1
Vraag
2
Reacties
Enrico428

Gedreven Raadgever
  • 34Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

wijziging in de modem instelling

hallo ik heb een vraag. het gaat om mijn modem is er wat gewijzig de afgelopen dagen?

 

Want nu begin ik weer last te krijgen van het zelfde probleem wat ik enige tijd geleden ook had. dat mijn game weer de verbinding verlies als ik van werelden veranderd.

 

Enrico

2 Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Jiri
Community Moderator
Community Moderator
  • 1615Posts
  • 189Oplossingen
  • 472Likes

@Enrico428 Wat gek dat het nog steeds niet aangepast is. 
In dat geval lijkt er inderdaad iets mis te gaan in onze systemen. Ik verwijder het IPv4 verzoek voor eerst en bestel het later opnieuw. 

Bekijk in context

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 2600Posts
  • 313Oplossingen
  • 650Likes

Goedemiddag @Enrico428

We hebben je modem instellingen opnieuw gewijzigd naar IPv4. Dit zou binnen 24 uur zichtbaar moeten zijn. Wil je het daarna eens testen?

Bekijk in context

20 Reacties 20
jansmarcel
Expert
Expert
  • 762Posts
  • 43Oplossingen
  • 372Likes

@Enrico428  Hoe speel je de game? Op welk apparaat? Is dit over wifi of bedraad. Over welk modem hebben we het. Zou je misschien de modemwaardes hier kunnen posten. Dan zou we kunnen zien of dit samen valt met foutmeldingen in de logs van de modem.
Hoe je dit doet kun je hier vinden:
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

 

Wim C.
Super Expert
Super Expert
  • 1861Posts
  • 68Oplossingen
  • 824Likes

Dag @Enrico428 

Je schreef dat je al eerder last hebt gehad met de verbinding? Hoe is dat toen opgelost?
En verder: welk modem heb je, hoe speel je games; met een console of een computer?

Omdat de aansluiting waar Ziggo jullie huis binnenkomt een vaak voorkomende oorzaak is van problemen, zou je een foto kunnen plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo jullie huis binnenkomt (AOP) met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Enrico428
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 34Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Games-Teleporteren-in-het-spel-gaat-te-traag/m-p/914164#M1131...

 

hier kan je de geschiedenis vinden en ook de vragen van foto's en oplossing. 
wat gedaan na het maken van onnodige kosten aan materiaal en Ziggo montuer die niks gedaan heeft opgelost. is er een IP address aangepast 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 3048Posts
  • 262Oplossingen
  • 479Likes

Hoi @Enrico428,

Jammer dat je opnieuw problemen ervaart. Ik kom geen updates of andere wijzigingen tegen. Ervaar je dit nu alleen met gamen of ook bij andere zaken waar je je verbinding voor gebruikt?

Enrico428
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 34Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Precies hetzelfde gebeurd weer. Bij het streamen van filmpjes duren de onderbreking weer veel langer tot bijna 30 second, de onderbreking gebeuren random bij YouTube of Netflix en bijna altijd als ik vooruit of achter skip.

 

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 694Posts
  • 106Oplossingen
  • 281Likes

@Wim C.  zijn er nog tips die voor @Enrico428 over deze problemen? 

Ik meen te lezen in eerdere berichten dat er een router + switch na het modem aangesloten zit, klopt dat nog steeds @enrico
Wifi van het modem staat uit, modem staat niet in bridge modus. 
 

Enrico428
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 34Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Jos,

 

Ja het klopt dat er een router na het modem is geplaatst i had meerder lijnen en een sterker wifi signaal nodig. Maar uit testen blijkt dit die niks aan het probleem doen, als ze uit of aanstaan het probleem blijft gelijk. Naar wat ik weet is er wat gedaan in  het modem door Denis van de Ziggo helpdesk toen was het probleem direct opgelost. Dat was eind januari ik ben 30 maart op vakantie gegaan toen werkte het nog prefect en 2 weken later niet meer. Wat Denis heeft gedaan is niet geheel duidelijk of het now aanzetten of uitzetten van IPv4 of IPV6 was. Maar dat bleek dus wel te helpen en nu is het probleem weer terug vandaar de vraag of er een verandering is geweest in de modem confguraties. 

 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 3048Posts
  • 262Oplossingen
  • 479Likes

Ik zie dat je nog contact hebt gehad met de klantenservice, @Enrico428. Mijn collega heeft een wijziging gedaan en als ik het goed begrijp is het nu voor jou opgelost. Klopt dat?

Enrico428
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 34Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

nee het probleem is nog steeds niet opgelost, toen ze bezig was wel, ik vermoed dat ze het modem controle programma open had staan,  maar kort na de verbinding verbroken was had ik weer last van de onderbrekingen in streamen en gamen. I dacht dat ze het IPv6 protocol had uit gezet op mijn modem maar dat is nog steeds aanwezig. het IPv6 uitzetten op de client heeft geen effect ook niet de prioriteiten van IPv6 na IPv4 plaatsen heeft geen effect. kan men het IPv6 nu definitief het uitzetten op het modem. 

 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 3048Posts
  • 262Oplossingen
  • 479Likes

Ohjee, het is een weg met hindernissen dus @Enrico428. Ik heb zojuist IPv6 uitgezet, je hebt dan nu IPv4 only settings.

Enrico428
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 34Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

beste Rikst, bedankt voor het uitzetten van het IPv6 adres maar, op een of andere manier heeft het niet het gewenste effect gehad. Ik heb getest of het IPv6 address dat het modem na een hardware reset nog steeds heeft nog actief is op het netwerk maar blijkt van niet. volgen de link die ik via jullie heb gevonden reageert het Ziggo modem niet op IPv6, maar wel op IPv4. ik heb nog steeds het zelfde probleem. Bij het streamen onderbrekingen op ongewenst momenten bij skippen langer wachttijden voor het hervat. het Dis-connecten bij het gamen is nog steeds een groot probleem.  ik geeft hieronder een overzicht van testen van het Ziggo Modem, en ook van een TP-link modem die op mijn mobiele simkaart draai, waar ik al deze problemen niet hebt, wederom blijkt het een probleem te zijn van jullie modem. wordt het tijd het modem dan maar te vervangen????

Enrico428_2-1650699082136.png

 

Informatie
Connect Box informatie
De onderstaande informatie geeft de Connect Box status weer.
Conform standaard specificaties:DOCSIS 3.0
Hardware versie:5.01
Software versie:CH7465LG-NCIP-6.15.31p1-NOSH
MAC-adres:AC:22:05:14:17:B2
Serienummer Connect Box:DEAP708805FC
Beschikbaarheid:0day(s)12h:51m:48s
Netwerk toegang:Toegang tot internet

 

Internet informatie
Hieronder vind je jouw internet instellingen:
MAC-adres:AC:22:05:14:17:B4
 
IPv6 adres:2001:1c00:1f00:0:d59:9218:1512:7313/128
fe80::ae22:5ff:fe14:17b4/64
IPv6 standaard gateway:fe80::201:5cff:fe77:d246
IPv6 leasetijd:D:6 H:23 M:53 S:14
IPv6 lease verlopen:Fri Apr 29 20:38:27 2022
IPv6 DNS-servers:2001:b88:1002::10
2001:b88:1202::10
2001:730:3e42:1000::53
 
IPv4 adres:84.104.48.249
Standaard gateway:84.104.48.1
IPv4-leasetijd:D:6 H:23 M:53 S:13
IPv4-lease verlopen:Fri Apr 29 20:39:26 2022
IPv4-DNS-servers:84.116.46.21 84.116.46.20 
 




Test info TP-modem letop de super lage snelheden en toch draaien het streamen en gamen goed. 

Enrico428_1-1650698115372.png

 


Enrico428_0-1650698074855.png

Enrico428
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 34Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Rikst dit was weg gevallen uit het voorgaande bericht.


Enrico428_3-1650699405688.png

 

robinjoo19
Expert
Expert
  • 2130Posts
  • 27Oplossingen
  • 624Likes

aangezien je modem nog steeds ipv6 info laat zien staat je modem niet op ipv4 only mogelijk is deze wijziging nog niet doorgekomen op je modem

Jiri
Community Moderator
Community Moderator
  • 1615Posts
  • 189Oplossingen
  • 472Likes

Enrico428 & robinjoo19 de wijziging moet volledig doorgelopen zijn. Hoe gaat het nu?

 

 

Enrico428
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 34Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

hallo jiri, het is nog steeds hetzelfde. Modem heeft nog steeds een IPv6 adres.

Internet informatie
Hieronder vind je jouw internet instellingen:
MAC-adres:AC:22:05:14:17:B4
 
IPv6 adres:2001:1c00:1f00:0:d59:9218:1512:7313/128
fe80::ae22:5ff:fe14:17b4/64
IPv6 standaard gateway:fe80::201:5cff:fe77:d246
IPv6 leasetijd:D:7 H:0 M:0 S:0
IPv6 lease verlopen:Tue May 3 08:48:14 2022
IPv6 DNS-servers:2001:b88:1002::10
2001:b88:1202::10
2001:730:3e42:1000::53
robinjoo19
Expert
Expert
  • 2130Posts
  • 27Oplossingen
  • 624Likes

heb je het modem al aan en uit gezet ?

Enrico428
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 34Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

nadat ik hoorde dat het was verwijderd en ook gereset. maar heeft toen niet geholpen.

 

Maar wat heel anders. ik ben op het ogenblik aan het testen met een VPN verbinding en dan heb ik het probleem niet. met streamen of gamen. 

 

Waar kan dat dan aanliggen. Aan jullie Proxy Server?

Jiri
Community Moderator
Community Moderator
  • 1615Posts
  • 189Oplossingen
  • 472Likes

@Enrico428 Wat gek dat het nog steeds niet aangepast is. 
In dat geval lijkt er inderdaad iets mis te gaan in onze systemen. Ik verwijder het IPv4 verzoek voor eerst en bestel het later opnieuw. 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 2600Posts
  • 313Oplossingen
  • 650Likes

Goedemiddag @Enrico428

We hebben je modem instellingen opnieuw gewijzigd naar IPv4. Dit zou binnen 24 uur zichtbaar moeten zijn. Wil je het daarna eens testen?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic