Hallo,
voor diegene die een TP-Link Wifi adapter T3U ( o.a. ook te koop in de Ziggo webshop ) en Windows 10 hebben, er is een ander driver beschikbaar, waarmee de T3U ( bij mij in ieder geval ) veel betere resultaten behaalt.
Ik heb de T3U al sinds 2019 in gebruik op m'n Asus N76VB, want die heeft alleen 2.4GHz wifi . Om toch een snelle 5GHz wifi verbinding te kunnen maken, heb ik lang geleden de T3U gekocht.
Helaas is de door TP-link geleverde driver, al erg oud. Tussendoor had ik al wat andere drivers gebruikt en daarmee was de T3U iets beter en sneller. Maar een paar dagen geleden ben ik de Realtek Chipset driver 1030.45.0422.2022 tegen gekomen en heb die geïnstalleerd. Hiermee is de T3U veel sneller en behaald o.a. een veel hogere download en behaalt dat maximum ook veel sneller.
Tevens is m'n Windows RDP probleem met de T3U, waardoor het beeld om de paar seconden even bevriest, opgelost.
Hier te downloaden.
Downloaden, uitpakken en Windows 'Computer Management' starten, in 'Device manager' de T3U selecteren, Eigenschappen, de driver updaten en dan aangeven dat er lokaal gezocht moet worden ( in de directory waar de driver is uitgepakt ).