1
Vraag
2
Reacties
lpzandt

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

ziggo mailbox vol

ik krijg steeds melding dat mijn mailbox vol is. eerst een pop3 account ingesteld, hierbij werd steeds aangegeven dat 4,7Gb gebruikt was. echter, alle mappen waren leeg. volgens andere berichten op dit forum kunnen er verborgen mappen zijn die niet voor gebruiker zichtbaar zijn. een imap account instellen heeft ook niet geholpen.

contact met ziggo heeft ook niet geholpen. iemand enig idee hoe ik de mailbox weer leeg krijg danwel verborgen mappen zichtbaar krijg?

bij voorbaat dank voor reacties.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
lpzandt
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Eindelijk reactie gehad van Ziggo. het probleem is opgelost. de verborgen mappen stonden niet aangevinkt bij de imap instellingen.

reactie ziggo:

 

alle zichtbare mappen leegmaken, dan "Als je dat allemaal hebt gecontroleerd, maar nog steeds niet kunt vinden waarom de inbox vol is. Kun je controleren of alle mappen goed weergegeven worden.

-Klik rechtsboven op het tandwieltje

-Links naar “E-mail” en klik dan op “Wijzig IMAP abonnementen”

-Vink daar alle mappen aan en controleer die op dezelfde manier als hierboven beschreven".

 

hier stonden inderdaad niet alle mappen aangevinkt, na aanvinken werden deze wel zichtbaar en konden ze leeggemaakt danwel verwijderd worden."

 

Na een refresh van de pagina stond e-mail quota weer op 0.

bedankt voor al jullie reacties.

Bekijk in context

12 Reacties 12
Boris de Kat

Level 16
  • 1295Posts
  • 34Oplossingen
  • 295Likes

@lpzandt  Heb je ook met webmail in alle mappen daar gekeken?

Als je daar niks vind, weet ik het ook niet, dan is het wat voor een moderator...

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1329Posts
  • 203Oplossingen
  • 669Likes

@lpzandt is het nog gelukt met de goede tip van @Boris de Kat
Wat krijg je te zien via de Ziggo Webmail? 

Dit is niet iets wat veel voorbij komt, uit een grijs verleden kan ik me herinneren dat soms de prullenbak ook nog vol zit en hier deze melding van geeft.
Controleer onder instellingen (tandwiel) --> E-mail het inschakelen van het vinkje bij "Verwijderde e-mailberichten permanent wissen" een oplossing geeft. 

 

lpzandt
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

hallo Jos,

 

het is nog niet gelukt. als ik een pop3 account maak en alle mappen leegmaak (ook prullenbak en archief) blijft er nog steeds 4,7GB in gebruik. bij een andere gebruiker op dit forum die hetzelfde probleem had werd ergens een verborgen map gevonden die verwijderd werd. Ik hoop dat jij me verder kunt helpen, ik kan geen mail meer ontvangen.

ik heb nu een imap account ingesteld die synchroniseert met mijn outlook, echter is dit bij lange na geen 5GB. bij voorbaat dank voor reactie.

lpzandt
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

update: ik heb in webmail alle mappen leeggehaald en weer een pop3 account aangemaakt.

als alle mappen leeg weergeven, blijft e-mail account nog steeds op 4,7GB gebruikt staan.

verwijderde email permanent wissen is ook aangevinkt.

weet iemand hoe dit weg te halen? moet volgens mij door ziggo gebeuren. helpdesk ziggo zou dit uiterlijk 19-2 oplossen maar niets meer van gehoord.

Boris de Kat

Level 16
  • 1295Posts
  • 34Oplossingen
  • 295Likes

@lpzandt  Heb je wel eens "Drive" van Ziggo gebruikt?

Als je rechtsboven in webmail op het tandwieltje klikt en dan aan de linkerkant op Drive, zie je daar wat?

lpzandt
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

mijn drive is leeg, daar is nog 10GB beschikbaar

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Je hebt het over POP3, POP3 haalt de mail op van de mailserver naar je computer, als je op de computer de mappen leegmaakt, dan zijn de mails alleen weg op de computer.

IMAP kijkt alleen naar een deel van de mogelijke mappen op de mailserver.

 

Ga naar de webmail klik hier-> Inloggen op Ziggo Mail | Ziggo

en kijk alle mappen na, ook de archiefmappen.

lpzandt
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hallo Bert, bedankt voor je reactie. alle mappen in webmail, incl. prullenbak en archief, zijn leeg. ik wil pop3 gebruiken omdat ik mail maar vanaf 1 pc gebruik (outlook). imap heeft geen zin, omdat er maar 300mb vrij is bij ziggo en mijn outlook veel groter is. ik hoef ook geen synchronisatie tussen outlook en webmail. webmail is nu zo ingesteld dat berichten na 7 dagen worden verwijderd.

lpzandt
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Eindelijk reactie gehad van Ziggo. het probleem is opgelost. de verborgen mappen stonden niet aangevinkt bij de imap instellingen.

reactie ziggo:

 

alle zichtbare mappen leegmaken, dan "Als je dat allemaal hebt gecontroleerd, maar nog steeds niet kunt vinden waarom de inbox vol is. Kun je controleren of alle mappen goed weergegeven worden.

-Klik rechtsboven op het tandwieltje

-Links naar “E-mail” en klik dan op “Wijzig IMAP abonnementen”

-Vink daar alle mappen aan en controleer die op dezelfde manier als hierboven beschreven".

 

hier stonden inderdaad niet alle mappen aangevinkt, na aanvinken werden deze wel zichtbaar en konden ze leeggemaakt danwel verwijderd worden."

 

Na een refresh van de pagina stond e-mail quota weer op 0.

bedankt voor al jullie reacties.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@lpzandt dank voor het melden van de oplossing, dat kan velen ook weer op weg helpen.🙂

Twissie

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Heb allerlei acties ondernomen om mailbox leger te krijgen ( bijna alle oudere mails verwijderd, mappen opgeschoond, gekeken of alle mappen zichtbaar stonden, contact klantenservice) maar wat ik ook doe: er blijft 3,5 van de 5 GB in gebruik. Wat kan ik nog doen? Ik krijg telkens mail dat mailbox op 85% vol zit.

Twissie

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Probleem is opgelost, 5 minuten na bovenstaande post. In de map Verzonden stonden nog veel oude mails.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic