Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 889Likes

Apple TV: Maximum capaciteit bereikt?

Goede morgen, het probleem is zwaar off topic maar toch even proberen.  😏
Ik heb een Apple TV 4K met 64 GB HD.

Daar zijn enkele apps op geïnstalleerd met een grootte van ongeveer 200 MB totaal. Ik zou dus nog de totale opslag capaciteit ter beschikking moeten hebben minus 200 MB plus besturing.
Toch lukt het mij niet met behulp van VLC remote er meer dan enkele GB’s naar toe te copieeren omdat Apple TV aangeeft dat de maximum opslag capaciteit is bereikt, wat dus volgens mij niet zo is.

Wie weet wat er hier aan de hand is en heeft de oplossing?

13 Reacties 13
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Probleem heb ik dus ook met mijn AppleTV zelfde die jij hebt, in VLC moet er een poort via je modem opengezet worden of van je Netwerk maar welke dat is, geen idee, Misschien weet @EnergieBoy  hier iets meer van die heeft zelf ook AppleTV maar weet niet of hij met VLC werkt, maar proberen waard.

 

Door de Tag komt ie vanzelf het topic in.

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Hi @Hatolex 
Ik heb geen enkel idee wat je hieraan zou moeten doen. Eigenlijk is dit meer een Apple vraag en die kan je natuurlijk beter stellen aan Apple. Die hebben ook een mooie community met allemaal vragen en antwoorden. Ik heb wel een topic daar gevonden, misschien heb je er iets aan. Klik hier en kijk of je er iets aan hebt. Anders zou ik het niet weten, gebruik geen VLC en mijn 64GB is voldoende om gebruik van te maken 🙂

Hatolex
Topicstarter
Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 889Likes

@Dave! , het probleem is niet dat ik niet er naar toe kan copieeren, maar dat hij na een paar GB aangeeft dat de HD zijn maximum opslag capaciteit heeft bereikt. En dat is dus zeker niet zo.

 

@EnergieBoy , ik heb er even rond gekeken, maar ook daar is het probleem van de benaderbaarheid wat problemen geeft, dat is bij mij niet het geval. De pc vind de Apple tv moeiteloos met VLC remote control, werkelijk een supereenvoudige oplossing.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Dan zou je in de instellingen menu's moeten kijken voor opslag en of je account dat die misschien iets blokkeert en je kent Apple alles wat extern wordt geplaatst dat moet via omwegen.

Hatolex
Topicstarter
Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 889Likes

@Dave! , dat is het probleem, ik copieer moeiteloos een paar GB naar de hd van de Apple tv, met behulp van VLC remote control. En dat gaat allemaal moeiteloos en werkt perfect. Alleen geeft de hd van de Apple tv aan dat hij na een paar GB de maximum opslagcapaciteit heeft bereikt, en dat kan niet waar zijn. Ik wil bijvoorbeeld een TV serie van de PC naar de Apple hd kopiëren van ongeveer 10 afleveringen van totaal  15 GB, dan meld de tv na  2 afleveringen dat  de maximum opslag capaciteit is bereikt. En in de instellingen van de Apple tv vind ik hier omtrent niets wat op de maximalisering beperken zou . Weet jij toevallig of er iets van een app is oid die de HD van de Apple tv kan visualiseren.

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

hoop dat er nog iemand verder kan helpen met dit probleem even wachten of iemand zich meld in topic anders wat Energieboy aangeeft Apple mailen of  AppleTips het forum eens raadplegen.

 

Hatolex
Topicstarter
Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 889Likes

@Dave! @EnergieBoy , beide bedankt voor het meedenken tot zover. Ik was al bij one more thing geweest, daar ga ik het ook proberen, en bij Apple tips. 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Dave!  schreef:

hoop dat er nog iemand verder kan helpen ...


 

Misschien iets geheel anders, maar kan men met de AppleTv niet m.b.v. DLNA browsen naar je pc?

 

Of gewoon de/een mediaplayer op je tv starten en dan via DLNA naar je pc? Op mijn LG OLED werkt dat perfect. Nu is de standaard LG mediaplayer een basale app ( met geen instellingen, dus altijd de NL ondertiteling handmatig aanzetten ), maar dit werkt wel zeer fijn.
Dan b.v. ook geen problemen meer of de AppleTv wel of niet 4K ondersteund. Omdat de tv zelf rechtstreeks de file/film inleest, bepaald de tv alles.


Op een pc ( of laptop ) is natuurlijk vaak ruimte genoeg ( en vaak ook erg makkelijk om een schijf bij te plaatsen ) en dan is het kopiëren naar b.v. de AppleTv ook niet nodig.

Overigens kan men de films ook op een extern harddisk zetten en deze aansluiten op de tv. Ook dan zijn er geen externe beperkingen ( wel/niet ondersteuning 4K ). Omdat de tv zelf rechtstreeks de file/film inleest, bepaald de tv alles.


Ps. dan wel op je Windows pc, via "Media Streaming Options" DLNA aanzetten en ( indien nodig ) aangeven in welke directory de films/serie staan.

Hatolex
Topicstarter
Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 889Likes

@Pasi al de mogelijkheden die je noemt werken hier ook. Alleen mijn probleem is dat opslag verhaal. Als ik ca 10GB naar de Apple TV heb gestuurd meld de Apple TV dat de maximum capaciteit is bereikt. Dat kan niet waar zijn. Daarbij komt dat ik dit een handige mogelijkheid vind om meerdere redenen. Daarbij komt ook nog dat dit met VLC remote control perfect werkt.

Maar in ieder geval bedankt voor het meedenken.

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Ik heb nog nooit van dat probleem gehoord. Ik gebruik de mogelijkheid om bestanden te kopiëren naar de Apple TV dan ook niet. Alle relevante bestanden staan op mijn Mac mini en we kunnen alles kijken via AirPlay.

 

Maar ook met een Windows pc is het mogelijk om die als server te gebruiken en de bestanden die op te pc staan te kijken via de Apple TV. Dat kan bijvoorbeeld door Plex (server) te installeren op de pc en de Plex app op de Apple TV. Er staat een uitgebreid artikel op Appletips: https://www.appletips.nl/hoe-plex-gebruiken-op-een-apple-tv-4/ 

 

Geen oplossing maar misschien wel een werkbaar alternatief.

 

Is het wel nodig om bestanden te kopiëren? Je zou de Windows share via het netwerk moeten kunnen benaderen via de VLC app op de Apple TV. Zie bijvoorbeeld: https://www.lifewire.com/vlc-on-apple-tv-4115638 (in het Engels).

Hatolex
Topicstarter
Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 889Likes

@iMark , het afspelen is het probleem niet , daar heb ik diverse mogelijkheden voor. Ik heb ook nog google chrome cast hierop de tv aangesloten. En ik gebruik VLC remote en dat werkt ook perfect.

Mijn probleem, of beter mijn raadsel, waarom meld de HD van de apple tv dat zijn maximum capaciteit is bereikt, terwijl dat absoluut niet zo is.

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Volgens de website https://www.guidingtech.com/55484/play-apple-tv-media-vlc-player/ moet het inderdaad kunnen om met VLC player bestanden te uploaden naar de Apple TV. Ik heb nog nergens iets kunnen vinden waarom de Apple TV de foutmelding geeft en wat de oorzaak is. 

De enige reden die ik kan bedenken waarom dit nuttig is is dat je Apple TV meeneemt naar een andere locatie waar je geen contact kunt maken met de server thuis.

Hatolex
Topicstarter
Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 889Likes

@iMark dat uploaden via VLC remote control gaat inderdaad perfect, hier ook. Maar na ca 10 GB komt de melding van de opslag capaciteit op de Apple TV. En dat stelt mij voor een raadsel.

En over het nut, ik vind het een simpele manier om bijvoorbeeld een serie op de Apple TV te zetten, zonder dat ik de pc er bij aan moet zetten als ik hem wil bekijken.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic