Goedemiddag,
Na ruim 2 uur speuren op dit forum en elders op Internet, de conclusie getrokken dat ik de vraag toch moet gaan stellen.
Sinds enkele weken Deco M4 op mijn Ziggo router aangesloten (Compal) en nu eindelijk overal snel WiFi in huis. Maarrr sinds dat moment ziet mijn HomeKit de hue lampen etc niet meer en mijn Tado.
Kan het zijn dat dit komt omdat deze rechtstreeks op de Compal router zitten en niet op de Deco M4? (Wat niet kan want daar heb ik geen ethernet poort vrij)
Wat is de oplossing??? Een switch tussen tado/hue en de Deco? En hoe zit het dan met mijn bekabelde Deco antennes elders in huis?
enorme frustratie… hopelijk herkent iemand dit en heeft de oplossing!
veel dank! Grt Felix
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hallo,
Uw eerste topic, dus : dit is een openbaar Ziggo forum, waar Ziggo klanten elkaar proberen te helpen. Tevens komen Ziggo moderators ( zij hebben “_Ziggo” achter hun naam staan ) om de zoveel tijd langs in ieder topic. Zij hebben t.o.v. de helpdesk meer kennis, mogelijkheden, rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo-systeem inkijken.
De DECO heeft een setting waarmee u per wifi-apparaat de ‘MESH technologie’ kan uitzetten
Dank voor het warme welkom...!
Echter, jouw antwoord helpt me niet. Wat je zegt klopt, maar heeft hier niets mee te maken en is geen oplossing.
FelixR wrote:
Dank voor het warme welkom...!
Echter, jouw antwoord helpt me niet. Wat je zegt klopt, maar heeft hier niets mee te maken en is geen oplossing.
Zijn deze niet via wifi aangesloten? Dan is iets meer informatie nodig, hoe ziet uw netwerk eruit.
Een switch kan natuurlijk altijd.
Ik vermoed dat je de Deco set in de standaard Router Mode hebt staan.
Dan vormen de Deco's een apart subNet.
Apparaten in het Connectbox subNet zijn dan niet automatisch zichbaar in het Deco subNet.
Je kunt er wel bij komen mbv het lokale Ip in het Connectbox subNet. Het zal wel kunnen met de Apps die je gebruikt, maar wordt wat gedoe.
Een simpele oplossing is de Deco set in Access Point Mode te zetten = de Router functie uitschakelen.
https://www.tp-link.com/nl/support/faq/1842/
Dan zitten alle apparaten in het subNet van de Connectbox Router & loopt alles zoals je het kende..
Zover was ik nog niet @hanh
Op de Compal (WiFi uit, omdat dat moest van Ziggo, bij de installatie van de Deco)
Via UTP:
1 Deco M4
2 Tado Hub
3 Philips Hue bridge
overige zit allemaal op de Deco wifi
@Pasi Zag na mijn Post.
Zover was ik nog niet
Ik keek er al van op dat je dit wegliet.
Dit Topic is verder voor jou. Jij hebt praktijkervaring met de M4. Ik niet.
Toppers!!!
klonk al logisch (voor zover ik er iets van weet) maar het werkt idd!
jullie allemaal veel dank voor de moeite en het (snelle) reageren!
fijne dag!
Hallo, ik reageer nog even op dit oude topic: ik heb precies dezelfde hardware, hue en tado, en dankzij Deco in AP mode werkt dit inderdaad nu op mijn Deco's!
Maar, Apple Homekit werkt niet? De tado en hue bridge zitten in de ethernet poorten van de Ziggo modem, ik zie ook dat ze een IP adres nu hebben uit dezelfde range als mijn iphone/ipad, dan zouden ze elkaar toch moeten kunnen zien?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Goedemiddag @tb1975, welkom! Wat jammer om te lezen dat je problemen ervaart met je Apple Homekit. Ik hoop dat het probleem inmiddels is opgelost maar als dit niet het geval is dan wil ik je vragen om een eigen topic te starten. Zo blijft het overzichtelijk en kunnen andere leden je verder helpen!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.