Gerard Vissers

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Buitenlandse smartphone: kan apps niet installeren

Ik ben verhuisd van België naar Nederland waar mijn mobiele telefoons met Ziggo- resp KPN-simkaart de Mijn Ziggo app niet accepteren ('niet beschikbaar in uw land') en waarom ik ook de Ziggo Wifibooster Pods niet kan installeren.

Bij bellen naar contacten krijg ik ook vaak de foute melding dat dat nummer niet bestaat. Dat kan ook als oorzaak hebben dat de telefoon in België gekocht is. Bij iedereen staat landnummer, netnummer en abonneenummer ingevuld.

Is er een oplossing bekend?

10 Reacties 10
Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

Ziggo is onderdeel van Vodafone en Liberty niet van KPN. 

Dus je zit hier verkeerd, anders moet je een Vodafone simcard aanschaffen en dan hier terug komen. Andere optie is dit in de VodafoneZiggo winkel te doen en gelijk te vragen of ze het daar met je kunnen configureren 

Gerard Vissers
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo-support verwees me voor het antwoord op mijn vraag naar deze Community. Excuus: ik maakte wel een vergissing: de ene simkaart is van Vodafone, de andere van KPN. Beide hebben dezelfde fouten.

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

Wellicht kunnen ze je beter assisteren met je telefoon configuratie op deze commuiny 

https://community.vodafone.nl/

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

@Gerard Vissers,

 

Ik vermoed dat je jouw apparaat hebt ingesteld op een ander land. Zo kun je bij de installatie van een iPhone een land keuze maken. Als daardoor je App store is gekoppeld aan Belgie, dan gaan aankopen voor een Nederlandse app ( mijn Ziggo en Ziggo GO ) niet lukken. 
Heb je jouw toestel al eens herstart naar fabrieksinstellingen en Nederland geselecteerd? 

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

@Jamyla Weet je zeker dat dit helpt? Mijn telefoon staat op United States. Wegens de taal, zodat alles in Het Engels is met Amerikaanse spelling, ik kan gewoon in ZiggoGo en op MyVodafone. 

Gerard Vissers
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb mijn landkeuze aangepast en staat nu op Nederland. Omdat het nu over maar een paar en niet eens noodzakelijk apps gaat, zoals MijnZiggo wil ik wachten met een herstart met fabrieksinstellingen. Ik hoop ook nog op een simpeler oplossing. Iedereen bedankt voor het meedenken.

Het probleem met de telefoonverbindingen lijkt opgelost door de nullen weg te laten bij het netnummer.

 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@Gerard Vissers Ik begrijp dat je hier liever even mee wacht. Gelukkig heb je de optie van de landkeuze achter de hand. Werkt het na het veranderen van de landkeuze wel? 

 

@Template Het is top dat het bij jou werkt, dat horen we natuurlijk het liefste! Helaas kan het in sommige gevallen wel een probleem zijn. Dit hangt van meerdere factoren af. 

Gerard Vissers
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Door bij Instellingen de landkeuze op Nederland te zetten, is er niets opgelost.

Wat betreft een herstart naar fabrieksinstellingen, verwacht ik ook geen resultaat, want dan staat België in het begin weer als eerste, vermoed ik.

Op verzoek van een van u was ik overgeschakeld op de Vodafone-community. Vandaar dat ik hier soms wat laat antwoordde. Maar twee weten meer dan een (maar tot nog toe niet genoeg).

 

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

@Gerard Vissers wrote:

Door bij Instellingen de landkeuze op Nederland te zetten, is er niets opgelost.

Wat betreft een herstart naar fabrieksinstellingen, verwacht ik ook geen resultaat, want dan staat België in het begin weer als eerste, vermoed ik.

Op verzoek van een van u was ik overgeschakeld op de Vodafone-community. Vandaar dat ik hier soms wat laat antwoordde. Maar twee weten meer dan een (maar tot nog toe niet genoeg).

 


Normalitair kan bij factory reset, de landkeuze direct aangepast worden. Bij de 1e configuratie.

Gerard Vissers
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik zal het eens gaan proberen. Dank u voor de tip.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic