1
Vraag
2
Reacties
Harrie-koster

Stamgast
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

wifipods - 2.4 en 5Ghz gescheiden

Hallo vorige week heb ik 2 wifipods als cadeautje gekregen van Ziggo

echter wil ik graag dat het 2.4 en 5 ghz kanaal apart van elkaar blijft

dit gaat dus niet met de pods.

ik had liever de deco m4 gehad dan kan het geloof ik wel.

hoe kan ik de pods terug sturen ?

groet Harry

2 Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 1244Posts
  • 75Oplossingen
  • 232Likes

@Harrie-koster goed dat je het even komt vragen.

Het klopt inderdaad dat je geen verschillende netwerken kunt instellen, je krijgt één netwerk dat altijd zowel 2.4Ghz als 5Ghz uitzendt. 

En voor we vanalles gaan afkoppelen ben ik tóch even nieuwsgierig: vanwaar deze vraag namelijk? Gaat er iets mis met een verbinding? Misschien kunnen we het mét de wifipods oplossen, vandaar! 

Bekijk in context

Jiri
Community Moderator
Community Moderator
  • 1615Posts
  • 189Oplossingen
  • 472Likes

Dankjewel voor jouw reactie, @Harrie-koster
Helaas is het scheiden van de 2,4Ghz en 5,0Ghz ook via de Deco M4 niet mogelijk. 
Je kunt wel de wifiband uitzetten van het netwerk welke je niet wilt gebruiken, maar dat is waarschijnlijk niet wat jij wilt. 

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 56577Posts
  • 3732Oplossingen
  • 13566Likes

Een Ziggo moderator kan kijken wat er mogelijk is.

Zij kunnen je ook een retourdoos sturen, mocht je de doos niet meer hebben.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 1244Posts
  • 75Oplossingen
  • 232Likes

@Harrie-koster goed dat je het even komt vragen.

Het klopt inderdaad dat je geen verschillende netwerken kunt instellen, je krijgt één netwerk dat altijd zowel 2.4Ghz als 5Ghz uitzendt. 

En voor we vanalles gaan afkoppelen ben ik tóch even nieuwsgierig: vanwaar deze vraag namelijk? Gaat er iets mis met een verbinding? Misschien kunnen we het mét de wifipods oplossen, vandaar! 

RoWi.
Expert
Expert
  • 12691Posts
  • 573Oplossingen
  • 3496Likes

@Jacob  schreef:

@Harrie-kostergoed dat je het even komt vragen.

Als de 2,4 ghz en de 5 ghz onafhankelijk zijn uit te zetten mischien wel. Voor apparaten waar twee devices specifiek via 2,4 ghz moeten verbinden voor het instellen is die optie noodzakelijk. Andere oplossingen zijn er niet hooguit workarounds.

Harrie-koster
topicstarter
Stamgast
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi 

omdat de smart home apparaten lampen enz moeilijk gaan doen omdat het sidd van beide gelijk is .

en bepaalde apparaten alleen maar 2.4 ghz lusten .

heb mij ook ingelezen hier op het forum , en velen hebbrn hier last van. heb geen zin om iedere keer in de settings te duiken om 5 ghz uit te zetten en later weer aan .

daarom ga ik ze niet gebruiken

groet Harry

Jiri
Community Moderator
Community Moderator
  • 1615Posts
  • 189Oplossingen
  • 472Likes

Dankjewel voor jouw reactie, @Harrie-koster
Helaas is het scheiden van de 2,4Ghz en 5,0Ghz ook via de Deco M4 niet mogelijk. 
Je kunt wel de wifiband uitzetten van het netwerk welke je niet wilt gebruiken, maar dat is waarschijnlijk niet wat jij wilt. 

Harrie-koster
topicstarter
Stamgast
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Oh oké dat is jammer dacht dat het met de deco m4 wel mogelijk was

Jiri
Community Moderator
Community Moderator
  • 1615Posts
  • 189Oplossingen
  • 472Likes

@Harrie-koster  Dat is het inderdaad! Wellicht heeft @RoWi. nog een goede tip in deze?

RoWi.
Expert
Expert
  • 12691Posts
  • 573Oplossingen
  • 3496Likes

@Harrie-koster  schreef:

Oh oké dat is jammer dacht dat het met de deco m4 wel mogelijk was

Wat je zoekt is een systeem zonder bandsteering, of in ieder geval waarvan dit uit kan worden gezet.

Voor de bandsteering functie is voor 2,4 ghz en 5 ghz nodig. 

Op zich is het kunnen uitzetten van een van beide banden beter dan helemaal niet.

Om een goed advies te kunnen geven is iets meer achtergrond nodig. Zoals is een mesh netwerk echt noodzakelijk. Is dat niet het geval dan zal elk accespunt voldoen. Een mesh netwerk heeft wezenlijk enkel nut als je constant rondloopt met wifi apparatuur.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic