. Als daardoor je App store is gekoppeld aan Belgie, dan gaan aankopen voor een Nederlandse app ( mijn Ziggo en Ziggo GO ) niet lukken.
Heb je jouw toestel al eens herstart naar fabrieksinstellingen en Nederland geselecteerd?
@Jamyla Weet je zeker dat dit helpt? Mijn telefoon staat op United States. Wegens de taal, zodat alles in Het Engels is met Amerikaanse spelling, ik kan gewoon in ZiggoGo en op MyVodafone.
Ik heb mijn landkeuze aangepast en staat nu op Nederland. Omdat het nu over maar een paar en niet eens noodzakelijk apps gaat, zoals MijnZiggo wil ik wachten met een herstart met fabrieksinstellingen. Ik hoop ook nog op een simpeler oplossing. Iedereen bedankt voor het meedenken.
Het probleem met de telefoonverbindingen lijkt opgelost door de nullen weg te laten bij het netnummer.
@Gerard Vissers Ik begrijp dat je hier liever even mee wacht. Gelukkig heb je de optie van de landkeuze achter de hand. Werkt het na het veranderen van de landkeuze wel?
@Template Het is top dat het bij jou werkt, dat horen we natuurlijk het liefste! Helaas kan het in sommige gevallen wel een probleem zijn. Dit hangt van meerdere factoren af.
Door bij Instellingen de landkeuze op Nederland te zetten, is er niets opgelost.
Wat betreft een herstart naar fabrieksinstellingen, verwacht ik ook geen resultaat, want dan staat België in het begin weer als eerste, vermoed ik.
Op verzoek van een van u was ik overgeschakeld op de Vodafone-community. Vandaar dat ik hier soms wat laat antwoordde. Maar twee weten meer dan een (maar tot nog toe niet genoeg).
@Gerard Vissers wrote:Door bij Instellingen de landkeuze op Nederland te zetten, is er niets opgelost.
Wat betreft een herstart naar fabrieksinstellingen, verwacht ik ook geen resultaat, want dan staat België in het begin weer als eerste, vermoed ik.
Op verzoek van een van u was ik overgeschakeld op de Vodafone-community. Vandaar dat ik hier soms wat laat antwoordde. Maar twee weten meer dan een (maar tot nog toe niet genoeg).
Normalitair kan bij factory reset, de landkeuze direct aangepast worden. Bij de 1e configuratie.
Ik zal het eens gaan proberen. Dank u voor de tip.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.