Wie is er net als mij al klant sinds Essent kabelcom en Libertel-Vodafone(voor klanten Libertel) muv van Libertel kan je voor TV uiteraard al klant zijn sinds een ander kabelbedrijf of de gemeente, dat nu Ziggo Is geworden sinds enige jaren.
Dit topic is niet bedoeld om te klagen over de prijs die steeds hoger werd en ook niet om te klagen over kadootjes die we niet kregen (overigens wel semi)
Hoe heb je het ervaren van alleen analoge TV-Radio, met later internet erbij en bijvoorbeeld MrZap, films huren via de telefoon, van Libertel naar Vodafone, van simpele mobiel naar de huidige smartphones.
Was je als UPC klant jaloers dat wij als Ziggo klanten geen verplichte horizon hadden, dat wij konden kiezen welke decoder, was je als Ziggo klant jaloers dat UPC klanten een Horizon hadden.
Wat vond je van alle veranderingen van vroeger tot nu, negatieve en positieve. Uiteraard zijn er klanten en kinderen van klanten in alle leeftijden, dus iedereen ervaart het anders.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ben zelf al meer dan 25 jaar klant bij Libertel > Vodafone
in Alkmaar begonnen we bij Sonera Plaza en Quicknet op de Alkmaarse Kabel, de randgemeente waar ik nu woon Langedijk (Dijk en Waard)
in 2000 zijn we overgenomen door UPC en Alkmaar/Zaandam/Amsterdam waren de vlekken, de rest was Multikabel van Ziggo.
2014 verhuisd naar Langedijk en kennis gemaakt met Ziggo en tot heden ging dat wel aardig, zat kleine adder onder hun actie toen, Tablet kado, 6 maanden korting, of een Samsung SMT-C7140 decoder, die laatste moest wel, want anders konden we niet TV Kijken. Extra Module voor slaapkamer gekocht.
Toen kwam de Fusie UPC/Ziggo en ik heb even behoorlijk staan lachen maar ook wel beetje boos, want dacht wie weet konden me oude accounts weer actief gemaakt, kon helaas niet meer, maar goed, tot heden nog steeds Ziggo en Vodafone en vind het prima, geen klachten.
Hier nog iemand die eerst bij zijn ouders woonde en internet van Essent/@home internet afnam, later kwam daar telefonie bij (was in 2003 nog niet mogelijk). TV werd er toen nog analoog gekeken en later digitaal. Vervolgens de stap naar de Humax recorders gemaakt.
Eigenlijk altijd weinig problemen met de diensten gehad.
Het abonnement wat bij mijn ouders liep was inmiddels een alles in een abonnement.
Enige vreemde was dat ik het abonnement nooit op mijn ouders over heb kunnen zetten, behalve de bankgegevens om te betalen. Dat ging wel. Loopt nog steeds zo. Stoort ons ook niet.
In 2008 op mezelf gaan wonen en Ziggo klant geworden. De fusie was er toen nog niet.
Apart en bijzonder want ik vermoed dat vrijwel niemand van de huidige generatie de naam Libertel kent. Sinds de oprichting (wanneer eigenlijk?) had ik destijds in een gewone fysieke Libertel winkel een prepaid simkaart gekocht met een mooi nummer, dat kon je gewoon uitzoeken. Ik herinner mij de pagina grote advertenties in de dagbladen nog goed. Wel eens een overstap gemaakt naar Vodafone, uiteraard met behoud van dat oude nummer. Zeer slechte ervaringen gehad met Vodafone en toen vertrokken.
Inmiddels al weer heel wat jaren Simyo klant tot volle tevredenheid. Fatsoenlijke prijzen voor wat ze bieden, voor mij prima bundels om uit te kiezen (ik maak al die GB’s toch niet maandelijks op) en altijd en overal bereik via het KPN netwerk. Ik overweeg om over te stappen naar glasvezel van KPN, extra voordeeltjes voor Simyo klanten en aantrekkelijker geprijsd dan een vergelijkbaar Ziggo abonnement. Op zich nog tevreden maar kennelijk noodzakelijk om jaarlijks van provider naar provider te hoppen om geen dief van je eigen portemonnee te worden. Vreemd beleid van al die providers, net als bij de energieleveranciers.
Dat oude mooie Libertel nummer van vroeger heb ik na diverse overstappen van providers nog steeds in gebruik als 2e prepaid naast mijn gewone mobiele sim only abonnement bij Simyo. Ook dat is nog steeds een oud mooie Libertel nummer dat ik steeds meenam met nummerbehoud.
Al met al schat ik in dat ik beide nummers al meer dan 25 jaar in bezit heb en gebruik. Beetje nostalgie toch wel.
Hier, Enschede vanaf dat er internet via de kabel werd aangeboden al bij essent/home.
Alle updates meegemaakt en van 19 gulden nu naar 110 euro per maand (wel met extra pakketten erbij)
Humax ook hier in huis gehad en nu de cloud versie van de next.
Maar ook nog een schotel op het balkon voor de free to air zenders vanuit Engeland aangeboden.
Het werkt hier allemaal dus een overstap zal er niet snel inzitten na een dikke 40 jaar al gebruik te maken van de aansluitingen die mogelijk zijn.
Eerste internet, bij mij, ging nog via een 14k4 modem. Ik heb de 9600 boud nog overgeslagen. handschake en duimen of de verbinding er kwam.
Hier in Hengelo sinds het betrekken van onze nieuwbouwwoning in 2000 alle namen de revue al gepasseerd voorafgaande aan Ziggo:
Essent kabelcom, TVhome, @Home, Twinner(vaste telefoon via kabel) en daarbij ook nog heel wat TV (media) boxen versleten.
Nu sinds 2 maanden geleden afscheid genomen van coax en het glasvezel avontuur aangegaan.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.