Pasi
Level 19

Alleen F1 bij Viaplay : samenvattingen verdwijnen bij Ziggo en NOS.

Totaaltv.nl :

"...Viaplay wordt exclusieve thuisbasis Formule 1: samenvattingen verdwijnen bij Ziggo en NOS.

De samenvattingen van Formule 1 zijn niet meer bij de NOS en Ziggo Sport te zien. Formule 1 is hierdoor vanaf 2025 exclusief bij Viaplay te zien.
....
....

Ziggo sport
Hoewel Ziggo geen recht meer heeft om beelden van Formule 1 uit te zenden, heeft de sportzender aangekondigd toch aandacht aan deze racesport te blijven besteden. Zo blijft het analyseprogramma Ziggo Sport Racecafé bestaan. Wel met een nieuwe presentator, omdat Rob Kamphues Ziggo Sport de rug toekeert om bij Viaplay meerdere studioprogramma’s rond de Formule 1 te maken. Daarnaast vertrekt ook analist Robert Doornbos vanwege emigratie naar Dubai."

Tja, geen F1 samenvattingen meer en geen Rob Kamphues en Robert Doornbos meer, dat lijkt mij op het einde van F1 bij Ziggo. Natuurlijk wil Ziggo het F1 'publiek' behouden, maar of dat nog lukt is afwachten.

Gelukkig heb ik al jaren een 'F1 tv Pro' abonnement, waarop ik alles live ( en replay ) m.b.t. F1, F2, F3,  Porsche Supercup en F1Academy kan kijken. Dat is dit jaar dan wel wat duurder geworden ( een verlenging is +/- €100 per jaar ), maar is zo per race prima betaalbaar.
Een 'F1 tv Access' abonnement is dan wel goedkoper, maar dan kan men niet live naar races kijken !

Wil men ook andere sporten zien, dan is misschien een ViaPlay abonnement beter. Maar aangezien ik de andere sporten bij ViaPlay toch niet kijk, is een 'F1 tv Pro' abo dan veel goedkoper.

0 Kudos
12 Reacties 12
Meldingen
Aan Uit
wewanl
Level 17

Nu maar hopen dat Ziggo de Viaplay problemen oplost. 

0 Kudos
Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

Wellicht terzijde, maar volgens een aantal statistieken is er in de eerste helft van het seizoen van 2023 sprake van een behoorlijke terugval als het gaat om interesse voor de Formule 1.
Misschien zie ik het verkeerd, maar als Max Verstappen gaat denken: “Aan het einde van mijn contract met Red Bull heb ik 250 miljoen euro bij elkaar geharkt, ik vind het wel mooi zo en ik stop ermee!”. Dan vraag ik mij af hoe groot het aantal Nederlandse Formule 1 fans overeind blijft als Max zich gaat richten op het stichten van een gezinnetje in Monaco.

Tsja, en als Max stopt wat gebeurt er dan met Viaplay?

Pasi
Level 19
Topicstarter

@wewanl  schreef:

Nu maar hopen dat Ziggo de Viaplay problemen oplost. 

Ik kijk via 'F1 tv Pro' en daar zijn zelden problemen.

0 Kudos
trebor66
Level 12

Ik zit nu al te twijfelen omdat ze die Kamphues binnen hebben gehaald. Domme zet van Viaplay. Als Verstappen stopt haken er een hoop af. Al zal het voetbal/darts nog wel mensen vast houden. De prijs is ook wel een dingetje. En ik vrees dat die nog wel omhoog zal gaan. 

0 Kudos
Garihd
Level 17

@Wim C. Er zit een flinke verschil tussen de Verstappen Fans en de F1 fans. De Verstappen fans zullen mogelijk afhaken.

Meer on topic er moet dus meer betaald worden voor de sublicenties om die samenvattingen te mogen maken of om welke reden dan ook worden ze niet meer gegeven.

Verder betreffende Viaplee en andere streamingdiensten neem daar zelf een abonnement af probleem opgelost. 

Template
Level 17

Als Vodafone, Liberty en Canal+ nu een consortium oprichten om Viaplay te kopen en Film1/Filmbox/Spi

Dan zetten ze in Scandinavië en Nederland meteen voet aan de grond, Viaplay gaat dan op in Canal+, in Nederland verdelen ze de boel tussen Ziggo Sport en Canal+, juridisch en financieel vechten ze dat maar uit. 

In Scandinavië wordt Viaplay Canal+, klaar met Viaplay dan. 

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@Template Viaplay is al voor 1/3 deel van Canal+ en 1/3 van de PPF Group, met dat geld is het overeind gehouden, anders waren ze al failliet geweest.

0 Kudos
PJD_
Level 11

Ik ben een F1 fan in hart en nieren, en Viaplay hater, ze hebben een mentaliteit die mij niet aanstaat.

Ik kijk dus via F1tv met een jaar abbo, mocht dit verdwijnen waar geruchten over zijn dan zal het effe pijn doen, maar Viaplay zal nooit een cent van mij ontvangen.

@Template, Ziggo krijgt de F1 nooit meer terug vrees ik, Liberty Media gunt het hun dochter niet lijkt het, of zijn ze ook bang voor de winsten die ze nu via 2 walletjes binnenhalen, Ziggo en Viaplay zijn nu 2 inkomstenbronnen.

Ankover
Level 9

@PJD_ ik vermoed dat het jaarabonnement met F1tv nog niet verdwijnt. Ik heb net de mail gekregen dat mijn abonnement per februari 2025 verlengd wordt (waarbij ik dan wel de hogere prijs ga betalen die @Pasi ook noemde). 

0 Kudos
Pasi
Level 19
Topicstarter

@Ankover  schreef:

@PJD_ ik vermoed dat het jaarabonnement met F1tv nog niet verdwijnt. Ik heb net de mail gekregen dat mijn abonnement per februari 2025 verlengd wordt (waarbij ik dan wel de hogere prijs ga betalen die @Pasi ook noemde). 

Ik heb begin december mijn 'F1 tv Pro' abonnement weer automatisch laten verlengen, dus komend jaar zo-wie-zo nog kijken via 'F1 Tv Pro' !

0 Kudos
PJD_
Level 11

@Ankover Ik hoop het dat het blijft, de geruchten zijn redelijk hardnekkig en er zijn een paar landen waar het wel verdeenen is, wacht het af, vorig jaar stond er tot een paar dagen voor verlenging nog de oude prijs, werd het ook op het laatste moment tog die 95 euro.

@Pasi, in het buitenland kreeg men gewoon geld terug waar het verdween, dus betaald is geen 100% garantie dat je het jaar kunt kijken.

Pasi
Level 19
Topicstarter

TotaalTv.nl : Viaplay teruggefloten .... F1 TV Pro blijft beschikbaar !

"...FOM laat weten dat F1 TV – inclusief de Pro-variant met toegang tot live beelden van alle Formule 1-weekenden – in Nederland als zelfstandige OTT-dienst beschikbaar en dus te abonneren blijft...".

Als 'F1 Tv Pro' geen live rechten meer zou hebben op  F1, dan zou ik dus naar ViaPlay moeten en dat zou toch een ware teleurstelling zijn !