1
Vraag
2
Reacties
mariannenl

Level 1
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

ziggo safe online

Sinds syssteemherstel krijg ik de app safe online niet meer geinstalleerd, dus als app en snelkoppeling op de desktop . 

Als ik naar Ziggo ga en inlog  zegt hij dat deze al bestaat, werkend is , maar ik vind er niks van terug op mijn windows 10 computer ( google chrome ) , en ga hem dan laden , dan blijft hij hangen op 99% , er staat dan een niet werkende snelkoppeling op de desktop, en ik moet de computer opnieuw opstarten.  Firewall  had ik uitgezet en verwijdertool gebruikt, steeds hetzelfde . Ik heb nog een paar oude mobieltjes  die bij de beveiling stonden verwijderd, die hebben we niet meer , dus er zijn niet teveel apparaten beveiligd dat het dat is . 

 

b.v.d.

Marianne

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
mariannenl
Topicstarter
Level 1
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

LIEVE MENSEN en hen die gereageerd hebben op dit topic

 

vandaag voor de tigste keer geprobeerd safe online te downloaden, firewall en nog wat meer instellingen UIT en wat denk je ?  Hij staat er op !   Snap het niet helemaal zit nu wel op Edge, .

Voor het afsluiten van dit topic nog een klein vraagje : mijn computer beneden heet nu "desktop 3 “ kan ik dan veranderen in  b.v. : computer beneden, want dat ging bij de 2e computer (boven) wel de benaming veranderen  ?

 

een dolblije  

MARIANNE

Bekijk in context

37 Reacties 37
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Probeer de licentie eens vrij te geven.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/veiligheid/safe-online-vrijgeven#/

 

Mocht dat niet werken, safe online geheel deinstalleren met de verwijderingstool en opnieuw beginnen .

https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/veiligheid/safe-online-verwijderen#/windows/

mariannenl
Topicstarter
Level 1
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

dank je Steef, Wat hierboven gevraagd wordt is dus al geprobeerd, er zijn 5 licenties verwijderd van  oude mobieltjes die er niet meer zijn,, verwijdertool ook al gebruikt en tijdens dit gebruik de windows firewall uitgezet ….  Installeert keurig, tenminste …. tot 99% en dan weer fout  . ik ben beveiligd dat weet ik zeker dat geeft ziggo ook aan, maar waarom zie ik dan geen app zoals voor systeemherstel en al veel langer daarvoor wel .  Ps even op mijn mobieltje en onze tablet  gecontroleerd daar staat hij gewoon wel tussen alle apps. 

mariannenl
Topicstarter
Level 1
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

hallo Steef (  of andere lezer/meedenker  )  nog andere ideetjes voor mij, want als ik bij jullie inlog en   op de site kijk ben ik beveiligd via Safe online  XL maar op de computer is niks te vinden. 

Heb dus alles geprobeerd ( veel licenties verwijderd )  zoals je hier boven aangaf, dus ook firewall uit  , en verwijdertool,  maar hij blijft  hangen op 99%., en geeft aan “start de computer opnieuw op” .  Op de desktop heeft hij dan een niet werkende link gezet : en die zou ik zo graag werkend hebben,zoals het een week terug was,  ik kan nu niet controleren op hij op vaste tijden scant , of scannen als ik daar behoefte aan heb. 

 

P.S. :  Computer is net  een jaar oud en werkt onder Windows 10 home,  , 64 Bits versie

bij voorbaat weer bedankt, 

m vr gr 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Hey @mariannenl

Jeetje wat heb je zelf al een hoop getest en uitgesloten. Goed dat je hier al zo mee aan de slag bent geweest. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik zelf ook vastloopt in wat het kan zijn. @Dave- heb jij enig idee? 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

Dank je @Mariska Ziggo  ik ga proberen @mariannenl  te helpen met onderstaande tips:

Ik denk toch dat er een mapje van Ziggo achter blijft na de revome tool van Ziggo Safe Online. 
 

Stap 1 - Verwijder Ziggo Safe Online met deze link 

Remove Tool F-Secure Windows

Stap 2:

Installeer via deze Link Malware Bytes Free voor Windows

 

Na de scan van Malware, gooi ze in de quarantaine en verwijder de quarantaine lijst en herstart de PC

 

Ga dan naar www.ziggo.nl en log in op Mijn Ziggo in de rechter bovenhoek van de pagina.

Ga naar Producten en klik dan tabblad Internet aan.

Eenmaal daar gekomen scroll naar Beveliging instellen, nu komt er een popup van Ziggo Safe Online en hier kan je hem opnieuw installeren.

 

Ik hoop dat deze stappen plan werkt voor je, anders geef een tag op me naam door @ dan Dave- dan kom ik je te hulp.

mariannenl
Topicstarter
Level 1
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Dank  U wel https://community.ziggo.nl/members/mid-2254 

  voor het meedenken,  die malaware kan sowieso geen kwaad …. maar …. als ik dit allemaal gedaan heb ga ik naar mijn Ziggo , log uiteraard in ,  en ga dan naar safe online geeft hij mijn computer ( en 2 mobiele toestellen en de tablet  )  beveiligd is/zijn , en dat is dus ook mijn computer . Maar….. niks op de desktop , en daar gaat mijn vraag over, ik kan dus ook b.v. niet bepalen wanneer ik de scan wil uitvoeren, dagelijks, wekelijks of wanneer dan ook . Veilig zal het wel zijn mede door Windows beveiliging, maar voor systeemherstel stond er gewoon een snelkoppeling van Ziggo  op de desktop , en nu is op de hele computer geen safe online te vinden 

mariannenl
Topicstarter
Level 1
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Even nog wat duidelijker : Safe online werkt dat staat ook op de site ( abo xl) maar de app zie ik niet op de desktop en niet bij mijn app , en dat is het probleem .

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Je kunt dan toch gewoon zelf een snelkoppeling maken?

https://www.personalcomputercare.nl/computervragen/tips/snelkoppeling-maken.htm

 

Elk programma dat u op uw pc installeert krijgt namelijk een vermelding in het menu Start. En vanuit menu Start kunt u op de volgende manier heel eenvoudig een snelkoppeling maken op het bureaublad:

  1. Open menu Start.
  2. Zoek in menu Start het programma waarvoor u een snelkoppeling wilt maken.
  3. Klik erop, houd de linkermuisknop vervolgens ingedrukt en beweeg de muisaanwijzer vervolgens me ingedrukte linkermuisknop naar het bureaublad en laat de linkermuisknop los zodra de muisaanwijzer op het bureaublad staat.
mariannenl
Topicstarter
Level 1
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Hallo STEEFFB  dat is het nu net : er is geen app waarvan ik een snelkoppeling kan maken, daar gaat mijn vraag al vanaf het begin af aan over ….  Dus op mijn hele computer is niks te vinden van Safe online, en installeren gaat niet want ik heb al beveiliging zegt  Ziggo als ik op de site wil installeren.  Verwijderen en opnieuw installeren gaat dus ook niet , want hij staat nergens  ….. Raar iets he?  Is ontstaan na systeemherstel , logisch dat je dan snelkoppelingen kwijt bent maar apps blijkbaar dus ook ! 

mariannenl
Topicstarter
Level 1
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Lieve mensen ik geef het op , ik ben al 2 dagen met heel veel geduld bezig en keer op keer hetzelfde, Hij download hem en houdt dan bij 99% op en geeft aan dat ik de computer opnieuw moet opstarten.   Als ik onderaan mijn computer in de rechthoek kijk bij  zie ik nu bij virus en bedreigingsbeveiliging staan :  acties aanbevolen, Ziggo safe online bij F secure openen, dus nu heb ik het nog erger gemaakt ….. Zucht …

Tijdens het downloaden van de app zet hij wel een snelkoppeling op mijn desktop en   geeft bij aanklikken aan : item fs-ui-32.exe waarnaar  deze snelkoppeling verwijst is gewijzigd of verplaatst waardoor deze snelkoppeling niet goed meer werkt .

  Dat zou het allerlaatste zijn wat het nog  zou kunnen zijn, maar ik weet totaal niet wat hier mee bedoeld wordt ( staat wel wat iets van op het www maar in het engels )  Zucht …...

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @mariannenl . 

Wat me nu niet 100% duidelijk/zeker is, is of je daadwerkelijk de f-secure removal tool al gebruikt hebt, om er echt voor te zorgen dat er niets meer op dit gebied op je pc staat. Wat je omschrijft wijst er namelijk heel erg op dat dit nog niet goed gegaan is. 

 

Dus https://www.f-secure.com/nl/home/support/tools deze link en dan het verwijderprogramma. 

mariannenl
Topicstarter
Level 1
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Dank je wel Lycke, 

ja dat was inderdaad al geprobeerd, helaas, 

Straks nog een keer voor de zekerheid  getest : kan niks vinden . 

Het ligt toch niet aan de browser Google chrome, die heb ik altijd gehad ????

Ik heb 3x printscreen bijgevoegd zodat men een klein beetje kan zien wat ik steeds zie, ze staan hier onder. 

 

Maar weet iemand wat  :  fs-ui-32.exe    is, dit geeft hij aan als ik de voor 90% gedownloade link aanklik  die dus wel op de desktop komt maar niet werkt ., dat hij dat bestand zou missen  ( is dat een windows fout ??)

En nogmaals het zou werken maar ik zie nergens de APP en/of snelkoppeling op de computer. 

mariannenl
Topicstarter
Level 1
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

 

mariannenl
Topicstarter
Level 1
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Dit is raar he, geeft aan goed beveiligd te zijn …..

 

mariannenl
Topicstarter
Level 1
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Bij die pijl APPS openen gaat dus niet ….
 

 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Je hebt malwarebytes geïnstalleerd, 2 antivirus programma's tegelijk werken elkaar tegen.

 

https://www.google.nl/search?hl=nl&q=twee+antivirus+tegelijk

 

mariannenl
Topicstarter
Level 1
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

ja dat op advies van hier, maar die stond er voorheen dus niet op , al hoewel hij gisteren  veel verwijderde en in quarantaine zette, wat ik dus verwijderd heb, computer opnieuw opgestart en weer geprobeerd.   Dus die zou ik nu dan weer helemaal   moeten verwijderen, kan dat de fout zijn want die heb ik inderdaad laten staan .?

mariannenl
Topicstarter
Level 1
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

om aan te sluiten bij wat hierboven stond : ik heb de malaware verwijder programma verwijderd van de computer,  opnieuw opgestart en wéér geprobeerd te downloaden, weer foutmelding, helaas,    

mariannenl
Topicstarter
Level 1
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Vraagje lezen medewerkers v.d. helpdesk  buiten dit forum deze berichten  ook, want naast dit forum heb ik vorige week  gevraagd terug gebeld te worden en dat is tot op heden nog niet gebeurd , het zou kunnen zijn dat ze meelezen en denken “alles is al geprobeerd” of zo iets ?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic