1
Vraag
2
Reageer en help mee
nikkievisser

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ziggo router bridge modus, meerdere routers mogelijk?

goeden avond, mijn vraag is.

wij hebben de ziggo witte modem in de woonkamer staan. hierop staan meerdere apparaten op aangesloten, zoals tv laptop en 1 router.

nou heb ik dus het probleem dat de router die hierachter staat, niet open wilt staan, de poorten krijg ik niet open, en dat is best vervelend.

als de ziggo modem op bridge staat. kan ik dan in poort 1, de router aansluiten.
en de rest van de poorten kunnen die gewoon werken zoals het was of moet hierbij ook een router tussen?

Bedankt voor de reactie alvast

10 Reacties 10
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Als je router in bridge staat wekt er nog maar 1 poort.

De rest van de apparatuur moet op je eigen router aangesloten worden. Eventueel met extra switches.

 

nikkievisser
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

aha maar dan krijg ik weer hetzelfde verhaal router achter router.

ik heb op de ziggo modem, de pc kanaal op dmz staan, dus die moet open zijn.
op de asus rog router staat die ook op dmz, maar toch heb ik een strict nat.

ik snap het niet

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Voor Router achter Router, moet je een goed motief hebben. Heb je dat?
Er is wat extra netwerkkennis nodig om zo’n setup tot een goed einde te brengen. Heb je die?

Een goede en meteen ook eenvoudige optie met een eigen Router is de Connectbox in Bridge te laten zetten.
Waarom zou je dat niet willen?

 

nikkievisser
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ik gebruik poort 1 voor de router die naar een andere kamer gaat. ik heb een huis van beton dus heb dan geen wifi in de slaapkamer van de ziggo box.

ik heb een eigen router dus voor de wifi en voor de pc, ik game en heb daarvoor poorten nodig.

poort 2 3 gebruik ik voor laptop en een ander apparaat

ik heb wel kennis maar ben geen icter 😛

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

Je moet geen routers achter routers plaatsen. 1 router doet de routering, daarachter plaats je switches en/of access points. 
Als je ziggo modem is gebridged, gebruik je daarachter  normaal  gesproken 1 eigen router. Het modem is dan geen router meer. 

nikkievisser
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ja dat bedoel ik te zeggen.

daarom is dat geen optie.   wantanders heb ik dus geen internet in de slaapkamer draadloos.

stel dat de modem op bridge gaat, staat die in de woonkamer daar komt dan de router, en daarop komen mijn apparaten.

dan heb ik wel openspel maar dan heb ik geen draadloos in de slaapkamer.

dus denk dat het geen optie is dan

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Even een andere optie, kun je de router die achter het modem staat in bridge of DHCP uit zetten?

Bij de meeste routers gaat dit, dan is je modem de DHCP kapitein op het schip en hoef je in de router geen poorten open te zetten.

Welke router is dit? (mocht je de bridge of DHCP functie uit zetten niet kunnen vinden).

nikkievisser
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

beste bert

het gaat om deze router asus rog RT-AC5300
als dat een mogelijk heid is en de problemen verhelpt zou wel top zijn idd

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@nikkievisser Als je een dergelijk apparaat hebt, adviseer ik je vooral de gebruiksaanwijzing eens goed door te lezen, dit apparaat heeft tig mogelijkheden die je onwijs kunnen helpen of onwijs in de weg zitten.

Zet deze router in Acces Point mode, pagina 89 : https://dlcdnets.asus.com/pub/ASUS/wireless/RT-AC5300/E10434_RT_AC5300_Manual.pdf

 

 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Zoals Bert suggereert kan het ook. Maar ik raad je toch aan de ASUS als Router te gaan gebruiken en de ConnectBox in Bridge te laten zetten. De Connectbox heeft als Router heel wat minder te bieden dan de ASUS en heeft bovendien een foutgevoelige reputatie als je wat meer van de Router wilt dan een gemiddelde klant.

Voor een betere dekking van de Wifi huur of koop je een extra Access Point.
https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster/via-internetkabel/

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic