Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
FelixR
Level 1

ziggo router, met hue/tado hubs en Deco M4

Goedemiddag,

Na ruim 2 uur speuren op dit forum en elders op Internet, de conclusie getrokken dat ik de vraag toch moet gaan stellen.

Sinds enkele weken Deco M4 op mijn Ziggo router aangesloten (Compal) en nu eindelijk overal snel WiFi in huis. Maarrr sinds dat moment ziet mijn HomeKit de hue lampen etc niet meer en mijn Tado. 
Kan het zijn dat dit komt omdat deze rechtstreeks op de Compal router zitten en niet op de Deco M4? (Wat niet kan want daar heb ik geen ethernet poort vrij)

Wat is de oplossing??? Een switch tussen tado/hue en de Deco? En hoe zit het dan met mijn bekabelde Deco antennes elders in huis?

enorme frustratie… hopelijk herkent iemand dit en heeft de oplossing!

veel dank! Grt Felix

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pasi
Level 19

Hebt u de DECO wel in Access Point mode gezet, zoals @hanh aangaf? Want anders hebt u 2 routers in uw netwerk en dat geeft ( bijna ) altijd problemen. Zet zo DECO in AP mode




@hanh: je mag er gerust bij blijven, want 2 weten altijd meer dan één.

Bekijk in context

Ga naar reactie
11 Reacties 11
Meldingen
Aan Uit
Pasi
Level 19

Hallo,

Uw eerste topic, dus : dit is een openbaar Ziggo forum, waar Ziggo klanten elkaar proberen te helpen. Tevens komen Ziggo moderators ( zij hebben “_Ziggo” achter hun naam staan ) om de zoveel tijd langs in ieder topic. Zij hebben t.o.v. de helpdesk meer kennis, mogelijkheden, rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo-systeem inkijken.

De DECO heeft een setting waarmee u per wifi-apparaat de ‘MESH technologie’ kan uitzetten

 

0 Kudos
FelixR
Level 1
Topicstarter

Dank voor het warme welkom...!

Echter, jouw antwoord helpt me niet. Wat je zegt klopt, maar heeft hier niets mee te maken en is geen oplossing.

 

0 Kudos
Pasi
Level 19
FelixR wrote:

Dank voor het warme welkom...!

Echter, jouw antwoord helpt me niet. Wat je zegt klopt, maar heeft hier niets mee te maken en is geen oplossing.

 

Zijn deze niet via wifi aangesloten? Dan is iets meer informatie nodig, hoe ziet uw netwerk eruit.

Een switch kan natuurlijk altijd.

0 Kudos
hanh
Oud Community-lid

Ik vermoed dat je de Deco set in de standaard Router Mode hebt staan.
Dan vormen de Deco's een apart subNet.
Apparaten in het Connectbox subNet zijn dan niet automatisch zichbaar in het Deco subNet.
Je kunt er wel bij komen mbv het lokale Ip in het Connectbox subNet. Het zal wel kunnen met de Apps die je gebruikt, maar wordt wat gedoe.

Een simpele oplossing is de Deco set in Access Point Mode te zetten = de Router functie uitschakelen.
https://www.tp-link.com/nl/support/faq/1842/

Dan zitten alle apparaten in het subNet van de Connectbox Router & loopt alles zoals je het kende..

Pasi
Level 19

Zover was ik nog niet @hanh

 

0 Kudos
FelixR
Level 1
Topicstarter

Op de Compal (WiFi uit, omdat dat moest van Ziggo, bij de installatie van de Deco)

Via UTP:

1 Deco M4

2 Tado Hub

3 Philips Hue bridge

 

overige zit allemaal op de Deco wifi

 

 

0 Kudos
hanh
Oud Community-lid

@Pasi Zag na mijn Post.

Zover was ik nog niet

Ik keek er al van op dat je dit wegliet.
Dit Topic is verder voor jou. Jij hebt praktijkervaring met de M4. Ik niet.

0 Kudos
Pasi
Level 19

Hebt u de DECO wel in Access Point mode gezet, zoals @hanh aangaf? Want anders hebt u 2 routers in uw netwerk en dat geeft ( bijna ) altijd problemen. Zet zo DECO in AP mode




@hanh: je mag er gerust bij blijven, want 2 weten altijd meer dan één.

Ga naar reactie
FelixR
Level 1
Topicstarter

Toppers!!!

klonk al logisch (voor zover ik er iets van weet) maar het werkt idd!

 

jullie allemaal veel dank voor de moeite en het (snelle) reageren!

fijne dag!

tb1975
Level 1

Hallo, ik reageer nog even op dit oude topic: ik heb precies dezelfde hardware, hue en tado, en dankzij Deco in AP mode werkt dit inderdaad nu op mijn Deco's!

 

Maar, Apple Homekit werkt niet? De tado en hue bridge zitten in de ethernet poorten van de Ziggo modem, ik zie ook dat ze een IP adres nu hebben uit dezelfde range als mijn iphone/ipad, dan zouden ze elkaar toch moeten kunnen zien?

 

Heeft iemand hier ervaring mee?

 

 

0 Kudos
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Goedemiddag @tb1975, welkom! Wat jammer om te lezen dat je problemen ervaart met je Apple Homekit. Ik hoop dat het probleem inmiddels is opgelost maar als dit niet het geval is dan wil ik je vragen om een eigen topic te starten. Zo blijft het overzichtelijk en kunnen andere leden je verder helpen! 

0 Kudos