alex_b

Level 4
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

wifispots aanpassen of uitschakelen

Goedemorgen. Ik las over de problemen waren met 'mijn ziggo' in relatie tot wifispots en dat een moderator mogelijk zou kunnen helpen.

 

Er is een apparaat wat mijn wifispots gebruikt, ik wil dit apparaat geen toegang meer geven. Ik kan het zelf niet uitschakelen.

 

Bij deze het verzoek om het wachtwoord van wifispots aan te passen of, als dat niet kan, wifispots voorlopig helemaal uit te zetten.

 

33 Reacties 33
puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

Via deze handleiding kun jij zelf bij de instellingen komen.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet-wifi/wifispots/instellen#/ga-verder/

Lukt dat niet?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@puppie Dat werkt helaas al maandenlang niet.

 

Bert_0-1680859177266.png

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@alex_b Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

@Bert het gaat om de instellingen van de wifispots, jij laat safe online zien.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@puppie Ik laat zien dat de Wifispots er niet staan zoals in de handleiding die je plaatste:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet-wifi/wifispots/instellen#/ga-verder/

 

Bert_0-1680861505880.png

 

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

Aha dus de link ging niet verder.

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Hoe kan men dan zien dat iemand gebruikt maakt van de Ziggo wifispot op het Ziggo modem?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@puppie  schreef:

Aha dus de link ging niet verder.


De link gaat wel verder, maar de Wifispots zijn al maanden niet te zien in Mijn Ziggo.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Karel.  schreef:

Hoe kan men dan zien dat iemand gebruikt maakt van de Ziggo wifispot op het Ziggo modem?


@Karel. Dat kun je niet zien, want de wifispots hebben een eigen verbinding met Ziggo zonder dat je er zelf iets van kunt zien of aan doen, want dat is uitsluitend iets tussen de klant met zijn Mijn Ziggo inlog gegevens die de wifispots gebruikt en Ziggo.

 

Maar ik ben ook benieuwd hoe @alex_b kan zien welk apparaat de wifispots gebruikt.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hej @alex_b ! Ik snap zeker dat je dan je wachtwoord wilt wijzigen, kan je deze link wel openen en ze daar aanpassen? https://www.ziggo.nl/mijn-ziggo/producten/#internet

Cool1946

Level 12
  • 651Posts
  • 16Oplossingen
  • 301Likes

Dat het niet werkt weet zo langzamerhand iedereen die hier inlogt. Belangrijk is de mededeling dat die informatie weer bereikbaar is. Die boodschap blijft maar achterwege. Een minpunt voor zo een groot bedrijf als Ziggo .  Zorg jij er voor dat je de boodschapper van dit positieve bericht wordt @Bert . ? 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Carlien Die link kun je wel openen, maar dan zie je dit, dus al maanden niet de wifispots.

 

Bert_0-1680894188623.png

 

Garihd

Level 16
  • 2026Posts
  • 72Oplossingen
  • 1107Likes

@Bert  schreef:

@Karel.  schreef:

Hoe kan men dan zien dat iemand gebruikt maakt van de Ziggo wifispot op het Ziggo modem?


@Karel. Dat kun je niet zien, want de wifispots hebben een eigen verbinding met Ziggo zonder dat je er zelf iets van kunt zien of aan doen, want dat is uitsluitend iets tussen de klant met zijn Mijn Ziggo inlog gegevens die de wifispots gebruikt en Ziggo.

 

Maar ik ben ook benieuwd hoe @alex_b kan zien welk apparaat de wifispots gebruikt.


Het lijkt erop dat de de vraagsteller zijn persoonlijk ingestelde gegevens hiervoor heeft gedeeld met iemand. Het is als ik het goed lees geen kwestie van zien, maar een kwestie van weten. Daarom blijkbaar ook de vraag de toegang tot de Ziggo spots volledig uit te zetten, waardoor de topicstarter zelf ook zijn toegang verliest en dit voor lief neemt.

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @alex_b 

Ik begreep uit je bericht dat als het aanpassen van het wachtwoord niet mogelijk is, de Wifispots ook in zijn geheel uitgeschakeld mochten worden. Dit heb ik bij deze voor je in orde gemaakt.
 

alex_b
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Sorry voor de trage reactie, heb even andere zorgen aan mijn hoofd gehad.


Inderdaad, Garihd slaat de spijker op de kop.

 Cecilia bedankt! We gaan zien of het helpt. Op dit moment (maandag 10/4 18:28) nog niet, ik kan nog gewoon inloggen. IP 62.145.xxx.xxx terwijl ik zelf op 84.104.xxx.xxx zit.

 

Ik begrijp overigens niet waarom het zo lang moet duren om deze functionaliteit weer actief te maken. Er is, blijkbaar, een oude omgeving waar we dan, blijkbaar, geen link meer naartoe hebben.

Misschien is het mogelijk om een deeplink te geven naar de pagina waar het zelf te regelen valt? Dan maar even niet in 'mijn ziggo', als je daar maar ingelogd bent, toch?

 

Garihd

Level 16
  • 2026Posts
  • 72Oplossingen
  • 1107Likes

U bedoeld publieke ip adressen? 

De wifi spots (ssid Ziggo) staan buiten het eigen netwerk dit is deels vergelijkbaar met een gastnetwerk maar dan op landelijk nivo.

 

Het probleem met het zelf instellen zal lastig blijven zolang dit niet naar de 'nieuwe' Mijn Ziggo omgeving is overgezet. Het is natuurlijk vreemd en jammer dat de link naar de oude omgeving ontbreekt. Blijkbaar heeft dit geen prioriteit, want het merendeel van de klanten zal genoeg hebben aan hun databundel.

alex_b
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ik neem aan dat een ziggo-medewerker zal weten dat 62.145.xxx.xxx wordt uitgedeeld aan het ziggo wifi hotspot netwerk. Vandaar dat ik dat noemde.

 

Ik wil best geloven dat @Cecilia iets gedaan heeft maar zelf kan ik nog steeds inloggen, ook na een herstart van het modem.  Met de bekende inloggegevens kan dus nog steeds gebruik gemaakt worden van het ziggo netwerk, ook door de persoon die gerechtigd was om van de gezinsresources gebruik te maken. Was, niet is.

 

Bankrekening en telefoon was eenvoudig te regelen, AH-bonuskaart had iets meer voeten in de aarde maar is ook gelukt. Nu ziggo nog...

 

Dat die 'persoonlijke' inloggegevens ooit gedeeld zijn is niet het probleem. Dat die rechten niet ingetrokken kunnen worden wel.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Heel gek dat je nog steeds kunt inloggen. Wat Cecilia voor je heeft gedaan is WifiSpots uitzetten in je abonnement. Dat staat nu ook uitgeschakeld. 

Het enige wat Cecilia en ik (we hebben even overleg gehad hierover) kunnen verzinnen is om een reprovision van je modem uit te voeren. Ik ga niet liegen, het is een beetje een vergezochte oplossing, maar anders weten we het echt niet en lopen we vast in deze situatie. 

Op goede gok heb ik nu dan ook de reprovision uitgevoerd. Je modem start hierdoor opnieuw op :-). Laat je weten of het iets heeft uitgehaald? 

alex_b
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Eerst even op het modem gekeken: "0day(s)22h:39m:22s" beschikbaar dus de herstart is te zien.

Gistermiddag lukte het niet in den Haag, wel in mijn woonplaats. Ook zojuist (09:25) geprobeerd en ik kan nog steeds verbinden met het ziggo-netwerk.  IP 10.41.*.* intern en 62.145.*.* extern.

Uitgelicht topic